اخبار داغ

نمایندگان مجلس در دیدار با کارگران هفت‌تپه شوش؛

درخواست کارگران در صحن مجلس یازدهم پیگیری می‌شود/ مسئولین واگذاری هفت‌تپه، بازخواست می‌شوند

درخواست کارگران در صحن مجلس یازدهم پیگیری می‌شود/ مسئولین واگذاری هفت‌تپه، بازخواست می‌شوند
سید نظام‌الدین موسوی گفت: در همین هفته نمایندگان کارگران شرکت هفت تپه جهت پیگیری مشکلات کارگران به مجلس دعوت می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رهیاب، در پی اعتصاب 49 روزه کارگران مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه، سید نظام‌الدین موسوی، علی خضریان و احمد نادری؛ نمایندگان تهران از کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی به همراه نماینده شوش و کمیته ارتباطات شورای ائتلاف نیروهای انقلاب - خوزستان با کارگران شرکت هفت‌تپه دیدار کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رهیاب,

در هوای گرم و شرجی خوزستان بسیاری از کارگران نیشکر هفت‌تپه،حود و  فرزندانشان را به این جمع رساندند.

,

در ابتدا گزارشی توسط یکی از پرسنل هفت‌تپه از وضعیت و عملکرد ضعیف مدیران این شرکت در حضور دیگر کارگران و نمایندگان ارائه شد.

,

در ادامه کارگران شکایت‌نامه‌ای پیرامون نحوه خصوصی‌سازی این شرکت و از دادستان دادگستری شوش دانیال تنظیم کردند و به نمایندگان مجلس تحویل دادند.

,

سپس سید نظام‌الدین موسوی نماینده مردم تهران در میان جمع کارگران گفت: حرفی که شما امروز فریادش را سر می دهید، سال‌های زیادی است که ما  بیان می‌کنیم، معتقدیم کاری که به اسم خصوصی‌سازی انجام شده تبدیل شرکت‌ها به گوشت قربانی است.

,

وی افزود: هفت تپه‌ای که روزگاری ارج و قرب خوزستان بود و برای بسیاری از مردم این منطقه نان می‌آورد، امروز به جایگاهی رسیده که کارگرانش 49 روز جلوی فرمانداری تحصن می‌کنند و زمانی‌که هیچ مسئولی پس از 49 روز جوابگوی کارگران نیست، یعنی یک جای کار می‌لنگد.

,

این نماینده مجلس اظهار کرد: رفع مشکلات و رسیدگی به وضعیت کارگران، یکی از اقدامات نمایندگان مجلس است و قطعا قدم اول بازخواست کسانی است که واردات شکر را در این کشور نهادینه کرده‌اند، در حالی‌که خوزستان منبع شکر است.

,

موسوی تصریح کرد: مسئولینی که شرکت هفت‌تپه را، به افرادی بی‌سواد که الفبای مسائل اقتصادی را نمی‌فهمند، واگذارکردند، بازخواست می‌شوند.

,

وی با بیان اینکه از صمیم قلب و با فهم مشکلات کارگران کشور پیگیر کار کاگران می‌شویم، اظهار داشت: پیگیری حقوق عقب‌افتاده، معوقات و سپس رسیدگی به روند خصوصی‌سازی درخواست کارگران هفت‌تپه در دستور کار قرار می‌گیرد.

,

موسوی خاطرنشان کرد: در هفته جاری نماینده کارگران شرکت‌ هفت‌تپه جهت پیگیری مشکلات کارگران به مجلس دعوت می‌شوند.

,

وی افزود: امنیت شغلی کارگرانی که به نمایندگی از سایر کارگران قرار است در مجلس حاضر شوند تامین می‌شود و جای نگرانی از این بابت وجود نخواهد داشت.

,

نماینده تهران عنوان کرد: به دلیل آنکه مشکلات شما را برحق دانستیم و خود را از جنس مردم می‌دانیم بنده و سایر نمایندگان در این جمع حضور پیدا کردیم.

,

کارگران نیشکر هفت‌تپه طی ۴۹ روز گذشته در تجمعات خود در شهر شوش، خواستار پرداخت حقوق‌های معوقه، خلع ید اسدبیگی از شرکت و بازگشت کارگران اخراجی شده بودند.

,

گفتنی‌ست کاربران شبکه‌های اجتماعی از روز گذشته با راه‌اندازی پویشی اینترنتی با هشتگ #کارگران_هفت_تپه، از مطالبات آنها حمایت کردند.

,

 

,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه