اخبار داغ

عضو ستاد مقابله‌ با کرونا در گفت‌وگو با دانا مطرح کرد:

راهکارهایی برای طبخ بهداشتی غذا در ایام محرم/ نذر ماسک؛ جایگزینی مناسب برای غذای نذری

راهکارهایی برای طبخ بهداشتی غذا در ایام محرم/ نذر ماسک؛ جایگزینی مناسب برای غذای نذری
مسعود مردانی گفت: بهترین روش برای اخذ تست کرونا از آشپزهای هیات مذهبی، شناسایی علائمی مانند تب و خوداظهاری درباره وجود یا عدم بیماری کرونا است و تست PCR برای تشخیص آشپز سالم برای هیات های مذهبی کاربردی ندارد.
[

دکتر مسعود مردانی، فوق تخصص بیماری‌های عفونی و عضو کمیته علمی ستاد مقابله‌ با کرونا در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا در پاسخ به این سوال که هیأت مذهبی چگونه باید برای پخت غذا اقدام کنند، گفت: هر اقدامی که موجب تجمع بیش از حد افراد شود و گردش ویروس را تسهیل کند از نظر ما بهتر است انجام نشود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


وی با بیان اینکه امسال با وجود بیماری کرونا ماسک هم می تواند نذری مناسبی باشد، ادامه داد: برخی از هیأت مذهبی به جای طبخ غذای نذری می‌توانند ماسک را در ایستگاه‌های مترو به صورت رایگان توزیع کنند تا روند گستردگی و انتشار ویروس کرونا کاهش یابد.

,
,

دکتر مردانی در ادامه این گفت: تمامی افرادی که دارای علائم سرفه، تنگی نفس و یا حتی اسهال هستند شاید از گزینه‌های ابتلای به کرونا باشند،امروز بسیاری از افراد با علائم اسهال، دارای ویروس کرونا هستند و باید پیشگیری کنند.

,

بنابراین افرادی که دارای علائم مانند تب، سرفه، تنگی نفس و یا اسهال هستند نباید در طبخ غذا مشارکت داشته باشند چرا که خطر ابتلای مصرف کنندگان غذا به کرونا بسیار بالا است.

,


این متخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه نباید در فصل گرما از غذاهای فساد پذیر استفاده شود،عنوان کرد: این اقدام نه تنها موجب انتقال ویروس کرونا می‌‍شود بلکه می‌تواند مسمومیت غذایی را نیز به دنبال داشته باشد.

,
,


وی با تأکید بر نظارت جدی در طبخ غذا در ایام محرم، خاطرنشان کرد: بهترین روش برای اخذ تست کرونا از اعضای آشپزخانه های هیئت های مذهبی، شناسایی علائمی مانند تب و خوداظهاری درباره وجود یا عدم بیماری کرونا است که در صورت مشکوک بودن، باید از پختن غذای نذری خودداری کنند.

,
,


دکتر مردانی ادامه داد: نتیجه تست PCR تنها برای سه روز می‌تواند اعتبار داشته باشد از طرفی دیگر این تست گاها نتیجه را برعکس نشان می‌دهد.

,
,


انتهای پیام/ا

,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه