اخبار داغ

معتادانی که بخشی از زباله های دورریختنی شده اند!

بی توجهی مسئولان به معتادین متجاهر/ جوانانی که بیکاری آنها را به سمت اعتیاد می برد

بی توجهی مسئولان به معتادین متجاهر/ جوانانی که بیکاری آنها را به سمت اعتیاد می برد
چندین معتاد به طور روزمره در زیر پل 15 خرداد مواد مخدر مصرف می‌کنند، بیشتر این معتادان از سوی خانواده‌ و جامعه رانده شده‌اند و در زیر پل هم نه آرامشی دارند و نه صدایشان را کسی می‌شنود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، شبانگاهان بوی ناشی از آتش برافروخته زیر پل 15 خرداد بانه و گاهاً مصرف مواد مخدر تا صدها متر آنطرف تر فضا را آلوده کرده است، بوی تند مواد مخدر از ده‌ها متر دورتر حس می‌شود و معتادان وضعیت فلاکت‌باری دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کردتودی,

یکی از اهالی این محله می گوید: تجمع معتادان در این منطقه از چند سال پیش شروع شده و با وجود انتقادهایی که از طریق رسانه‌ها صورت گرفته است، هیچ نهادی برای جمع‌آوری «معتادان زیر پل» اقدام نکرده است! 

,

وی افزود: سال گذشته زیر همین پل یکی از این معتادان از فرط سرما و یخبندان جان داد، جستجوی خوردنی، آهن‌پاره و پلاستیک در میان آشغال‌های کوچه‌ و خیابان، بخشی از زندگی روزمره این معتادان را تشکیل می‌دهد.

,

محمد رسولی یکی از مغازه داران در این خیابان می گوید: گویا پل یگانه و مناسب‌ترین جای برای معتادان است، روزانه ده‌ها مسئول در رده های مختلف مدیریتی از این پل می‌گذرند و متوجه حضور و تجمع معتادان می شوند، اما کسی در این باره اقدامی نمی‌کند!

,

شماری از دست‌فروشان و بازاریان که در نزدیکی این پل مشغول کسب و کار روزمره هستند، می گویند از دزدی‌ های شبانه از میوه و وسایل کارشان توسط معتادان نگران هستند.

,

این کسبه در ادامه خاطرنشان کردند: هنگام تاریک شدن هوا ده‌ها جوان بیکار در پشت میله های پل صف می‌کشند و معتادان را تماشا می‌کنند، بالای این پل مردم وضعیت زندگی معتادان را نظاره می‌کنند، اما بیشتر مردم تصور می‌کنند که معتادان بخشی از زباله ها و مواد دورریختنی و غیربهداشتی زیر پل شده‌اند.

,

کاک صالح، پیرمردی که سال های طولانی است در نزدیکی پل 15 خرداد مغازه دارد گفت: خود شاهد بوده‌ایم که چندین جوان پس از تشویق معتادان، به اعتیاد رو آورده‌اند و حالا خود به معتادانی تبدیل شده‌اند که به سختی می‌توان آن‌ها را نجات داد.

,

احمد کرمی یکی از میوه فروشان نزدیک این پل می گوید: «جوانانی را می‌بینم که امروز از بالای پل وضعیت معتادان را نظاره می‌کنند، روز دیگر خود نیز به زیر پل می‌روند و تا چند روز دیگر می‌بینیم که آن‌ها نیز به سمت مواد مخدر گرایش پیدا کرده اند.»

,

یکی از معتادان زیر پل می گوید: از همه چیز این دنیا دست کشیده ایم، تابه حال اگر هم کسی پیگیر وضعیت ما شده است، تنها در حد پرسش و پاسخ بوده و گاه باعث متواری شدن مقطعی معتادان در زیر پل شده اند.

,

رضا محمدی یکی از کسبه بلوار بلال حبشی هم می گوید: مدتی است که یک نفر معتاد با احداث کلبه ای از چوب و پارچه در قسمت خالی بین دو ساختمان مسکونی در بلوار اصلی، باعث مشکلاتی در این محله شده است.

,

شاهو نادری که در محله میدان ۱۵ خرداد خانه دارد، می‌گوید: بارها تصمیم گرفته که این محله را ترک کند! او می‌گوید بوها و آثار نامطبوع و کثیفی که معتادان در زیر پل از خود به‌جا می‌گذارند، زندگی را برای آنها بسیار دشوار کرده است.

,

رئیس بهزیستی بانه درباره اقدامات این اداره برای ساماندهی معتادان متجاهر گفت : برنامه مدیریت موردی معتادان متجاهر  با همکاری پلیس مواد مخدر و سایر دستگاه ها اجرا می شود، اما اجرای برنامه ها در حال حاضر  به علت شیوع بیماری کرونا و نبود قرنطینه در شهرستان با مشکل موجه می باشد.

,

 پل ۱۵ خرداد در مرکز شهر بانه، اکنون به کانون ناامن و خطرناکی تبدیل شده است که می‌توان از آن به‌عنوان آخرین پناهگاه معتادان نام برد؛ در زیر این پل معتادانی تجمع کرده‌اند که به ته خط رسیده اند و آخرین روزهای زندگی را می‌گذرانند! در صورتی‌ که باید فکری اساسی در مورد پاکسازی کردن این وو نقطه مهم شهر بانه نمود؛ و یا منتظر ساکت شدن ابدی تعداد زیادی از معتادان در این مکان برای همیشه باشیم.

,

این در حالی است که تاکنون بیشتر نهادهای مسئول در راستای رفع این معضل، مسئولیت قانونی خود را فراموش کرده و آن را متوجه دیگری می دانند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه