اخبار داغ

رکورد جدید خرید سلاح توسط مردم آمریکا

رکورد جدید خرید سلاح توسط مردم آمریکا
بنا به اعلام یک گروه ارشد فعال در حوزه حقوق مالکیت سلاح در آمریکا مردم این کشور به دنبال افزایش نگرانی‌ها از همه گیری کووید ۱۹، افزایش جرم و جنایت و تشدید ناآرامی‌های داخلی و بی ثباتی سیاسی در پی اعتراضات اخیر ضدنژادپرستی، بیش از پیش به خرید سلاح‌های گرم روی آورده‌ و رکوردی جدیدی در این زمینه ثبت کرده‌اند. حدود ۴۰ درصد از خریداران برای اولین بار سلاح گرم خریداری کرده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نوشته روزنامه گاردین، گروه‌های حامی و مخالف حقوق مالکیت سلاح در آمریکا می گویند یک خریدار سلاح در آمریکا دیگر آن کلیشه قدیمی "یک مرد سفید پوست با گرایش محافظه‌کار و مالک ذخیره بزرگی از اسلحه"، نیست، بلکه حالا تعداد فزاینده‌ای از خریداران بار اول، زنان، سیاه پوستان و دیگر اعضای جوامع رنگین پوست و همچنین مردم مناطق شهرنشین و حومه نشین هستند و این کلیشه را به چالش کشیده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
بر اساس آمارهای فدرال، میزان بررسی سوابق برای خرید سلاح ۶۹ درصد نسبت به سال گذشته میلادی افزایش نشان داده در حالی که این بررسی برای خرید سلاح‌های دستی ۸۰ درصد افزایش نشان داده است. تحلیلگران این صنعت برآورد می‌کنند فروش حدود سه میلیون قبضه سلاح از ماه مارس در آمریکا صورت گرفته است و این شامل چنان افزایش بزرگی است که زنجیره تامین تولید کنندگان سلاح را تحت فشار قرار داده است.
,
 
,
بنا به گفته فیلیپ لوین، نویسنده گزارش جدید انستیتو بروکینگز، قبلا افزایش فروش سلاح در پاسخ به محدودیت خرید سلاح آن هم در هنگام افزایش نگرانی‌ها در پی وقوع تیراندازی‌های دسته جمعی و یا اعتراضات علیه آزادی خرید و فروش سلاح رخ می‌داد اما امسال محرک‌های متفاوت در کار هستند. در فاصله ۱۲ روز بعد از اعلام وضعیت اضطرار ملی از سوی دونالد ترامپ به دلیل شیوع کروناویروس در آمریکا، فروش سلاح‌های گرم در این کشور به میزان بالغ بر ۱۲۰ هزار عدد در روز جهش یافت و در ۱۶ مارس به اوج خود یعنی ۱۷۶ هزار قبضه رسید. مجموع فروش برای این ماه بیش از ۷۰۰ هزار عدد بوده است. لوین خاطرنشان کرد، این افزایش فروش سلاح گرم در سال ۲۰۲۰ کمتر مربوط به نگرانی از دسترسی به سلاح گرم بوده و بیشتر مربوط به نگرانی از امنیت شخصی است. در ماه مارس نگرانی از امنیت شخصی هم به جهت شیوع ویروس مرگبار جدید، هم به جهت سقوط آزاد اقتصاد افزایش پیدا کرد.
,
 
,
وی می‌گوید: تا ماه ژوئن در ضمن پابرجا بودن نگرانی درباره ویروس و اقتصاد، اسناد و مدارک جدید مربوط به بی عدالتی نژادی از سوی پلیس، وقوع اعتراضات گسترده و مطرح شدن بحث قطع بودجه پلیس نیز به نگرانی‌های قبلی اضافه کردند. اما اینکه چه کسانی سلاح می‌خرند محل مناقشه است.
,
 
,
لری کین، رایزن حقوقی کل یک گروه فعال در صنعت تجارت سلاح آمریکا موسوم به "بنیاد ملی ورزش‌های تیراندازی" در یک بیانیه مطبوعاتی که ماه جاری میلادی منتشر کرد، نوشت: امروز خریداران اسلحه همچون مابقی آمریکا هستند، آنها نماینده تمامی اقشار بوده و امروزه خریداران سلاح گرم هرچه بیشتر شامل زنان، اقلیت‌ها و شهرنشین‌های بیشتر نسبت به نسل‌های قبل هستند.
,
 
,
بر اساس یک گزارش گروه ساوث ویک اسوشیتس، وابسته به این بنیاد، ۲۴ میلیون آمریکایی عقیده دارند احتمالاً در ۵ سال آینده اولین سلاح گرم خود را می‌خرند. از جمله منابعی که مورد استناد کین قرار گرفتند، انجمن ملی آفریقایی-آمریکایی اسلحه است که اعلام داشته عضویت در این انجمن در ۲۰۲۰، ۱۵ هزار افزایش داشته است. یک منبع دیگر هم میج توره، بنیانگذار انجمن موسوم به "سلاح‌های سیاهپوستان مهم است" بوده است.انجمنی که از مالکیت سلاح توسط سیاه‌پوستان حمایت می‌کند.توره اخیرا به بیزینس اینسایدر گفت: مردم به نوعی فراموش می‌کنند که ما حق دفاع از جانمان با سلاح گرم را داریم. من معتقدم هر چه بیشتر سیاه‌پوستان مسلح باشند بیشتر شانس زنده ماندن دارند بنابراین وقتی در خبری عبارت "مرد سیاهپوست غیرمسلح" را می‌شنوم غمگین میشوم چون نباید چنین چیزی وجود داشته باشد.
,
 
,
ناظران به این اشاره دارند که گروه‌های محافظه‌کار و چهره‌های سیاسی مختلف در هنگام برخورد با جوامع رنگین پوست به جای سفید پوستان آمریکا، نگرش‌های متفاوتی در خصوص حقوق مالکیت سلاح پیدا می‌کنند .
,
 
,
دیوید چیپمن مامور ویژه سابق دفتر مبارزه با الکل، تنباکو، سلاح‌های گرم و مواد منفجره آمریکا که حالا یک فعال گروه "جیفوردز" متخصص در پیشگیری از خشونت مسلحانه است، گفت: فروش سلاح در آمریکا مجدداً نسبت به موج افزایش اولیه در ماه مارس اوج می‌گیرد. او به گاردین گفت: ما در تلاش برای این ارزیابی هستیم که آیا این اتفاق یک بار در یک نسل رخ می‌دهد یا خیر اما ما می‌توانیم بر طبق آمارهای ماه ژوئن ببینیم که مجدداً یک روند افزایشی شروع شده که بیشتر به خاطر بی‌اطمینانی ناشی از مشاهده ناآرامی‌های داخلی از سوی مردم است.
,
 
,
انتهای پیام
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه