اخبار داغ

سخنگوی وزارت بهداشت خبرداد:

شناسایی ۲۵۴۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا/ جان باختن 216 بیمار کرونایی

شناسایی ۲۵۴۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا/ جان باختن 216 بیمار کرونایی
سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی 2548 بیمار جدید مبتلا به کرونا خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در کشور گفت: از دیروز تا امروز ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۵۴۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند که یک هزار و ۶۷ نفر از آنها بستری شدند.

وی با بیان اینکه مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۳۰۶ هزار و ۷۵۲ نفر رسید، گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱۶ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۶ هزار و ۹۸۲ نفر رسید.

لاری ادامه داد: خوشبختانه تا کنون ۲۶۵ هزار و ۸۳۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. ۴۰۱۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون دو میلیون و ۴۸۲ هزار و ۵۵۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی تصریح کرد: استان‌های تهران، مازندران، گلستان، فارس، آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، خراسان رضوی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، لرستان و هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت هشدار داد: همچنین استان‌های آذربایجان غربی، خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، زنجان، همدان، کهگیلویه و بویراحمد، مرکزی، یزد، گیلان و قم  هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

لاری افزود: در استان یزد میزان رعایت پروتکل‌ها 55 درصد گزارش شده است که اگر توجهی به این موضوع نشود در هفته‌های آتی شاهد قرار گرفتن این استان در وضعیت قرمر خواهیم بود.

سخنگوی وزارت بهداشت با تأکید بر استفاده از ماسک توسط همه اقشار جامعه گفت: شش ماه است که کادر درمان، شامل پزشکان، پرستاران و بهیاران و جهادگران عرصه سلامت جان بر کف در حال خدمت رسانی به بیماران هستند که لازم است مردم به این موضوع توجه داشته باشند و بدانند بدون رعایت پروتکل‌ها بیماری کنترل نخواهد شد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه