اخبار داغ

یک کارشناس بین الملل در گفت‌وگو با دانا:

جریان تحریف با آدرس غلط دادن به دنبال ایجاد ناامیدی در کشور است

جریان تحریف با آدرس غلط دادن به دنبال ایجاد ناامیدی در کشور است
ثمانه اکوان گفت: یکی از اهداف جریان تحریف همان ضربه زدن به افکار عمومی و روحیه مردم، ایجاد و القای حس ناامیدی در مردم است و دومین هدف آن آدرس غلط دادن برای رفع مشکل تحریم هاست. همانطور که رهبری هم اشاره کردند این جریان با تحریف حقایق نظام جمهوری اسلامی به دنبال ایجاد ناامیدی در کشور است.
[

«ثمانه اکوان» کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ضمن اشاره به بخشی از سخنرانی دیروز مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «شکست تحریف‌ها قطعا موجب شکست تحریم‌ها خواهد شد» اظهار داشت: همان طور که رهبری هم فرمودند، جریان تحریم‌ها با اهداف کوتاه مدت، میان مدت، بلند مدت و در کنار آن با  اهداف جانبی علیه کشور اعمال شده اند که لوازم مورد نیاز جهت تاثیر گذاری تحریم ها، دیپلماسی عمومی و تاثیرگذاری بر افکار مردم است که باعث می شود این تحریم ها اثر بیشتری داشته باشد؛ بر همین اساس رهبری از این سیستم به عنوان سیستم تحریم یاد کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی در تشریح اهداف این جریان تحریف گفت: یکی از اهداف جریان تحریف همان ضربه زدن به افکار عمومی و روحیه مردم، ایجاد و القای حس ناامیدی در مردم است و دومین هدف آن آدرس غلط دادن برای رفع مشکل تحریم هاست. همانطور که رهبری هم اشاره کردند این جریان با تحریف حقایق نظام جمهوری اسلامی به دنبال ایجاد ناامیدی در کشور است.
,
 
,
این کارشناس مسائل بین الملل خاطر نشان کرد: در علوم سیاسی و روابط بین الملل و موضوعات مرتبط با استعمارگری، یک روش نوینی در سال های اخیر به وجود آمده است که کشورها دیگر از طریق فیزیکی در کشورهای دیگر حضور پیدا نمی‌کنند و در واقع ذهن مردم آن کشور را استعمار می‌کنند و به نوعی تلاش می‌کنند به مردم بگویند شما به تنهایی توانایی انجام کاری را در کشور خودتان ندارید و یک حس ناامیدی را به مردم القا می‌کنند.
,
 
,
اکوان با بیان اینکه این مسئله یک مسئله علمی است و در روابط بین الملل کشور ها روی آن کار می‌کنند، افزود: کشورهایی که رویه استعمارگری داشتند الان در کشورهای مورد هدف خود، تلاش می کنند در اذهان مردم تاثیر بگذارند و این اثر گذاری از طریق رسانه ها صورت می گیرد؛ در کشور ما هم اقبال مردم به جای رسانه های رسمی بیشتر به شبکه های اجتماعی است و بر همین اساس رسوخ دشمن از طریق همین شبکه های اجتماعی صورت می گیرد.
,
 
,
وی در خصوص موضوع مذاکره با آمریکا که رهبری نیز در صحبت های خود به آن اشاره کردند، گفت: کسانی که به دموکرات ها و بایدن خیلی دل بسته اند و معتقدند دموکرات ها به برجام بر می گردند، بهتر است برنامه بایدن برای سیاست خارجی را یک بار دیگر بخوانند.
,
 
,
کارشناس مسائل بین الملل خاطر نشان کرد: به اذعان دولتمردان، دولت برای تمام مسائل، موضوعات و مشکلات موجود در کشور فقط مذاکره بلد است و علی رغم اینکه خسارات فراوانی تحمیل کشور شد، برخی دوباره سعی می‌کنند به مذاکره روی بیاورند.
,
 
,
اکوان در خصوص این که رهبری فرمودند در مقابل تحریم ها نباید عقب نشینی کرد، گفت: کشور تجربه مذاکره با آمریکا را دارد و خوب است که مروری کنیم هدف آمریکایی ها از مذاکره چه بود.
,
 
,
وی افزود: تیم مذاکره کنند دولت اوباما بارها در رسانه ها عنوان کردند که هدف اصلی ما از مذاکره با ایران "از بین بردن زیرساخت های هسته ای و دانش هسته ای ایران بود"، حتی اوباما نیز مدعی شده بود که "اگر می توانستم تمام پیچ و مهره برنامه هسته ای را باز می کردم".
,
 
,
این کارشناس مسائل بین الملل تاکید کرد: هدف دولت ترامپ هم همین است؛ طبق اظهارات ترامپ هدف مذاکره با ایران این است تا ایران تسلیم شود و همه توان دفاعی خود را تقدیم کند.
,
 
,
اکوان سیاست کلی آمریکایی ها چه دموکرات و چه جمهوری خواه را برچیدن دانش هسته ای ایران دانست و عنوان کرد: آمریکایی ها سیاست شان بر این است که ابتدا دانش هسته ای ایران را بگیرند نه تاسیسات هسته ای و دوم این که در حوزه نظامی و ذفاعی هم ایران را تضعیف کنند و اجازه ندهند ایران به فعالیت های منطقه ای خود ادامه دهد.
,
 
,
وی در پایان گفت: در نهایت هم هدف اصلی آمریکا یک هدف اعلام نشده و دنبال شده است و آن تغییر رژیم در ایران است که بارها توسط دولت ترامپ اعلام شده است.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه