اخبار داغ

کارشناس مسائل اقتصادی مطرح کرد؛

مالیات بر خانه های خالی و مسکن ارزان؛ 2 راه نجات مردم از بی خانمانی

مالیات بر خانه های خالی و مسکن ارزان؛ 2 راه نجات مردم از بی خانمانی
محمدرضا اکبری گفت: در حال حاضر افزایش افسار گسیخته قیمت مسکن و عدم وجود یک چشم انداز برای به حداقل رسیدن قیمت ها در این بازار نشان می دهد که تهیه خانه برای عموم مردم به یک معضل بزرگ مبدل شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  محمدرضا اکبری، مسکن، خودرو، طلا و سکه را از جمله بازارهای موثر بر وضعیت اقتصادی کشور دانست و در گفتگو با خبرنگار تیتریک، گفت: در حال حاضر افزایش افسار گسیخته قیمت مسکن و عدم وجود یک چشم انداز برای به حداقل رسیدن قیمت ها در این بازار نشان می دهد که تهیه خانه برای عموم مردم به یک معضل بزرگ مبدل شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
محمدرضا اکبری با اشاره به اینکه جامعه در زمینه مسکن با یک چند دستگی مواجه شده است، افزود: برخی از واحدهای مسکونی زیادی برخوردار بوده و روز به روز ثروتمند تر می شوند، عده ای هم به اصطلاح تک مسکنی هستند و درصدد حفظ آن خواهند بود، به نوعی در شرایط اقتصادی امروز هم از تعویض مسکن خود منصرف شده اند.
,
 
,
وی اظهار داشت: دسته دیگر از مردم دیگر هیچ امیدی به خانه دار شدن ندارند البته دولت برخی سیاست های انبساطی مالی را توسط وزارت مسکن انجام می دهد که شامل مالیات بر خانه های خالی، کمک به عرضه مسکن و ساخت مسکن ارزان خواهد بود و اما استمرار این فعالیت ها در بلندمدت می تواند ما را به ثیات بازار مسکن امیدوار کند و در کوتاه مدت اثر چندانی ندارد.
,
 
,
اکبری با اشاره به اینکه مسکن مقوله ای شخصی بوده، اشخاص می توانند روی اموال خود قیمت بگذارند و به قیمت های کارشناسی اعتقادی ندارند، تصریح کرد: افزایش قیمت مسکن در زمینه رهن و اجاره نیز خود را نشان داده است زیرا هر میزان قیمت و ارزش ساختمان بالا می رود مالکان تمایل دارند با قیمت زیادتری خانه خود را در اختیار مستاجر قرار دهند.
,
 
,
وی درباره نوسان قیمت بازار خودرو گفت: قیمت خودروهای وارداتی مطابق با نوسان دلار است و با افزایش نرخ ارز این اقلام نیز با تورم همراه خواهند بود، خودروهای داخلی هم با افزایش قیمت خودروهای خارجی و کمبود عرضه در خودروسازی های داخلی با رشد قیمت مواجه شده و تعادل بازار خودرو را از بین می برد.
,
 
,
اکبری در خاتمه با اشاره به یکه تازی بازار طلا و سکه در ماه های اخیر، افزود: طلا و سکه بسیار تورم زا بوده و غالب مردم تمایل دارند سرمایه نقدی خود را به این دو تبدیل کنند، این بازار با تکانه های اقتصادی دچار تورم شده و با کوچکترین اصلاح قیمتی روی نرخ های بالاتر تثبیت می شود که این موضوع متاثر از دلار خواهد بود.
,
 
,
 
,
 
,
 
,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه