اخبار داغ

خواهر فرماندار فقید حادثه منا بعد از 5 سال عنوان کرد؛

مسئولان در ایام عید قربان می آیند وعکسشان را می گیرند

مسئولان در ایام عید قربان می آیند وعکسشان را می گیرند
خواهر فرماندار فقید حادثه منا گفت: مسئولان در ایام عید قربان می آیند وعکسشان را می گیرند، کسی نمی داند برما چه می گذرد، پیگیری نشان و آخرین یادگاری های مفقودین منا خواسته ماست
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به  نقل از گلستان ما، یکی از حوادث تلخی که همگان تا سال های متمادی آن را فراموش نمی کنند فاجعه منا در سال 94 بود که منجر به شهادت هزاران حاجی در سرزمین مقدس مکه شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما،,

به گواه شاهدان این حادثه نمی توانسته غیر عمد باشد و یا اینکه اگر عمدی در کار نباشد عربستان سعودی به راحتی می توانسته از حادثه جلوگیری و اینکه تلفات را کاهش دهد.

,

با وجود اینکه پنج سال از حدثه منا گذشته اما به جهت اینکه برخی پیکرها هنوز به کشور بازنگشته یا اینکه افراد عزیزترین خود را در این حادثه از دست دادند و نتوانستند به حق خود برسند هنوز هم این حادثه و داغ آن برای برخی تازگی دارد.

,

به مناسبت فرارسیدن پنجمین سالروز شهادت حاجیان در فاجعه منا به سراغ خواهر فرماندار فقید بندر ترکمن رفتیم،  تا از حال روز خانواده ایشان و اتفاقاتی که بعد از آن فاجعه اتفاق افتاد با خبر شویم.

,

«مهینه ناز قلیچی» در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری عید قربان و ایام حج با خاطره تلخ فاجعه منا برای خانواده ما عجین شده است، اظهار کرد: تاکنون نشانی مزارخواهرم  و حتی وسایل ایشان به ما تحویل داده نشده است.

,

وی افزود: قصور سازمان حج و زیارت و مسئولان دولتی  طی این پنج سال ما را از داشتن آخرین یادگاری های خواهرم محروم کرده است.مسئولان برای ارتباط حجی مذاکره می کنند اما برای پیکرهای شهدا و مفقودین آن حادثه و وسایل و یادگاری هایشان کاری نمی کنند .

,

نازقلیچی تصریح کرد: چرا در تقویم روز عید قربان را به نام حادثه منا یاد نشده  است؟

,

وی که آنروزها را بعنوان تلخ ترین خاطرات دوران زندگی شان  می داند ، ادامه داد: در سال 94 و  موقع حادثه از خواهر زادم  نمونه دی ان ای گرفتند که گفتند همچین نمونه ای نداریم ، در سال 95 ارتباط حجی قطع شد و در سال 96 در مکه از خواهرم نمونه گرفتند  و گفتند همچین نمونه ای در بین اجساد نبوده است و  در سال 98 خواهر زاده به همراه همسر خواهرم در حج حضور داشتند و نمونه گرفتند و تایید کردند .

,

وی تصریح کرد: سوال برای همه خانواده ما بوجود آمده که  چرا دوبار نمونه  اخذ شده منفی بود و  بار سوم مثبت اعلام شد، چرا بعد از چهل روز گفتند مرجان ناز قلیچی انجا دفن است  ما 47 روز چشم انتظار بازگشت خواهرمان را داشتیم. شاهدان عینی می گفتند مرجان ناقلیچی پایش شکسته بود و آن هم بعد از کمک به چند نفر راهی بیمارستان شده است، او در ان حادثه مانند بقیه فرار نکرد و و تا اخر کمک کرد.او معینه کاروان بود و می گفت مسئولیت دارم  و در معرکه ماند اما بعد از زخمی شدنش ماموران سعودی کمک نکردند و صلیب سرخ و هلال احمر هیچ کدام به یاری وی نیامدند جنازه ها ساعتها تلمبار شد ، آنها زیر آفتاب داغ شهید شدند و اگر کمک می شد هیچکدام شهید نمی شدند.

,

نازقلیچی بیان کرد: آقای سعیداوحدی رئیس وقت سازمان حج بعد از 47 روز برای مراسم چهلم شهدا به گنبد آمدندو بعد به منزل خواهرم مراجعه کردند ، ایشان دستش را روی قرآن گذاشت و   مادرم که تا آن روز شهادت خواهرم را باور نکرده بودند قبول کردند .ایشان گفتند که عکس قبل از دفنشان ، وسایل شخصی و حلقه و گوشواره و  چارقد ترکمنی ایشان وموجود است با کفن و مراسم دفن کردند و ما دوباره مجلس عزا گرفتیم.

,

وی اضافه کرد: دوهفته بعد از حادثه منا صادقلو استاندار وقت دستور دادند که مراسم بگیرید و تلویزیون اعلام کرد که همه مفقودین  شهید شدند و احتمالا مفقودین جز شهدایی بودند که دفن کردند.

,

مقام معظم رهبری جلوی انها ایستاد ، دولت ما نایستاد و کوتاهی کرد 

, مقام معظم رهبری جلوی انها ایستاد ، دولت ما نایستاد و کوتاهی کرد  , مقام معظم رهبری جلوی انها ایستاد ، دولت ما نایستاد و کوتاهی کرد  ,

نازقلیچی تاکید کرد: آن زمانی که  رهبری گفتند که ما همه زائرینمان را می خواهیم ، پیکرها را برگرداندند، اگرصحبت های کوبنده اقا و  هیب و ایستادگی ایشان نبود، هیچ کدام از پیکرهای شهدا را به ایران نمی اوردند . خدا را شکر که سایه رهبری بالای سرمان هستند. مقام معظم رهبری جلوی انها ایستاد ، دولت ما نایستاد و کوتاهی کرد  و ما خیلی از قصور سازمان حج گله داریم.

,

مسئولین در این ایام می آیند و عکسشان را می گیرند

, مسئولین در این ایام می آیند و عکسشان را می گیرند, مسئولین در این ایام می آیند و عکسشان را می گیرند,

خواهر فرماندار فقید بندر ترکمن با بیان اینکه در این مدت خیلی ها آمدند و رفتند، بیان کرد:  عده ای به بهانه ساخت فیلم امدند و داغ دل ما را تازه کردند، هرکس می آمد اشوبی به پا و امنیت و ارامش خانواده صلب می شد ؛فیلمشان را  ساختند و پشت سرشان را نگاه نکردند و مسئولین در این ایام می ایند و عکسشان را می گیرند و می روند نمی بینند که مادرمان در چه حال است و نمی آیند ببیند که فرزندان خواهرمن درچه مشکلاتی زندگی می کنند. مشکلاتمان را حل نمی کنند هیچ مشکلاتی هم برای ما ایجاد می کنند که چرا حرف می زنید .

,

نازقلیچی با بیان اینکه مادرمن همچنان چشم انتظار است تا نشانی برایمان بیاروند، افزود:  مادرم تلفن خانه را از پریز کشیده است زیرا هربار فکر میکنند که می خواهند خبرمرگ خواهرم را بشنود.از مسئولین بخصوص فرماندار سابق گله مندیم که چرا برای خواهرمن که روزی فرماندار بندرترکمن بود اجازه  برگزاری سالگر د نمی دهند، چرا عکس های خواهر من را از فرمانداری جمع کردند .

,

فرماندار قبلی مخالف  نصب تابلوی خواهرم  در ورودی شهر بود

, فرماندار قبلی مخالف  نصب تابلوی خواهرم  در ورودی شهر بود, فرماندار قبلی مخالف  نصب تابلوی خواهرم  در ورودی شهر بود,

وی اضافه کرد: متاسفانه فرماندار قبلی مخالف  نصب تابلوی خواهرم در ورودی شهر بودندو می گفتند که این خانم نباید عکسش نصب شود، ما ترکمن ها دوست نداریم عکس زنمان به دیوار نصب شود، نمی گذاشتند سنگ قبر بگیریم و ما درمزار شهدای شیعه نمادین نصب کردیم و که مسئولین  برای مراسم فاتحه خوانی به آنجا مراجعه کنند.

,

«مرجان نازقلیچی »نماد وحدت شیعه و سنی بود

, «مرجان نازقلیچی »نماد وحدت شیعه و سنی بود, «مرجان نازقلیچی »نماد وحدت شیعه و سنی بود,

وی با بیان اینکه مرجان نازقلیچی نماد وحدت شیعه و سنی بود ، گفت: خواهرم خیلی  برای وحدت تلاش کرد همه ساله در کنفرانس های بین المللی تقریب مذاهب شرکت می کرد عضو کارگروه  بانوانش بود و بعد خواهرم من شرکت می کردم .

,

این بانوی ترکمن دربخشی از سخنانش گفت:  اقای روحانی  در مناظرات انتخاباتی خود از خواهرم نام برد که من فرماندار زن سنی انتخاب کردم اما اقای روحانی حالا که شما فرماندار زن سنی انتخاب کردید  ایامی دانید پیکر خواهر من کجاست ؟برای حق و حقوق ان چه کار کردید؟ برای تسلی خانواده چه کار انجام دادید؟ من چهار سال دوندگی کردم، چهار سال وعده وعید شنیدم.

,

وی اذعان کرد: برای فرمانداری خواهرم بسیارسنگ اندازی شد و  چون خیلی مخالف فرمانداری خواهرم بودند و می گفتند چرا باید یک زن فرماندار ما باشد ،خونش نباید پایمال شود، باید نسل های بعدی بدانند که همچین زنی در استان و در کشور داشتیم  که به خاطر خدا و اعتقادتش جانش را تقدیم کرد .

,

نازقلیچی گفت: روز تولد خواهرم روز تولد حضرت فاطمه زهرا (س)بود ، مقاله ای  در مورد زندگی خواهرم نوشتم که با تاسی از زندگی حضرت زهرا (س)  زیستند، همانند فاطمه زهرا بی مزار شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه