اخبار داغ

یک مربی پیش دبستانی مطرح کرد؛

تبلت و گوشی؛ بلای جان کودکان امروزی

تبلت و گوشی؛ بلای جان کودکان امروزی
حمیده علیزاده گفت: کودکانی که تحرک کمتری نسبت به کودکان دیگر دارند با چاقی، ابتلا به بیماری دیابت، ضعیف شدن ماهیچه ها و استخوان ها رو به رو هستند و آنها شادابی کمتری نسبت به سایر کودکان دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریکامروزه با روی کار آمدن تکنولوژی و وسایلی همچون تبلت، گوشی و... که به خودی خود بسیار مفید و کارگشا هستند ، اما گاهی ما را با مشکلاتی مواجه می کنند که نیاز به چاره اندیشی دارد . مشکلاتی مثل: کم تحرکی و بی تحرکی در کودکان که مسئله ای جدی است .زیرا کودکانی که تحرک کمتری نسبت به کودکان دیگردارند با چاقی ،ابتلا به بیماری دیابت، ضعیف شدن ماهیچه ها و استخوان هاروبه رو هستند و آنها شادابی کمتری نسبت به سایر کودکان دارند. ما اینجا هستیم تا با معرفی ایده ها و سرگرمی هایی جالب برای کودکان آنها را به تحرک وا داریم تا کودکانی شاد و سالم داشته باشیم .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, "تیتریک, تیتریک,
حمیده علیزاده از مربیان آموزشی مهد در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" چند بازی ساده و در عین حال خلاقانه را برای کودکان در روزهای کرونایی پیشنهاد می کند؛این بازی ها به وسایل زیادی نیاز ندارد و به راحتی قابل انجام است. اولین بازی و سرگرمی که نیاز به یک بادکنک و دو راکت تنیس که آن را با مقوا یا کارتن محکم باید بسازید انجام می گیرد؛ بادکنک را باد کنید و با استفاده از راکت ها بادکنک ها را به سمت هم پرتاب کنید، می توانید با استفاده از کانوا مرزی درست کنید که بادکنک از روی آن رد شود  تا بازی جذاب تر شود . با انجام این بازی هیجان و شادی را در چشمان کودک خود خواهید دید . در این بازی علاوه بر تحرک بدنی ،هماهنگی بین اعضای بدن به خصوص چشم ها و دست برقرار می گردد.
, تیتریک,
 
,
وی افزود: بازی بعدی پیدا کردن گنج است شما چیزی که مورد علاقه فرزندتان است ؛ چیز هایی مثل اسباب بازی ، خوراکی یا شکلات را در جایی از خانه پنهان می کنید و کودک به دنبال آن می گردد تا آن را پیدا کند و وقتی کودک به آن شیئ نزدیک می شود می توانید با زدن ضربه هایی روی میز یا دست زدن او را راهنمایی کنید تا زود تر آن را پیدا کند. این بازی دقت و تمرکز کودک را افزایش می دهد و به او کمک می کند که به صدا ها توجه بیشتری نشان دهد .
,
 
,
علیزاده اظهار داشت: بازی توپ و سبد از دیگر بازی های سرگرم کننده است که با وسایلی ساده مانند یک سبد تقریبا گود و بزرگ و چند توپ صورت می گیرد به این صورت که کودک در فاصله ای معین می ایستد وتوپ ها را داخل سبد پرتاب می کند و وقتی توپ ها تمام شدند ، توپ های داخل سبد شمرده شده و نوبت به نفر دوم می رسد و هرکس توپ بیستری داخل سبد بیندازد برنده خواهد شد، با این کار کودک حس می کند رغیب دارد و باید تلاش بیشتری کند تا برنده شود. از آنجا که اغلب کودکان بازی با توپ را دوست دارند این بازی مفید و جذاب خواهد بود و شما می توانید کودکان را سرگرم کنید و لحظات خوشی برای او بسازید .
,
 
,

وی تصریح کرد: می توانید با کمی خلاقیت و ابتکار بازی های جدید و متنوعی با توپ بسازید. با این بازی توانایی استفاده از دست ها و هماهنگی بین دست و چشم را افزایش می دهد . کودک با شمارش و اعداد نیز آشنا می شود.

,

وی تصریح کرد: می توانید با کمی خلاقیت و ابتکار بازی های جدید و متنوعی با توپ بسازید. با این بازی توانایی استفاده از دست ها و هماهنگی بین دست و چشم را افزایش می دهد . کودک با شمارش و اعداد نیز آشنا می شود.

,
 
,
علیزاده گفت: اگر شما از آن دسته خانواده هایی هستید که خانه تان حیاط دارد ، پس حتماً از این نعمت بهره مند شده و از آموزش بازی هایی مثل وسطی ، هفت سنگ ، بالا بلندی ، گرگم به هوا و ...دریغ نکنید . در این بازی ها هرچقدر تعداد افراد بازیکن بیشتر باشد بازی پرشور تر برگزار خواهد شد .این گونه سرگرمی ها  که پر تحرک هستند باعث افزایش قد و محکم تر شدن استخوان ها می شود و بسیار مفید است.
,
 
,
 
,
 
, ,
وی اظهار داشت: بازی دیگری که می خواهیم به شما معرفی کنیم بازی با بطری و جوراب شلواری است ؛ در این بازی چند بطری آب کوچک نیاز داریم که آنها را پر از آب کرده و درب آن را محکم می بندیم ، در یکی از پاهای جوراب توپی که کمی سنگین باشد می اندازیم جوراب را در سر انداخته با حرکت دادن توپ سعی می کنیم بطری ها را بیندازیم . این کار دقت و توجه کودک را بالا برده و هماهنگی بین اعضای بدن کودک را بیشتر می کند و او تمام تلاشش را برای برنده شدن به کار می گیرد .
,
 
,
 
,
 
, ,
 
,
این مربی مهد کودک در خاتمه خاطرنشان داشت: تمامی این بازی ها به سادگی و حتی در محیط کوچک خانه های آپارتمانی قابل انجام است و فقط همت ما را می طلبد تا هم خود و هم فرزندانمان را با انرژی و شادی همراهی کنیم.   
,
 
,
 
,
 
,
 
,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه