اخبار داغ

یک کارشناس مسائل بین‌الملل:

رسانه ملکه با القای ترس از مراسمات محرم در ایران استراتژی تضعیف معنویت را دنبال می‌کند

رسانه ملکه با القای ترس از مراسمات محرم در ایران استراتژی تضعیف معنویت را دنبال می‌کند
حمیدرضا ترقی گفت: رسانه های انگلیسی به ویژه بی‌بی‌سی با القای ترس از مراسمات محرم در ایران استراتژی تضعیف معنویت و فعالیت‌های مذهبی انسجام بخش در جوامع اسلامی را دنبال می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا ترقی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد درباره اقدامات رسانه‌های معاند و به ویژه رسانه ملکه انگلیس در روزهای اخیر با هدف ایجاد نگرانی از برگزاری مراسم محرم با توجه به شیوع کرونا در ایران اظهار داشت: سیاست خبری و رسانه‌ای انگلیس تضعیف معنویت و ارزش های دینی در جامعه و بدبین کردن مردم به این فعالیت ها و نیز القای ترس، دغدغه و نگرانی در میان مردم بوده و این تنها سیاست امروز انگلیس نبوده بلکه از دیرباز این دولت استعماری چنین سیاستی را در پیش گرفته است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: امروزه هم با وجود اینکه وضعیت انگلیس از نظر شیوع کرونا و گسترش این بیماری از ضعف سیستم درمانی و ناتوانی دولت در مقابله با کرونا حکایت دارد به جای اینکه ضعف های خود را نشان دهد و تلاش ناموفق خود را به اطلاع مردم برساند به تخریب تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در غلبه بر این ویروس پرداخته است.

ترقی تصریح کرد: این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران از توانمندی بالایی برای مهار این بیماری برخوردار بوده و توانسته میزان مرگ و میر و ابتلا به کرونا را به طور قابل توجهی کنترل و مهار کند.

وی بیان کرد: انگلیس با استفاده از این فرصت می خواهد مردم را نسبت به فعالیت‌های مذهبی که در اثر کرونا به صورت جمعی انجام نمی‌شود بدبین کرده و در آنها ترس و واهمه ایجاد کند تا از این موضوع برای ناتوان و ناکارآمدی نظام از نظر غلبه بر این بیماری بهره گیرد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران معتقد است می‌توان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نسبت به برگزاری فعالیت مذهبی که یکی از نیازهای جامعه متدین است اقدام کند.

وی افزود: در حالی که بسیاری از فعالیت‌ها در کشورهای مختلف آزاد انجام می‌شود حتی در کشور ما فعالیت‌هایی نظیر حضور در پارک، مترو و اتوبوس بدون رعایت فاصله اجتماعی انجام می‌شود اما مراسم مذهبی با رعایت فاصله برگزار می‌شود لذا نباید برنامه‌های مذهبی حذف شود.

ترقی یادآور شد: مردم نباید با رعایت نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی از حضور در این مراسم بترسند بلکه باید از حضور در مترو، اتوبوس و هواپیما که بدون فاصله کنار هم می نشینند بترسند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل بیان کرد: همواره استراتژی تضعیف معنویت و فعالیت‌های مذهبی انسجام بخش در جوامع اسلامی توسط انگلیس در حال دنبال شدن است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه