اخبار داغ

در راستای حمایت از بخش کشاورزی خراسان رضوی انجام شد؛

از رفع موانع تولید تا انجام 1200 پروژه برای افزایش راندمان محصولات کشاورزی

از رفع موانع تولید تا انجام 1200 پروژه برای افزایش راندمان محصولات کشاورزی
بخش کشاورزی نقش بسزایی در خنثی‌سازی تحریم‌های دشمن دارد از این رو در سال جهش تولید اقدامات قابل توجهی برای ارتقاء این بخش در خراسان رضوی انجام شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، همواره بخش کشاورزی یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین موتلفه‌های اقتصاد یک کشور به حساب می‌آید که نقش بسزایی در تأمین امنیت غذایی، ایجاد مازاد اقتصادی، تأمین ارز و ایجاد اشتغال یک جامعه ایفا می‌کند. از این رو حمایت دولت‌ها از این بخش از جمله قسمت‌هایی است که مورد توافق اکثر سیاست‌گذاران در تمامی کشورهای توسعه‌یافته و در حال توسعه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

کشاورزی همواره یکی از بخش‌های استراتژیک در مقابل تحریم‌های اقتصادی بوده است و علی‌رغم اینکه تحریم‌ها روند سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی را در بخش کشاورزی کاهش داده اما با وجود این تحریم‌ها، بخش کشاورزی در زمان اوج‌گیری اعمال تحریم‌ها، دارای روند رو به رشد بوده و حتی بر رشد کل اقتصاد نیز تأثیرگذار بوده است. لذا با توجه به اهمیت این بخش، تمام دولت‌ها به روش‌های متفاوتی در قالب حذف موانع تولید، تأمین و توزیع نهاده‌ها، خرید تضمینی محصولات، تنظیم بازار، اعطای یارانه به تولیدکنندگان و تشویق سرمایه‌گذاران، زمینه‌های رشد هرچه بیشتر بخش کشاورزی را فراهم می‌کنند.

,

, ,

اجرای 1200 پروژه برای افزایش راندمان تولید محصولات کشاورزی در خراسان رضوی

, اجرای 1200 پروژه برای افزایش راندمان تولید محصولات کشاورزی در خراسان رضوی,

در همین خصوص محمدرضا اورانی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در گفت‌وگو با صبح توس اظهار کرد: همان‌طور که می‌دانید به دلیل کمبود آب و اقلیم خشک خراسان رضوی امکان توسعه بخش کشاورزی وجود ندارد از این روی یکی از موضوعاتی که در اولویت قرار داده‌ایم بحث افزایش راندمان تولید در واحد سطح، به‌ویژه در محصولات اساسی مثل پنبه، چغندر، گندم و جو است زیرا اعتقاد داریم این محصولات تأثیر مستقیمی بر تأمین امنیت سفره مردم دارد.

,

وی افزود: با همکار و کمک محققان مرکز تحقیقات کشاورزی و در قالب طرحی به نام «یاوران تولید» راندمان تولید را در مزرعه بالا ببریم به همین خاطر یک برنامه عملیاتی توسط سازمان جهاد کشاورزی و همکاری معاونت‌های مربوطه تهیه شد که بالغ بر 1200 پروژه در آن تعریف‌شده و این طرح به تمامی شهرستان‌های خراسان رضوی نیز ابلاغ شده است.

,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی خاطر نشان کرد: این 1200 پروژه افزایش راندمان تولید تحت نظارت و حمایت کامل جهاد کشاورزی خراسان رضوی در حال انجام است و انشاالله امیدواریم طبق آن هدف‌گذاری که در این برنامه عملیاتی در سال جهش تولید تعریف و تعیین کرده‌ایم تا پایان سال به آن‌ها دست یابیم.

,

رفع تصرف از 114 هکتار از زمین‌های کشاورزی خراسان رضوی

, رفع تصرف از 114 هکتار از زمین‌های کشاورزی خراسان رضوی,

اورانی تغییر کاربری اراضی کشاورزی را یکی از آفات و موانع بخش کشاورزی و تولید عنوان کرد و گفت: همواره با کمک دستگاه‌های نظارتی و همچنین حمایت دادگستری و دادستانی خراسان رضوی، انصافاً کار‌های بسیار مثبتی را با محوریت پیشگیری و دوم برخورد با تخلفات شروع کردیم و در سال گذشته بالغ‌بر 2550 مورد زمین‌خواری، تغییر کاربری و... قلع‌وقمع شد و 114 هکتار از زمین‌های کشاورزی که در شرف تغییر کاربری بودند به حالت قبل بازگردانده شدند.

,

وی افزود: اکنون 52 هزار ویلای غیرمجاز در خراسان رضوی وجود دارد که بیشتر این تعداد ویلا در اطراف شهر مشهد واقع‌شده‌اند و باید طی هزار روز کاری، روزی 465 مورد ویلا تخریب شود  تا در دوره کاری خود بتوانیم با این ویلاها برخورد داشته باشیم.

,

اورانی افزایش آمار ویلاهای غیرمجاز را نتیجه تغییر کاربری اراضی کشاورزی توسط سازمان‌های دولتی دانست و گفت: زمانی که بیشتر شرکت‌های تعاونی دستگاه‌های مختلف در فاصله بین چناران تا مشهد، زمین‌های کشاورزی را خریداری و شروع به ویلا سازی کرده‌اند دیگر نمی‌توان در مرحله اول سراغ مردم رفت و با ویلاهایی که با تخلف ساخته‌شده‌اند برخورد جدی کرد.

,

خرید حدود 69 تن زعفران در قالب طرح خرید حمایتی از کشاورزان خراسان رضوی

, خرید حدود 69 تن زعفران در قالب طرح خرید حمایتی از کشاورزان خراسان رضوی,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به دیرکرد پرداخت مطالبات زعفران کاران تصریح کرد: ضمن عرض عذرخواهی از کشاورزان محترم و زحمت‌کش، با اعتماد مردم حدود 68 تن و هشت‌صد 34 کیلو زعفران را در قالب طرح خرید حمایتی از کشاورزان خریداری کردیم و  تمام تلاشمان این بود که بتوانیم این 640 میلیارد را قبل از عید به خدمت کشاورزان تقدیم کنیم، منتهی در پرداخت تحصیلات که توسط بانک‌ها باید به‌موقع انجام می‌گرفت. مشکلاتی پیش آمد ما تاکنون توانستیم بالغ‌بر 470 میلیارد تومان را پرداخت کنیم و مبلغ 167 میلیارد تومان باقی‌مانده.

,

, ,

اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در150 هزار هکتار از اراضی کشاورزی

, اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در150 هزار هکتار از اراضی کشاورزی,

جعفر جوادی، مدیر آب‌وخاک سازمان جهاد کشاورزی از قابلیت 600هزار هکتار اراضی کشاورزی خراسان رضوی برای اجرای سامانه‌های نوین آبیاری خبر داد و اظهار کرد: تاکنون در سطح 150 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان سامانه‌های نوین آبیاری اجراشده  است.

,

جعفر جوادی افزود: 85 درصد از تسهیلات طرح‌های آبیاری نوین به‌صورت بلاعوض و مابقی( 15 درصد) خودیاری کشاورزان است.

, .,

وی ادامه داد: در سه‌ماهه اول سال جاری در سطح یک هزار و 800 هکتار از زمین‌های زراعی استان خراسان رضوی، سامانه‌های نوین آبیاری اجراشده و 12 هزار هکتار نیز درحال اجرا است.

, .,

مدیر آب‌وخاک سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: میزان صرفه‌جویی آب به ازای اجرای هر هکتار از سامانه‌های آبیاری نوین حدود 5 هزار و 600 متر مکعب است.

, .,

, ,

قلع‌وقمع 3600 بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی خراسان رضوی

, قلع‌وقمع 3600 بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی خراسان رضوی,

مهدی قوسیان، مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی نیز در خصوص برخورد با موانع تولید در بخش کشاورزی اظهار کرد: از ابتدای سال 98 تاکنون 3 هزار 600 مورد از بناهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی قلع‌وقمع شده است.

,

قوسیان افزود: 600 مورد از تغییر کاربری‌های غیرمجاز  قلع‌وقمع شده  ، مربوط به  امسال است.

,

وی ادامه داد: از تعداد 600 بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی که از ابتدای سال 99 قلع‌وقمع شده، بیش از  80 بنا مربوط به شهرستان‌های طرقبه، چناران و مشهد است.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه