اخبار داغ

عضو کمیسیون اصل 90 تاکید کرد؛

واردات شکر در سال 94؛ مهلک‌ترین ضربه به شرکت هفت‌تپه/ کاهش تولید شکر، اثباتی بر عدم شایستگی مدیران است

واردات شکر در سال 94؛ مهلک‌ترین ضربه به شرکت هفت‌تپه/ کاهش تولید شکر، اثباتی بر عدم شایستگی مدیران است
علی خضریان گفت: اگر موضوع خصوصی‌سازی به درستی مطرح و اجرا می‌شد نباید امروز از مجموع ۳۰ هزار هکتار زمین شرکت کشت‌و‌صنعت 9 هزار و ۵۰۰ هکتار زیر کشت باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی خضریان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اصل ۹۰، در حاشیه حضور در جمع کارگران معترض شرکت کشت و صنعت هفت‌ تپه در گفتگو با خبرنگار رهیاب، اظهار کرد: موضوع هفت‌تپه موضوع جدیدی نیست یک مجموعه تولیدی نیشکر با ظرفیت بالا که حتی در دفاع مقدس تعطیل نشده است به دلیل اقدامات شائبه‌دار دچار مشکل شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رهیاب,

خضریان گفت: این مجموعه از سال 87 با آزادسازی واردات شکر به کشور و بعد از آن، تغییر جایگاه شرکت از جهاد کشاورزی به سازمان صمت ضربه می‌خورد، سپس سال 94 نیز مهلک‌ترین ضربه را با کاهش تولید شکر به آن وارد می‌کنند.

,

وی افزود: کارگران به عدم دریافت مناسب مطالبات خود اعم از حقوق، بیمه و سایر مزایا معترض هستند؛ طبق بررسی‌هایی که انجام شد از سال ۹۴ تاکنون که بحث خصوصی‌سازی رقم خورد این کارگران تقریباً در دریافت حقوق ماهیانه خود دچار مشکل شده‌اند.

,

نماینده مجلس ادامه داد: این مشکلات نشان‌ می‌دهد بحث خصوصی‌سازی از همان ابتدای اجرا با شائبه‌های زیادی همراه بوده است،حتی مالکان، اهلیت را در نظر نگرفته و از سال 94 تاکنون بیش از 1000 اعتراض صورت گرفته، بنابراین پرداخت بودجه و حقوق هم به کارگران بدون اعتراض، انجام نشده، جدا از این مسئله اهلیت موضوع نیز زیرسوال است.

,

خضریان اظهار کرد: مجلس باید در دو گام عمل کند؛ اول اینکه به سرعت مجلس را به خط کرده تا معوقات اعم از حقوق، بیمه، مزایا به کارگران داده شود و دوم موضوع مهمتر که ممکن است طولانی شود، نحوه باز‌پس‌گیری شرکت نیشکر از افرادی است که هفت‌تپه را به این روز دچار کردند.

,

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: اگر موضوع خصوصی‌سازی به درستی مطرح و اجرا می‌شد نباید امروز از مجموع ۳۰ هزار هکتار زمین شرکت کشت‌و‌صنعت 9 هزار و ۵۰۰ هکتار زیر کشت باشد، در صورتی‌که در سال‌های قبل ۲۶ هزار هکتار زمین زیر کشت شرکت کشت و صنعت هفت‌تپه بوده است.

,

وی ادامه داد: این تولید ضعیف، اثباتی است بر عدم شایستگی افرادی که مسئولیت مدیریت این موضوع را بر عهده دارند چراکه تولیدات این مجموعه در دوران دفاع مقدس نیز کاهش پیدا نکرد و حتی بیش از ظرفیت خود تولید داشت.

,

خضریان بیان کرد: مجلس باید پیگیر بازپس‌گیری هفت‌تپه و واگذاری آن به افراد لایق باشد، در تلاشیم در هفته جاری با همکاری نمایندگان فعال حوزه کارگری و مسؤولین ذی‌ربط این مطالبه‌ای بر حق کارگران به نتیجه برسد.

,

انتهای پیام /

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه