اخبار داغ

لبیک گویی مداحان تبریزی به فرمان رهبری پیرامون عزاداری محرم؛

عزم عاشقان اهل بیت(ع) برای حفظ سلامتی جامعه و خدمت به محرومین جزم است

عزم عاشقان اهل بیت(ع) برای حفظ سلامتی جامعه و خدمت به محرومین جزم است
جمعی از مداحان تبریزی در گفتگوهای جداگانه بر بیانات رهبری در خصوص در نظر گرفتن نظرات ستاد مبارزه با کرونا در عزاداری محرم تاکید کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تبریز بیدار ، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در جریان سخنرانی دیروز به مناسبت عید قربان نکات مهمی را درخصوص عزاداری‌های ماه محرم ایراد فرمودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  تبریز بیدار ،,

ایشان بر همین اساس تاکید کردند: «عزاداری محرم باید بر اساس ضوابط ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزار شود. در عزاداری‌ها معیار آن چیزی است که کارشناسان و ستاد ملی کرونا اعلام می‌کنند؛ بنده به توصیه این عزیزان عمل می‌کنم. توصیه من به مردم این است که ببینیم ستاد ملی کرونا چه می‌گوید و در مسئله عزاداری به گفته این ستاد عمل کنیم. اگر وضعیتی که داریم را شل بگیریم، فاجعه بزرگی رخ خواهد داد.»

,

مداحان تبریزی در گفتگو با سرویس اجتماعی تبریز بیدار با استقبال از سخنان رهبر انقلاب برای محرم را فصل الخطاب دانسته و تاکید کرده اند که علم محرم هیچگاه زمین نمی ماند. 

,

حسین قربانی: حسینیون تبریزی با تبعیت از فرمان رهبری، الگوی کشوری می شوند

, حسین قربانی: حسینیون تبریزی با تبعیت از فرمان رهبری، الگوی کشوری می شوند,

حسین قربانی مداح تبریزی اهل بیت(ع) در واکنش به سخنان رهبری اظهار داشت: مراسم هیئات در آذربایجان علی الخصوص تبریز با قالب خاصی که همچون  مراسم «شاه حسین وای حسین» برگزار می شود امسال با لغو این رسم همه ساله که ۱۴۰۰ سال در عزای سیدالشهدا سوگواری صورت گرفته، می توان احسان و نذورات جایگزین این مراسم معنوی کرد و  فرهنگ منطقه خودمان را به سایر نقاط کشور و جهان گسترش داد. 

,

 

,

وی با تاکید بر اینکه حسینیون همیشه و در همه حال پیرو و راهرو ولایت بوده اند، افزود: در ایام محرم به همگان نشان می دهیم جان انسان ها بویژه نوکران دستگاه ابااعبدلله الحسین(ع) واجب بوده و ان شاء الله با الگو گرفتن و الگو دادن به سایر هیات ها بتوانیم سرباز با نظمی برای اجرای دستورات بزرگان دین مان باشیم.

,

قربانی خاطر نشان کرد: در ضمن شعار «محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است» حتما باید در همه جا زبانزد عموم باشد تا از یادها نرود و پیشنهاد بنده ترویج به اهتزاز در آوردن پرچم و عَلَم های مشکی در کوی و برزن هست که عاشقان امسال به سر درب منازل و مغازه ها نصب کنند تا قلب امام زمان(عج) راضی باشد، یعنی ظاهر شهرها را محرمی کنیم.

,

حسین عطایان: عزم عاشقان اهل بیت(ع) برای حفظ سلامتی جامعه و خدمت به محرومین جزم است

, حسین عطایان: عزم عاشقان اهل بیت(ع) برای حفظ سلامتی جامعه و خدمت به محرومین جزم است,

حسین عطایان دیگر مداح تبریزی نیز اظهار داشت: باتوجه به فرمایشات مقام معظم رهبری همه هیاتی ها و مداحان اهل بیت عصمت وطهارت(ع) مطابق دستورالعمل ستاد ملی کرونا در این ماه محرم عزاداری خواهیم کرد ولکن عزاداری امسال متفاوت تر از سال های قبل در عرصه خدمت رسانی به محرومین و نیازمندان با شعار «هیات تعطیل نیست» برگزار خواهد شد.

,

وی افزود: به تمام هیات ها و مداحان و عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) عرض می کنم جهت سلامتی جامعه و ریشه کنی ویروس منحوس کرونا توصیه های وزارت بهداشت را جدی بگیریم و مطابق دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا عزاداری کنیم.

,

عطایان با بیان اینکه هیئت و عزاداری امسال تعطیل نیست  ولی رویکردش متفاوت تر از سال های قبل است، گفت: عزم عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) در محرم و صفر امسال برای خدمت رسانی به محرومین و نیازمندان جزم خواهد بود.

,

سیدعلی حسینی: بیانات رهبری آب پاکی روی مغرضانی بود که نسبت به هیئات نگرانی بی مورد داشتند

, سیدعلی حسینی: بیانات رهبری آب پاکی روی مغرضانی بود که نسبت به هیئات نگرانی بی مورد داشتند,

سیدعلی حسینی مداح تبریزی اهل بیت(ع) در واکنش به بیانات رهبر انقلاب گفت:  فرمایشات حضرت آقا همیشه حسن ختام وگره گشای مسائل پیش رو در هر حوزه ای در کشور می باشد و دیروز در بین سخنان ایشان درباره موضوع محرم را هم مطرح کردند که آب پاکی به روی دست همه افراطیون و ناآگاهان ریخته شد.

,

وی افزود: برخی ها متاسفانه آگاهانه و از روی غرض یا ناآگاهانه با مطرح شدن نحوه برگزاری مراسمات محرم دلشوره بی مورد گرفتند که با برگزاری مراسمات ویژه محرم چنین و چنان می شود و پیشنهادهای غیر معقول هم داشتند که خودشان هم می‌دانند که محرم خط قرمز هیئتی ها است.

,

حسینی با بیان اینکه کلیات مراسم محرم تعطیل شدنی نیست، افزود: هیئتی ها همیشه پای کار بودند بخصوص از اول شیوع بیماری کرونا با ندای رهبر معظم انقلاب جلسات روضه را تبدیل به پایگاه‌های مواسات و کمک مومنانه به نیازمندان کردند و نوع دیگری از ارادت به ساحت ارباب بی کفن را به نمایش گذاشتند و حتی با تعطیلی جلسات روضه هر چند سخت بود تبعیت خود از عمل به سفارش مسئولین بهداشتی کشور را هم اجرایی کردند.

,

محرم امسال به یاد ماندنی خواهد بود

, محرم امسال به یاد ماندنی خواهد بود,

وی ادامه داد: اکنون با فرمایش گره گشای رهبری عزیز مبنی بر اینکه نظر ستاد مبارزه با کرونا باید رعایت شود، قطعا باب جدیدی در برگزاری جلسات روضه بخصوص در محرم و صفر توسط هیئتی ها به نمایش گذاشته خواهد شد تا آنهایی که غیر منصفانه و مغرضانه از آب گل آلود ماهی می گرفتند، بدانند و ببینند که مشکل از مجالس روضه نیست و اصلا به اعتقاد ما این توسل ها وگریه ها و روضه ها است که خداوند این بلا را از سر ما دور خواهد کرد.

,

این مداح اهل بیت(ع) گفت: رهبری عزیز فرمودند که این یک تهدید هست و باید این تهدید را تبدیل به فرصت کنیم و با معیار قرار دادن این سخن ما هیئتی ها نیز با برنامه ریزی دقیق و سنجیده می توانیم کارهای نو و ایده های جدید و اثر گذار در برگزاری این مراسمات داشته باشیم که قطعا مسئولین ذیربط نیز با مشخص کردن چارچوب ها کمک کنند تا این محرم از محرم های به یاد ماندنی شود.

,

حسینی تاکید کرد: هیات تعطیلی ندارد و شکل آن عوض می شود، قیام امام حسین(ع) در تمام عصرها جریان داشته و دارد و خواهد داشت، ماییم که باید از این جریان خارج نشویم و با امر به معروف و نهی از منکر  و زندگی با عزت، حیات ما ختم به شهادت شود.

,

مهدی لیثی: اطاعت از ولی همواره سرلوحه ماست

, مهدی لیثی: اطاعت از ولی همواره سرلوحه ماست,

مهدی لیثی مداح دیگر تبریزی نیز با نشر پیامی در فضای مجازی اظهار داشت: ما سر تمکین به فرمایشات رهبر انقلاب داریم، امسال عزای اربابمان را طبق نظرات ستاد مبارزه با کرونا پیش می بریم. امیدواریم بتوانیم دل مادر پهلو شکسته سادات را شاد کنیم.

,

این ذاکر اهل بیت(ع) تاکید کرد: اطاعت از ولی همواره سرلوحه ما بوده، هست و خواهد بود.

,

نیما شکوهی: عمل به دستور رهبری متضمن عزت حسینی است

, نیما شکوهی: عمل به دستور رهبری متضمن عزت حسینی است,

نیما شکوهی دیگر مداح تبریزی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نیز با انتشار پیامی در فضای مجازی در واکنش به سخنان دیروز رهبر انقلاب نوشت: رهبرم با گوش دل پیامتان را شنیدیم و عمل به دستور حضرتعالی متضمن عزت حسینی و عزت انقلاب است.

,

 انتهای پیام/

,  ]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه