اخبار داغ

فعالیت ۸ واحد گلخانه ای در شهرستان میاندوآب

فعالیت ۸ واحد گلخانه ای در شهرستان میاندوآب
معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب، از فعالیت 8 واحد گلخانه ای در این شهرستان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی دیبانتی در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر ، با اشاره به توسعه کشت محصولات گلخانه ای در میاندوآب، اظهار کرد: با توجه به رشد روزافزون جمعیت و افزایش نیازهای غذایی جامعه از یک سو و محدود بودن سطح اراضی قابل کشت و منابع آبی ، افزایش تولید در واحد سطح بعنوان تنها راهکار موثر جهت تامین امنیت غذایی از اولویت های وزارت جهاد کشاورزی بوده و لذا توسعه و ترویج کشت محصولات گلخانه ای بیش از پیش ضروری به نظر می رسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زرین خبر,

وی افزود: به منظور امکان رقابت با بازارهای جهانی، تولید محصولات کشاورزی باید در تمام ماههای سال تداوم داشته باشد و تحقق این امر مستلزم مدیریت شرایط اقلیمی در فضای بسته و احداث گلخانه است.

,

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب، گفت: تولید محصول در خارج از فصل، یکی دیگر از مزایای کشت محصولات گلخانه ای است که به دلیل کسب درآمد، از نظر اقتصادی برای تولید کننده حائز اهمیت است.

,

وی با اشاره به فعالیت ۸ واحد گلخانه ای در میاندوآب، تصریح کرد: این تعداد گلخانه در مجموع به مساحت ۲۲ هزار و پانصد پنجاه مترمربع در شهرستان میاندوآب فعالیت دارند.

,

دیانتی، از افتتاح یک واحد گلخانه ای دیگر در آینده نزدیک خبر داد و گفت: گلخانه هیدروپونیک تولید سبزی و صیفی جات با سطح زیر کشت سه هزار مترمربع و اعتبار ۱۵ میلیارد و پانصد میلیون ریال بصورت پرداخت تسهیلات بانکی در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید و با بهره برداری از این واحد تولیدی برای چهار نفر بطور مستقیم و برای هفت نفر بطور غیرمستقیم اشتغالزایی می شود.

,

وی افزود: صرفه جویی قابل توجه در مصرف آب، افزایش تعداد برداشت‌ها در سال، افزایش برداشت محصول نسبت به سطح زیر کشت، تعیین زمان بهره برداری محصول و قابلیت کنترل آفات و بیماری ها، کاهش عوامل خسارت زا و هزینه های کارگری از مهم‌ترین دلایل اقتصادی برای کشت محصولات گلخانه ای است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه