اخبار داغ

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان:

کسب پروانه ساخت برای پروژه «اسکای مال همدان» زمان بر است/شروع به کار قانونی بعد از کسب پروانه

کسب پروانه ساخت برای پروژه «اسکای مال همدان» زمان بر است/شروع به کار قانونی بعد از کسب پروانه
علی فتحی با بیان اینکه گرفتن پروانه ساخت برای پروژه اسکای مال همدان بسیار زمان بر است، گفت: از لحاظ قانونی بعد از گرفتن پروانه مجاز به شروع کار هستیم اما تنها خاک برداری زمین مورد نظر 2سال زمان می برد و نمی توان در این مدت منتظر پروانه ساخت بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی فتحی، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان در گفت و گو با خبرنگار عصر همدان؛ با بیان اینکه مشکل اصلی شهر همدان اشتغال است، گفت: از آنجا که تجربه ساخت پروژه های عظیم تجاری در شهر های دیگر باعث رونق اشتغال شده اند انتظار می رود ساخت پروژه اسکای مال  نیز اشتغال زایی فراوانی را برای شهر به همراه داشته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان؛,

وی با اشاره به اینکه همدان فرصت های پیشرفت فراوانی داشته که همه را از دست داده است، افزود: متاسفانه دید بسته‌ برخی مدیران باعث دفع سرمایه گذاران و جذب آن ها توسط شهرهای دیگر شده که نتیجه ای جز شکست خوردن پروژه های اقتصادی همدان نداشته است.

,

فتحی با تاکید براینکه منطقه ای که پروژه اسکای مال در آن ساخته خواهد شد بار ترافیکی زیادی ندارد، خاطر نشان کرد: برنامه ریزی ها طوری صورت گرفته که با مشکلات ترافیکی رو به رو نباشیم البته پارکینگ این پروژه گنجایش هزار و ۲۰۰  خودرو دارد و در شلوغ ترین حالت هم با کمبود پارکینگ مواجه نخواهیم شد.

,

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان با بیان اینکه گرفتن پروانه ساخت برای پروژه ای در این ابعاد بسیار زمان بر است، گفت: از لحاظ قانونی بعد از گرفتن پروانه مجاز به شروع کار هستیم اما تنها خاک برداری زمین مورد نظر یک تا دو سال زمان می برد و نمی توان در این مدت منتظر پروانه ساخت بود.

,

وی با اشاره به اخذ مجوز از ستاد تسهیل اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: این ستاد ارگانی قانونی و قابل استناد است و با توجه به این مجوز می توانیم فرایند خاک برداری را آغاز کنیم.

,

فتحی با تاکید بر اینکه پیوست فرهنگی و اقتصادی پروژه باید در موازات هم پیش بروند، خاطرنشان کرد: باید بدانیم فرهنگ در یک مجتمع تجاری هفتاد هزار متری چه چیز هایی را ایجاب می کند، ساخت این مجتمع همان طور که برای اقتصاد شهر مهم است باید موجب فرهنگ سازی نیز شود.

,

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان در خصوص مکان ساخت این پروژه ادامه داد: هر طرحی باید توجیه اقتصادی و ظرفیت جذب همه ی اقشار به سمت خود را داشته باشد و با توجه به اینکه مالک این طرح شرکت مخابرات است سرمایه گذارانی دارد که همه به دنبال کسب سود از این پروژه هستند بنابراین باید بحث تضمین سود را در نظر گرفت.

,

فتحی با اشاره به وجود اقوام گوناگون در بین ساکنان استان همدان و نبود بافت یکسان فرهنگی، افزود: امیدواریم این مسئله در برنامه های آینده با واقع بینی بیشتر و پرهیز از افراط و تفریط بررسی شود.

,

وی گفت: وظیفه ما و همه مسئولین در درجه ی اول رونق اشتغال و اقتصاد است و در پروژه اسکای مال روزانه بین ۲۵۰ تا ۴۰۰ نفر از جوانان شهر فقط در زمینه ساخت پروژه مشغول خواهند شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه