اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

تبلیغات به هر قیمتی برای جذب مشتری بیشتر ! / رایتل با انتشار تصاویر معنادار در پی از بین بردن فاصله هاست؟

تبلیغات به هر قیمتی برای جذب مشتری بیشتر ! / رایتل با انتشار تصاویر معنادار در پی از بین بردن فاصله هاست؟
چند وقتی است که اپراتور رایتل به هر شیوه و ترفندی متوسل می شود تا خودی نشان دهد و دلبری کند؛ به این امید که شمار مشترکان و مشتریان خود را افزایش دهد. این اقدام تا جایی پیش رفته که این اپراتور با ترکیب تصویری قرینه از یک دختر و پسر پا در وادی دیگری گذاشته است.
[

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛چند وقتی است که اپراتور رایتل به هر شیوه و ترفندی متوسل می شود تا خودی نشان دهد و دلبری کند؛ به این امید که شمار مشترکان خود را افزایش دهد. برای مثال دو سال پیش این اپراتور که تحت پوشش شرکت های زنجیره ای شستا و تامین اجتماعی فعالیت می کند، به هر بیمه شده تامین اجتماعی یک سیمکارت رایگان رایتل با بسته هایی شامل مکالمه و اینترنت هدیه اعطا کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

500 گیگی اینترنت 30 روزه 

, 500 گیگی اینترنت 30 روزه , 500 گیگی اینترنت 30 روزه ,

سایت این اپراتور در این خصوص نوشته است: با استفاده از کد بیمه تامین اجتماعی و ثبت‌نام در طرح تامین اجتماعی رایتل، یک سیم‌کارت اعتباری رایگان با 500 مگابایت اینترنت 30 روزه از رایتل به عنوان عضوی از خانواده بزرگ تامین اجتماعی هدیه می‌گیرید. علاوه بر این هدیه، به مدت یکسال ( 12 دوره 30 روزه) با خرید بسته‌های اینترنت، 2 گیگابایت اینترنت و 1000 دقیقه مکالمه رایتلی هدیه خواهید گرفت.
این اقدام اگر در کنار بیش از 43 میلیون نفر بیمه شده تامین اجتماعی  قرار بگیرد، معنای دیگری یافته و اهمیت افزایش شمار مشترکان را برای مسئولان رایتل خاطرنشان میکند.
با این همه و به رغم اجرای این طرح عظیم؛ یعنی رایتلی کردن 43 میلیون بیمه شده تامین اجتماعی هم نتوانست سبب اقبال جمعی از این اپراتور باشد.
تا جایی که در تبلیغات مختلفی که حول معرفی این اپراتور ساخته و منتشر شد بارها سخن از رایگان کردن مکالمه رایتل بود.
اما واقع امر این است که گردانندگان رایتل هنوز نتوانسته اند به مرز محبوبیت سایر اپراتورها نزدیک شون و گویا خلاقیت گردانندگان رایتل ته کشیده و این اپراتور این روزها به هر راهی که جذب مشترک برآن متصور شود، متوسل می شود؛ تا بلکه بتواند به هدف غایی خود که افزایش شمار مخاطبان و مشترکان به هر قیمت ممکن است دست یابد.

,
,
,
,
,

 

,

یک تیر و دو نشان رایتل 

, یک تیر و دو نشان رایتل ,

 رایتل با انتشار پوستری که از قرینه یک دختر و پسر ترکیب شده است، سعی در القای محیطی با طراوات برای دختران و پسران داشته است.با این اوصاف به نظر می رسد استفاده از رنگ بنفش و سبز که رنگ غالب تصویر است، کاملا جهت دار و معنا دار کار شده است. یعنی رایتل در این تصویر با یک تیر دو نشان زده. نشان اول که با هدف جذب مخاطب حداکثری از میان جوانان و نوجوانان است صورت گرفته و به گونه ای خود را طرفدار تساوی حقوق زن و مرد آنهم از جنس غربی معرفی کرده است.

,

 نشان دوم هم به گونه ای وام گرفتن از رنگ بنفش رایتل است برای عرض ارادت به طرفداران دولت تدبیر و امید. چرا که از ابتدا رنگ ماهوی رایتل رنگ بنفش بود و بر حسب اتفاق دولت یازدهم و دوازدهم همین رنگ را به عنوان نشان منحصر به فرد طرفداران تدبیر و امید در دو انتخابات سیاسی متاخر بکار برده و معرفی کرده بودند.
بنابراین در این مقطع زمانی که به تدریج به ایام انتخابات نزدیک می شویم، به نظر می رسد رایتل برای ادای احترام به دولت ولی نعمت خود چنین تصویری را تدارک و تهیه دیده است. ضمن آنکه تنالیته های رنگ سبز هم اشاره به حرکتی عقیم و سرخورده و در اذهان مخاطبان مسبوق به سابقه است .اما نکته عجیب استفاده از رنگ بنفش است. چرا که به نظر می رسد رایتل هویت خود را به دولتی فروخته که مردم این روزها به شدت از او و دولتمردانش گله مندند.

,
,

 

,

آخرین تیر ترکش رایتل برای تبلیغات

, آخرین تیر ترکش رایتل برای تبلیغات , آخرین تیر ترکش رایتل برای تبلیغات ,

 

,

, ,

 

,

در نخستین روزهای شیوع کرونا کانالی در تلگرام ذیل عنوان "کانال وزارت بهداشت و سلامت" شروع به فعالیت کرد؛ در شناسنامه این کانال، محور فعالیت ها میتنی بر اطلاع رسانی با رویکرد بهداشت و سلامت و انتشار اخبار مربوط به مبارزه و جزییات بیماری کرونا ذکر شده بود.

,

همین نام غلط انداز سبب شد در کوتاه ترین زمان ممکن و به واسطه رویکرد و وجاهت ظاهری این گروه که وابسته به وزارتخانه ای پنداشته می شد، ممبرهای فراوانی به طرق مختلف جذب این کانال شوند.

,

اما دیری نگذشت که پای تبلیغات خارج از عرف به این کانال باز شد. به گونه ای که این سوال مطرح شد که گردانندگان کانال بهداشت و سلامت که بنا به ادعای خود، تحت نظر وزارتخانه ای چون وزارت بهداشت و درمان فعالیت می کنند، چگونه از هفت دولت آزادند که اقدام به باز نشر هر پست غیر مرتبط می کنند. آنهم پست هایی که اغلب تصاویر زنان مو بور و چشم آبی ضمیمه نوشتار تبلیغی آنان بود. زنان و مردانی که در تصاویر تداعی کننده هنرپیشگان هالیوودی و مانکن های تبلیغاتی عرصه مد و فشن بودند.

,

سوال مهم تر اینکه چگونه فعالیت این کانال از چشم دایره حراست وزارتخانه ای چون بهداشت و درمان پنهان است؟!

,

این رویه تا به جایی پیش رفت که متولیان این کانال پا را از گلیم خویش فراتر نهاده و در اطلاعیه ای با ارئه شماره حساب از کاربران خود تقاضای پرداخت کمک به دو پدر سرطانی را کرده بودند.

,

اینجا بود که رسانه ها در پی یافتن پاسخ با وزارت بهداشت تماس گرفته و راز این معما را کشف و منتشر کردند.

,

باشگاه خبرنگاران جوان 14 اسفند ماه سال گذشته در مطلبی تیتر: "فریب این کانال تلگرامی را نخورید!" ؛ نوشت: "در روز‌های اخیر کانال تلگرامی با نام وزارت بهداشت در فضای مجازی فعالیت می‌کند که مربوط وزات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیست."

,

 در ادامه این خبر آمده : "این کانال [کانال وزارت بهداشت وسلامت] در روز‌های اخیر که اخبار کرونا داغ است با نام وزارت بهداشت مشغول به فعالیت است که طبق بررسی‌های ما از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هیچ ارتباطی با این وزارتخانه ندارد. مسئولان این وزارتخانه معتقدند که مطالب منتشر شده در این کانال به معنای تایید توسط این وزارتخانه نیست و جعلی است."

,

اما جای تعجب است که بعد از این روشنگری که سبب ریزش حداکثری کاربران این کانال جعلی شد، شرکت رایتل در اقدامی عجیب هنوز هم با تبلیغ در این کانال به دنبال جذب مشترک و مشتری است!

,

 آیا رایتل مترو و تلویزیون و سینما و زمین و زمان را کم آورده که کانالی بی هویت را بستر تبلیغ خود کرده است؟

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه