اخبار داغ

امام جمعه بهار:

تبعیت از فرمایشات رهبری در خصوص مراسمات محرم، وظیفه همگان است

تبعیت از فرمایشات رهبری در خصوص مراسمات محرم،  وظیفه همگان است
حجت الاسلام محمد علی ارزنده، برگزاری مراسم عزاداری در ماه محرم را منوط به تصمیم ستاد ملی مبارزه کرونا دانست و گفت: هیچ موقع نباید جلوتر از امام معصوم و نایب برحقش حرکت کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام محمد علی ارزنده، امام جمعه شهر بهار در گفت و گو با خبرنگار عصر همدان؛ با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص برگزاری مراسم عزاداری در ماه محرم گفت: مسلمان معتقد، شیعه و ولایت‌مدار باید هر زمانی پیرو امام معصوم باشد و از دستوراتش اطاعت کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان؛,

وی افزود: به طور نمونه می توان نحوه برخورد با ظالم را در زمان امام حسن و امام حسین (ع) د رنظرگرفت، زمانی امام حسن مجتبی(ع) شرایط جامعه را می دید مصلحت را در این می‌دانستند که صلح کنند و در مقابل ظلم ساکت باشند.

,

حجت الاسلام ارزنده با تاکید براینکه بینش امام زمان جامعه فراتر از بینش ما است، خاطرنشان کرد: پیروان نیز باید مطیع امامشان بوده و مطابق با دستور رهبرشان رفتار کنند.

,

امام جمعه شهرستان بهار در ادامه  به واقعه کربلا و جنگ امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: در زمان دیگری امام حسین(ع) به این نتیجه می رسد که نمی‌توان در مقابل ظلم سکوت کرد و مصلحت را چنین می بیند که شمشیر را از غلاف بیرون آورده و اعلام جنگ کند، در این شرایط نیز پیرو واقعی باید گوش به فرمان ولی امر خود بوده و در جنگ شرکت کند.

,

حجت الاسلام ارزنده بعضی افراد را تندرو در مسائل دین دانست و اظهارکرد: یک عده از مردم همواره تندرو بوده و جلوتر از امام معصوم حرکت می کنند اینها همانهایی هستند که در زمان صلح امام حسن(ع) شمشیر به دست گرفته و در زمان جنگ امام حسین(ع) پشت امام را خالی می کنند.

,

وی با اشاره به سخنان رهبری درباره برگزاری مراسم عزاداری در ماه محرم، گفت: پیرو واقعی آن است که مطیع رهبر و نایب امام معصوم باشد و از هر چه که مقام معظم رهبری فرمودند اطاعت کند؛ وقتی ایشان برگزاری مراسم عزاداری محرم را منوط به تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا می دانند ما نیز باید از این تصمیم تمکین کنیم.

,

امام جمعه شهر بهار در پایان خاطر نشان کرد: در زمان کنونی آنچه که مصلحت است باید انجام گیرد، چرا که شاید اگر از امام زمانمان هم بپرسیم همین نظر را داشته باشند و ما هم اکنون وظیفه اطاعت از نایب بر حق امام زمان(عج) را داریم و نباید جلوتر از ایشان حرکت کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه