اخبار داغ

مدیر کل جهاد کشاورزی استان همدان مطرح کرد؛

پیش بینی برداشت ۶۰۰ هزار تن گندم در استان همدان/ مطالبات گندمکاران به زودی پرداخت می شود

پیش بینی برداشت ۶۰۰ هزار تن گندم در استان همدان/ مطالبات گندمکاران به زودی پرداخت می شود
منصور رضوان جلال با بیان اینکه ۴۱۰ هکتار از اراضی کشاورزی سال ۹۹ به کشت گندم اختصاص یافته است، گفت: تا کنون حدود ۳۰۰ هزار تن گندم برداشت شده و گندمکاران به زودی مطالبات خود را دریافت می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ گندم یکی از قدیمی ترین محصولات مورد کشت بشر بوده و جزو قوت اصلی انسان به حساب می آید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

منشأ گندم حوزه مدیترانه و کشور فلسطین و سوریه بوده و از این مکان ها به ایران بزرگ قدیم و ترکیه کنونی منتقل شده است.

,

گندم به خانواده پوآسه تعلق دارد و حدود ۶۰۰۰ گونه گندم در جهان وجود دارد و از گرم ترین مناطق تا سردترین مناطق کشت می شود.

,

مردم الوند نشین به علت اقلیم کوهستانی می توانند این محصول استراتژِک را هم به صورت دیم و هم آبی کشت کنند.

,

در دنیا بالغ بر ۶۰۰۰گونه گندم وجود دارد و اکثر آنها در مناطق سرد و کوهستانی رشد می کنند و استان همدان نیز سازگاری بالایی با ارقام و نمونه های گندم دارد و مساحت زیر کشت زمین های کشاورزی نشان از خوش کشت بودن این محصول است به طوری که کمتر زمین کشاورزی را می بینیم که بلا استفاده مانده و از آن برای کشت گندم و جو استفاده نکرده باشند.

,

گندم بعنوان یک محصول استراتژیک در دنیا شناخته شده است بنابراین خودکفایی در آن حایز اهمیت است و کشاورزان ایرانی در سال های اخیر اهمیت ویژه ای به آن می دهند.

,

عمده ترین مشکل این محصول کشاورزی علیرغم سطح بالای زیر کشت، استفاده بیهوده مصرف کننده و هدر رفت آن در حین برداشت و فرآوری است.

,

قاسم اسدیان، رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی استان همدان در گفتگو با خبرنگار ما، گفت: متوسط مصرف سرانه گندم در جهان ۱۳۰ کیلوگرم و در ایران ۲۲۰ کیلوگرم است.

,

وی افزود: ایران نسبت به خیلی از کشورها سرانه مصرف بالایی دارد و بیش از ۳۰ درصد از محصول ضایعات است که باید با فرهنگ سازی میزان نیاز روزانه کشور را به حداقل برسانیم.

,

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی استان همدان تاکید کرد: ایرانیان برای نان اهمیت ویژه ای قائل هستند بنابراین باید سعی کنیم موارد استفاده و طرز کشت آن را بهینه کنیم تا در تولید و مصرف برای سایر کشورها الگو باشیم.

,

منصور رضوانی جلال، مدیر کل جهاد کشاورزی استان همدان نیز در گفتگو با خبرنگار عصر همدان گفت: حدود ۶۰۰ هزار تن در سال ۹۹ پیش بینی برداشت گندم را داریم که تا کنون ۳۰۰ هزار تن از آن برداشت شده است.

,

وی افزود: حدود ۴۱۰ هزار هکتار سطح زیر کشت داشته ایم که ۶۵ درصد آن برداشت شده و ۳۵ درصد در حال برداشت است.

,

۲۰۴ میلیارد تومان به گندمکاران همدانی پرداخت شد

, ۲۰۴ میلیارد تومان به گندمکاران همدانی پرداخت شد, ۲۰۴ میلیارد تومان به گندمکاران همدانی پرداخت شد,

رضوانی جلال با بیان اینکه عمده گندم تولید شده به آرد تبدیل می شود، افزود: خوشبختانه در همدان ظرفیت سیلوها و تبدیل گندم به آرد بالاست و در واقع تمام محصول در استان فرآوری می شود.

,

مدیر کل جهاد کشاورزی استان همدان با تاکید بر اینکه همدان جزو استان های تامین کننده کشور است، گفت: پرداخت پول گندم کاران در اسرع وقت انجام شده و مابقی به زودی پول خود را دریافت می کنند.

,

وی گفت: حدود ۲۰۴ میلیارد تومان تا کنون بابت پول گندم به کشاورزان پرداخت شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه