اخبار داغ

تدوین سند امنیت قضایی/ آخرین وضعیت لایحه «اصلاح پاره‌ای از قوانین دادگستری»

تدوین سند امنیت قضایی/ آخرین وضعیت لایحه «اصلاح پاره‌ای از قوانین دادگستری»
معاون حقوقی قوه قضائیه گفت: سند امنیت قضایی در این معاونت تدوین شده است و به زودی به تصویب رئیس قوه قضائیه می‌رسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛حجت الاسلام والمسلمین محمد مصدق در آیین تکریم و معارفه مدیران کل پیشین و جدید تدوین لوایح و امور مجلس قوه قضائیه ضمن تبریک عید قربان و بزرگ غدیر خم با بیان اینکه عمل به قرآن سعادت دنیا و آخرت را برای همگان به دنبال دارد، اظهار کرد:  پیشه ساختن سیره اهل بیت (علیهم السلام) در زندگی اجتماعی و فردی به طور قطع، موجب حل بسیاری از مسائل و مشکلاتی خواهد شد که امروزه جامعه با آن مواجه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
معاون حقوقی قوه قضائیه با اشاره به اینکه در دوره جدید که با عنوان «دوره تحول قضایی» شناخته می‌شود انجام کار جهادی و حزب‌اللهی سرلوحه امور است، افزود: این معاونت به جد، طی دوره تحول قضایی کار جهادی را سرلوحه انجام امور و تکالیف قرار داده است.
,
 
,
وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در روز عید سعید قربان و تبیین کار جهادی توسط ایشان خاطرنشان کرد: واقعیت این است که در دوره جدید تحول قضایی کارکردن به صورت جهادی، کارکردن به معنای واقعی حزب‌اللهی است؛ یعنی اینکه در تمام ناملایمات و سختی‌ها باید ایثارگرانه عمل کرد و به اصطلاح در خط مقدم حضور داشت که مصداق بارز آن را طی این ایام در بیمارستان‌ها و ایثارگری کادر درمان مشاهده می‌کنیم.
,
 
,
معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه در ادامه با تکریم از مدیر کل سابق تدوین لوایح و امور مجلس قوه قضائیه سید جعفر کاظم پور، افزود: او طی حدود ۱۴ سال حضور در این اداره کل خدمات صادقانه و ارزنده‌ای داشته‌اند و در واقع مدیریت مجموعه‌ای که به حق طی یک سال اخیر «جهادگونه» به انجام تکالیف پرداخته به عهده ایشان بوده است.
,
 
,
حجت الاسلام و المسلمین مصدق با برجسته توصیف کردن دستاورد‌های این معاونت طی یک سال اخیر اظهار کرد: این دستاورد‌ها به ویژه در اداره کل تدوین لوایح چشمگیر است. حدود ۷۰ مقرره اعم از لایحه، آیین‌نامه، دستورالعمل و بخشنامه تدوین شده است و این دستاورد قابل تقدیر، حاصل کار جهادی و همت همکاران قضایی و اداری تحت مدیریت دکتر کاظم پور بوده است.
,
 
,
وی با اعلام اینکه سند امنیت قضایی در این معاونت تدوین شده است و به زودی به تصویب ریاست قوه قضائیه می‌رسد، تأکید کرد: اعتقاد ما بر این است که تحول واقعی زمانی محقق می‌شود که مردم در نتیجه تصویب یک قانون قضایی احساس آرامش کنند و با اجرای آن طعم گوارای عدالت را بچشند.
,
 
,
معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه با اشاره به اینکه به همت مجموعه تدوین لوایح معاونت، لایحه مهم «اصلاح پاره‌ای از قوانین دادگستری» در حال تدوین است، خاطرنشان کرد: امیدواریم این لایحه تا پایان امسال به انجام رسیده و وارد فرایند‌های قانونگذاری شود. به طور قطع می‌توان گفت این قانون اکثر مشکلات موجود در قوانین قضایی را رصد کرده و پوشش داده است.
,
 
,
معاون دستگاه قضا ضمن تقدیر از زحمات دکتر کاظم پور، حجت‌الاسلام و‌المسلمین مهدی هادی مدیر کل جدید لوایح و امور مجلس قوه قضاییه را فردی فاضل، دقیق و مسلط به امور فقهی و حقوقی دانست و برای ایشان در سمت جدید آرزوی موفقیت کرد.
,
 
,
حجت‌الاسلام والمسلمین هادی نیز با تبریک ایام و اعیاد مبارک ماه ذی‌الحجه به خصوص عید غدیر، عید ولایت، ابراز امیدواری کرد با تأسی از کلام وحی در مدیریت مجموعه با موفقیت عمل کند و مسئولیت جدید را با همکاری و مساعی همکاران قضایی و اداری مجموعه به صورت مطلوب و مقبول به انجام رساند.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه