اخبار داغ

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس:

مجلس با طرح دو فوریتی، جلوی تمام کنکورها را می‌گیرد؟

مجلس با طرح دو فوریتی، جلوی تمام کنکورها را می‌گیرد؟
رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با اظهار "توان اجرای پروتکل‌های بهداشتی را نداریم"، گفت: احتمالا مجلس با طرح دو فوریتی، جلوی تمام کنکورها را بگیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسینعلی شهریاری در برنامه تلویزیونی پرسشگر درباره غیبت 30 درصدی شرکت‌کنندگان در آزمون دکترای روز پنج شنبه و تکلیف برگزاری آزمون‌های سراسری اظهار کرد: بارها نظرات خودمان را به رئیس جمهور و وزیر بهداشت به صورت مکتوب اعلام کرده‌ایم.

وی  افزود: مشکل ما این است که پروتکل می‌نویسیم اما در عمل اجرایی و عملیاتی نمی‌‌شود؛ دیروز درحوزه‌های امتحانی مشکلات جدی وجود داشته و ضمن اینکه فقط تهران را نداریم، باید استان‌های گرمسیری مانند خوزستان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان را هم ببینیم؛ تصور کنید فردی چهارساعت ماسک بزند و در فضای سرپوشیده‌ای که نمی‌توان کولر را هم به علت انتقال آلودگی روشن کرد بنشیند و امتحان بدهد؛ فقط نوشتن پروتکل کافی نیست و نشان داده‌ایم توان اجرایی کردن آن را نداریم.

شهریاری با بیان اینکه ضمانت اجرایی برای اجرای پروتکل‌ها نداریم، گفت: وقتی اعلام شد همه جا بازگشایی شود خواستند که همه ماسک بزنند؛ همه مردم با این مشکلات اقتصادی توانایی خرید ماسک ندارند به دولت گفته‌ایم ماسک رایگان در اختیار مردم قرار دهند.

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی افزود: یا مثلا می‌گوییم همه ماسک بزنند اما مثلا در مترو چه طور نظارت می‌کنند که همه در واگن‌ها ماسک زده باشند.

وی درباره نامه نگاری با وزیر علوم و وزیر بهداشت گفت: بنده و دکتر منادی رئیس کمیسیون آموزش، نامه‌ای به وزیر علوم و وزیر بهداشت نوشتیم و قرار است شنبه مجدد بررسی شود، تعدادی از نمایندگان هم نامه نوشته‌ و دوباره نگرانی خود را اعلام کرده‌اند، اولویت اول سلامتی فرزندان ماست، قرار نیست به علت شرکت در کنکور در شرایط نامناسب، شماری از داوطلبان یا اعضای خانواده‌شان جان خود را از دست بدهند.

شهریاری با بیان اینکه با وضعیتی که داریم هیچ ضمانت اجرایی برای اجرای پروتکل‌ها نخواهیم داشت، گفت: با این اقلیم گسترده، فرهنگ‌های مختلف و وضعیت اجرایی نمی‌توان همه پروتکل‌ها را رعایت کرد. باید ابتدا بیماری را کنترل کنیم، بعد امتحانات را برگزار کنیم.

وی در پاسخ به اینکه نظر شما درباره تعطیلی دانشگاه‌ها چیست؟ عنوان کرد: به نظر بنده اگر کلاس‌های دانشگاه‌ها چندماه عقب بیفتد از تابستان سال آینده می‌توان کلاس‌ها را از سر گرفت.

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس درباره زمان روشن شدن تکلیف برگزاری کنکور اظهار کرد: چون ما تصمیم گیرنده نیستیم نمی‌توانیم زمان را تعیین کنیم ولی همکاران ما مصمم هستند شاید اگر ستاد کرونا تصمیم نگیرد، یک طرح دوفوریتی بیاورند و جلوی تمام کنکورها را بگیرند که البته هنوز قطعی نشده است. این موضوع تا یکشنبه تعیین تکلیف می‌شود.

انتهای پیام/ا

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه