اخبار داغ

خون به دل کشاورزان در فصل برداشت؛

قاچاقچی گندم و شناسنامه‌ی وزارتی

قاچاقچی گندم و شناسنامه‌ی وزارتی
افرادی که به عنوان واسطه در بازار فعالیت می‌کنند باید از طرف جهاد کشاورزی شناسنامه فعالیت دریافت کنند در غیر این صورت به عنوان قاچاقچی گندم معرفی خواهند شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، اوایل تابستان هرساله، اوج فعالت کشاورزان است چراکه فصل برداشت بوده و نتیجه زحمت یکساله خود را برداشت می‌کنند. با گذشت زمان وسیله برداشت محصولات کشاورزی هم متفاوت شده به طوری که از داس به ماشین‌آلاتی مانند تراکتور و کمباین رسیده است. کشاورز باید ثمره کشت خود را ببیند و محصول خود را بتواند در بازار بفروشد. در این میان موضوع گندم به طور کلی با سایر محصولات کشاورزی فرق می‌کند چراکه این محصول کاملا استراتژیک بوده و هرکشوری که در تولید آن پیشی گرفته خود را یک اقتصاد موفق می‌پندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

 ورود دلالان به بازار و قاچاق گندم از جمله موضوعاتی است که در چند سال گذشته بیشتر نمود پیدا کرده است. امسال نسبت به سال گذشته شاهدافزایش 20درصدی تولید گندم بودیم به طوری که این میزان از رقم 9 هزار تن فقط در آذربایجان‌شرقی عبور کرد.

,

فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی در این خصوص به خبرنگار آناج گفت: در حدود 2 سال است که واژه دلال‌بازی در بازار گندم موجودیت یافته به طوری که امکان قاچاق گندم را به طور کلی فراهم می‌کند. مشکل اصلی گندم، قاچاق آن به خارج از کشور است، گندم در کشور چند قیمته است از طرفی یارانه دولتی برای گندم پرداخت می شود.

, فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی,

وی ارائه شناسنامه کاری برای افراد فعال در این حوزه را ضروری برشمرد و تاکید کرد: افرادی که به عنوان واسطه در بازار فعالیت می‌کنند باید از طرف جهاد کشاورزی شناسنامه فعالیت دریافت کنند در غیر این صورت به عنوان قاچاقچی گندم معرفی خواهند شد.

,

وی قیمت خرید تضمینی گندم در سال جاری را 2500 تومان عنوان کرد و گفت:  بیش از 45مرکز خرید در سراسر استان برای خرید گندم تولید شده کشاورزان راه اندازی می شود، ظرفیت سیلوهای استان نیز یک میلیون تن می باشد. گندم‌های خریداری شده هم توسط دولت و هم بخش خصوصی در سیلو‌های استان ذخیره خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه