اخبار داغ

مدیر آموزش و پرورش بهار تاکید کرد؛

ممنوعیت اخذ شهریه در مدارس دولتی/خرید لباس فرم اجباری نیست

ممنوعیت اخذ شهریه در مدارس دولتی/خرید لباس فرم اجباری نیست
زهرا شعبانی گفت: مدارس دولتی برای ثبت نام دانش آموزان حق گرفتن شهریه را ندارند و هزینه دریافتی بابت بیمه، کتاب و سایر موارد است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ با پایان یافتن امتحانات، خانواده ها در پی ثبت نام دانش آموزان در مدارس هستند. دریافت شهریه تحصیلی از سوی مدارس دولتی یکی از مسائل مورد بحث است که آموزش و پرورش همواره منکر آن بوده اما در عمل شاهد اخذ شهریه از اولیا هنگام ثبت نام هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

در گفتگویی که با چند نفر از اولیای محصلان داشتیم بر اخذ هزینه، هنگام ثبت نام از سوی مدارس دولتی تاکید داشتند لذا در این باره گفت‌وگویی با مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهار صورت گرفت که در ادامه می خوانید.

,

زهرا شعبانی در این باره اظهار داشت: شهریه مدارس هیات امنایی و غیرانتفاعی زیر نظر شورای آموزش و پرورش تعیین قیمت شده و به این مدارس ابلاغ می‌شود.

,

وی افزود: این مدارس هنگام ثبت نام مجاز به دریافت ۵۰ درصد آن شهریه هستند و مابقی شهریه در طول سال تحصیلی از دانش آموزان دریافت خواهد شد.

,

مدیر آموزش و پرورش بهار در مورد اقدام برخی از مدارس دولتی در اخذ شهریه از دانش آموزان در زمان ثبت نام گفت: مدارس برای ثبت نام دانش آموزان حق گرفتن شهریه را ندارند و هزینه دریافتی بابت بیمه، کتاب و سایر موارد است.

,

شعبانی با بیان اینکه به مدارسی که کل شهریه را در زمان ثبت نام بگیرند تذکر می دهیم، افزود: اگر قرار است هزینه ای از اولیا اخذ شود، مدارس باید تنها ۵۰ درصد این مبلغ را در زمان ثبت نام دریافت کنند و بقیه مبلغ در طول سال تحصیلی و به صورت قسطی اخذ خواهد شد.

,

وی در مورد مبالغ دریافتی برخی مدارس دولتی گفت: این هزینه غالبا پول کتاب و بیمه است و اگر به غیر از این مبلغی از خانواده دریافت می شود باید به طور شفاف از طریق مدیر به اولیا گزارش داده شود که این از طریق جلسه اولیا و مربیان به صورت شفاهی یا نمایش در ویدئو پروژکتور به اطلاع خانواده ها خواهد رسید.

,

مدیر آموزش و پرورش بهار با اشاره به وضعیت کرونایی و لزوم همراهی مردم در شرایط سخت گفت: هیچ یک از مدارس حق ندارند برای گرفتن شهریه به خانواده ها فشار وارد کنند چرا که ما در کنار خانواده ها هستیم و نمی خواهیم مشکلی برای آنها به وجود آید.

,

شعبانی در مورد عودت بخشی از شهریه سال قبل مدارس غیر دولتی ابراز داشت: از آنجا که تحصیل در مدرسه از اسفند ماه تعطیل شد، لذا مدارس موظف به عودت یک سوم هزینه ثبت نام سال گذشته به خانواده ها هستند.

,

وی در خصوص لباس فرم دانش آموزان گفت: با توجه به این که از اسفند سال گذشته مدارس تعطیل بوده لباس فرم دانش آموزان سالم مانده و برای سال آینده نیز همان لباس فرم ها استفاده خواهد شد مگر اینکه در دوره ابتدایی به علت رشد دانش آموزان، خانواده ها بخواهند لباس فرم جدید تهیه کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه