اخبار داغ

در گفتگوی صمیمی با جوادی های «خانه ما» مطرح شد؛

واکنش ترکیه ای ها از فینالیست شدن خانواده تبریزی / خرید خانه برای ایتام با جایزه دور اول مسابقه

واکنش ترکیه ای ها از فینالیست شدن خانواده تبریزی / خرید خانه برای ایتام با جایزه دور اول مسابقه
خانواده ای که با یک تیر چند نشان زدند و هم در مسابقه شرکت کردند و هم فرهنگ، تمدن و سنت ها و اماکن تاریخی تبریز را از قاب تلویزیون به خانه های مردم در سراسر کشور و خارج از مرزها بردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تبریز بیدار، خانواده ای شاد و صمیمی، بگو و بخندشان آنقدری بود که ما را هم به وجد آوردند. پدر و مادر و بچه ها چنان باهم گرم می گرفتند که آدم به حالشان غبطه می خورد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تبریز بیدار,

انگار که همین صفا و صمیمیت و یکدلی شان آنها را به فینال رساند. تبریزبیدار میزبان تنها خانواده تبریزی شرکت کننده در «مسابقه تلویزیونی خانه ما» بود.

,

خانواده ای که با یک تیر چند نشان زدند و هم در مسابقه شرکت کردند و هم فرهنگ، تمدن و سنت ها و اماکن تاریخی تبریز را از قاب تلویزیون به خانه های مردم در سراسر کشور و خارج از مرزها بردند و اینک در فینال چشم به رای مردمی دوخته اند. 

,

احد جوادی پدر خانواده است و شغل آزاد،  ۶۰ سال دارد. او که خود سرشار از شور و انرژی است ابتدای سخن را باز کرد و گفت: چندی پیش از دوستان در ترکیه تماس گرفتند که چطور شد شما بعنوان ترک ها برنده شدید و به فینال رسیدید، تعجب کرده بودند و فکر می کردند در ایران تفاوتی بین ترک ها و فارس ها وجود دارد که به آنها توضیح دادم  ما در ایران تفاوت بین ترک و فارس نداریم همه ما شیعه و مسلمان هستیم و همه مان متحد و یکدلیم.

,

, ,

انتخاب از بین ۸۰۰ خانواده تبریزی

, انتخاب از بین ۸۰۰ خانواده تبریزی,

علی اصغر پسر کوچک خانوادهو عامل حضور خانواده در این رقابت بود و در مورد اینکه چطور شد به مسابقه رفتند، گفت: بطور اتفاقی در اینترنت بودم که تبلیغات مسابقه خانه ما را دیدم و شانسی ثبت نام کردم. فصل ۴ برنامه برگزار شده بود،  یک روز دیدم زنگ زدند خواب بودم گفتند از «خانه ما» هستیم و خواستند بیایند مصاحبه، ۸۰۰ خانواده از تبریز شرکت کرده بودند بعد از اینکه از همه تست گرفتند ما چون جلوی دوربین راحت بودیم، انتخاب شدیم.

,

همه کشور ما را دید جز استان خودمان!

, همه کشور ما را دید جز استان خودمان!,

او ادامه داد: در آیتم های برنامه خانه دوربین مخفی کار کردیم و یا اینکه تئاتر داشتیم و موقع اجرا کلی مخاطب بود، ما انتظار داشتیم بعد از پخش برنامه بدلیل اینکه کارمان آنقدر قوی بود که در استان مان پیشنهاد کاری داشته باشیم اما کسی اهمیت نداد.

,

, ,

 

,

علی اصغر جوادی ادامه می دهد: حتی به شهرداری رفتیم و پیشنهاد دادیم حمایت کند تا در اماکن عمومی برای فرهنگ سازی هم شده اجرا داشته باشیم اما کسی اهمیت نداد. حتی با وجود کار قوی مان که در اجرا انتظار داشتیم از صدا و سیمای استان هم عکس العملی برای کار داشته باشیم اما انگار همه کشور ما را دیدند جز در استان خودمان.

,

بخاطر دلخوشی های پسر و نوه هایم حاضر به زیر و رو شدن خانه و زندگیم شدم

, بخاطر دلخوشی های پسر و نوه هایم حاضر به زیر و رو شدن خانه و زندگیم شدم,

اما مادر خانواده سرکار خانم قوی دل که به بانوی خیّر و تلاشگر تبریز مشهور است و فعالیت های خیریه برای کمک به نیازمندان و فعالیت های اجتماعیش زبانزد هست، انگار که بیشتر زحمات بر دوش او بوده باب صحبت را اینچنین باز کرد.

,

او گفت: در ابتدا پافشاری کردم که نمی توانیم در مسابقه شرکت کنیم. واقعا سخت بود اما بعد از اصرار علی اصغر در ابتدا گفتم منزل پسر بزرگم باشد اما کارگردان نپذیرفت. بعد که با خودم بیشتر فکر کردم با اینکه می دانستم همه خانه و زندگیم زیر و رو  خواهد شد و می دانستم هیچ خانمی قبول نمی کند که خانه اش چند ماه به هم بریزد اما به خاطر علی اصغر و نوه هایم محمدحسین و زهرا که خیلی ذوق این کار را داشتند پذیرفتم. خواستم هم بدانند که چقدر دلخوشی هایشان برای من و پدرشان مهم است.

,

این مادر فداکار ادامه داد: اما یک دلیل هم برای پذیرفتن این کار داشتم آن هم وظیفه ای که به عنوان یک مسلمان و یک شهروند در نشان دادن فرهنگ اسلامی و معرفی شهرمان داشتم.

,

, ,

خواستم نگاه جامعه به چادری ها را عوض کنم

, خواستم نگاه جامعه به چادری ها را عوض کنم,

وی افزود: ما خانواده مذهبی و چادری بودیم و من فکر کردم بهترین فرصت است تا به همه نشان دهم که با چادر و فرهنگ و ارزش ها هم می شود همه کاری کرد، من در بخشی از کار که قرار بود اسب سواری داشته باشیم، خانم های دیگر سوار نشدند اما من با چادر سوار اسب شدم چرا که تصور در جامعه طوری شده که فکر می کنند کسی که حجاب دارد نمیتواند کاری کند و فکر می کنند که ما محدود هستیم و کاری نمی توانیم بکنیم اما من نشان دادم خانواده های مذهبی با تمامی حریم و حدودشان می توانند در جامعه حضور فعال داشته باشند و از طرفی هم خانواده ای صمیمی و موفق هستیم.

,

هیچ مسئولی تشکر خشک و خالی بخاطر تبریزشناسی ما نکرد

, هیچ مسئولی تشکر خشک و خالی بخاطر تبریزشناسی ما نکرد,

خانم قویدل گفت: و دیگر اینکه فرصت خوبی بود تا بتوانیم فرهنگ و سنت های آذربایجان را به نشان دهیم اما ما همه سختی ها را به جان خریدیم ولی هیچ یک از مسئولان استان قدر ندانستند و حتی یک تلفن برای تشکر نزدند.

,

بیخیالی شبکه استانی نسبت به رقابت خانواده تبریزی

, بیخیالی شبکه استانی نسبت به رقابت خانواده تبریزی,

اینجای صحبت ها، پدر خانواده هم که انگار چیزی یادش آمده باشد پرید وسط صحبت و گفت: می دانید ما چقدر در تبریزشناسی کمک کردیم جاهای مختلف شهر را نشان نشان دادیم و سنت ها را معرفی کردیم  به طوری که تبریز در ایران مطرح شد. در ایران ۴۰ هزار نفر به خانواده جوادی رأی دادند انتظار داشتیم در تبریز از طرف مردم و مسئولان حمایت شویم و استقبال کنند اما  کسی محل نگذاشت، صدا و سیمای تبریز هنوز هم یک قسمت را پخش نکرده و دور اول را بعد از اینکه همه مراکز استانی پخش کردند تازه در تبریز پخش شد درحالی که ما انتظار داشتیم اولین مرکز تبریز باشد، ما بعنوان یک خانواده تبریزی در مسابقه شرکت کردیم که رسم و رسوم و سنت های تبریز را نشان دادیم اما کسی به کارمان اهمیت نداد.

,

مادر خانواده هم در این بخش گفت: بچه ها جوان هستند وقتی توانایی هایشان را  تحویل نمی گیرند سرکوب می شوند و انرژی تخلیه نشده دارند برای همین است که علی اصغر تصمیم گرفته اند بروند در ترکیه کارگردانی بخواند و ادامه دهد.

,

زهرا خانم یکی از اعضای مسابقه و نوه خانواده است که در مورد خودش و این برنامه گفت: من کم حرف بودم این برنامه باعث شد من هم همرنگ آنها شدم.

,

, ,

طبخ ۴۵۰۰ پرس غذا به نیازمندان همزمان با ضبط برنامه

, طبخ ۴۵۰۰ پرس غذا به نیازمندان همزمان با ضبط برنامه,

او ادامه داد: در پارک منظریه نمایشی اجرا کردیم که نقش بچه طلاق داشتم، دوربین ها مخفی بود و من و علی اصغر  در پارک می نشستیم و گریه می کردیم که مثلا فرزند طلاق هستیم و پدر و مادر ما به خاطر فضای مجازی از هم طلاق گرفته اند، مردم از این اجرای مان خیلی استقبال کردند.

,

این هنرمند جوان افزود: سختی ها همه با مادربرزگ  بود. سال گذشته تیر ماه گرم بود، کولر را به خاطر گزینه مسابقه یعنی کم مصرف بودن روشن نمی کردیم.  یک ماه با لباس پوشیده و حضور عوامل در خانه بودیم و امسال هم ضبط برنامه در ماه رمضان بود، نه خواب داشتیم نه استراحت و خیلی سخت بود. در ماه رمضان در کنار فیلم برداری مادر بزرگ برای ۴۵۰۰ نفر غذای گرم درست می کرد که از کارهای خیریه اش بود اما با این همه تحمل کرد و ما را تنها نگذاشت.

,

خرید خانه برای ایتام با جایزه دور اول مسابقه

, خرید خانه برای ایتام با جایزه دور اول مسابقه,

او گفت: جایزه اول مان که ۳۰ میلیون تومان بود را گرفتیم. علی اصغر آتلیه اش را مجهز کرد و من  مقداری برداشتم و پدر بزرگ و مادر بزرگ سهم شان را برای خرید خانه به یک یتیم هدیه کردند. 

,

مادر خانواده به نکته خوبی هم اشاره کرد و گفت: در پیج اینیستاگرامی این برنامه چندین دختر خانم و خانواده با ما دوست شدند، من حتی چند تا دختر هم برای خودم از شهرهای مختلف پیدا کردم که با هم دوست شدیم آنها از دیدن ما ذوق کرده بودند و تمایل داشتند رمز این همه صمیمیت در خانواده ما را بدانند.

,

دختر شیرازی که بعد از آشنایی با مادر خانواده، چادری شد

, دختر شیرازی که بعد از آشنایی با مادر خانواده، چادری شد,

خانم قوی دل ادامه داد: من کلی از اسلام و حجاب و فرهنگمان به آنها گفته ام و حتی یکی از دخترانم از شیراز بعد از دوستی با من چادری شد این برایم مهم بود که به هدفی که از حضور در این برنامه داشتم رسیدم.

,

کلاس درس مدیریت خانواده و کسب درآمد

, کلاس درس مدیریت خانواده و کسب درآمد,

پدر خانواده آقای جوادی هم گفت: این برنامه در خانواده و بچه ها هم خیلی تاثیر داشت نکاتی چون صرفه جویی و مدیریت در خانواده و کسب درآمد را یاد گرفتند.

,

گفتنی است مسابقه تلویزیونی «خانه ما» با شرکت خانواده های مختلف از سراسر کشور اجرا شد که خانواده جوادی تنها شرکت کننده از تبریز در این مسابقه به فینال رسید و منتظر آرای مردمی برای مشخص شدن برنده هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه