اخبار داغ

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد:

ایجاد کشتارگاه در اسدآباد توجیه اقتصادی ندارد

ایجاد کشتارگاه در اسدآباد توجیه اقتصادی ندارد
عادل بصیری‌محمدپور با بیان اینکه ایجاد کشتارگاه در اسدآباد توجیه اقتصادی ندارد، گفت: البته نبود این مکان هیچ مشکلی در شهرستان ایجاد نکرده و کشتار در صالح آباد انجام می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عادل بصیری‌محمدپور، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد در گفت‌وگو با خبرنگار عصر همدان؛ با بیان اینکه نبود کشتارگاه هیچ مشکلی در اسدآباد ایجاد نکرده، اظهار کرد: در حال حاضر گوشت بهداشتی، پیش سرد شده و با برچسب بهداشتی و ضریب امنیت بهداشتی بیشتری توسط خودروهای سردخانه دار در بین واحدهای مختلف توزیع می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی با تأکید بر اینکه از سرمایه‌گذاران برای احداث کشتارگاه صنعتی دام با مقیاس کوچک حمایت می‌شود، گفت: البته چندین سرمایه‌گذار به اداره دامپزشکی مراجعه کردند که دامپزشکی با اجرای طرح آن‌ها موافقت کرده اما به دلیل اینکه در این شهرستان دام زیادی برای ذبح وجود ندارد و به صرفه نیست از احداث آن سرباز می‌زنند.

,

بصیری محمدپور یادآور شد: در شهرستان اسدآباد ۱۵ واحد قصابی وجود دارد که روزانه ۵ رأس دام سنگین و ۱۰ رأس دام سبک کشتار می‌شود.

,

وی با بیان اینکه در کمیته ساماندهی کشتارگاه‌های استان طبق سیاست‌های سازمان دامپزشکی برنامه‌ریزی برای تعطیلی کشتارگاه‌های دام سنتی و انتقال به کشتارگاه‌های صنعتی انجام شده است، افزود: در این زمینه کشتارگاه‌های رزن، تویسرکان و اسدآباد در سال ۹۵ تعطیل شدند.

,

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد اذعان کرد: بهداشت و سلامت مردم موضوع مهم دامپزشکی است و کشتارگاه سابق اسدآباد برای فعالیت با مشکل تبدیل ضایعات، تصفیه‌خانه و از همه مهم‌تر قرار گرفتن در حریم بهداشتی ۳ واحد تولیدی مواد غذایی مواجه بود که تضمینی برای ادامه کار آن وجود نداشت، بنابراین با تصمیم‌گیری سه دستگاه تخصصی بهداشت، محیط‌زیست و دامپزشکی تعطیل شد.

,

بصیری محمدپور با بیان اینکه سیستم پیش سرد در سال ۹۴ با صرف ۱۰ میلیارد ریال در کشتارگاه صالح‌آباد راه‌اندازی شده، گفت: گوشت کشتار باید به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت در یک سردخانه نگهداری شود تا میکروب و ویروس‌های گوشت مانند تب کریمه کنگو از بین برود.

,

وی گفت: در حال حاضر گوشت موردنیاز شهرستان اسدآباد از طریق کشتارگاه‌های صنعتی مجهز به سیستم پیش سرد، تهیه و به بازار عرضه می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه