اخبار داغ

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی مطرح کرد

سازماندهی ۷۵۰ گروه جهادی به استعداد ۲۵ هزار نفر در استان مرکزی/توزیع ۲۰ هزار بسته معیشتی بین خانواده های آسیب دیده از کرونا

سازماندهی ۷۵۰ گروه جهادی به استعداد ۲۵ هزار نفر در استان مرکزی/توزیع ۲۰ هزار بسته معیشتی بین خانواده های آسیب دیده از کرونا
محترمی مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی گفت: بیش از ۷۵۰ گروه جهادی به استعداد ۲۵ هزار نفر در استان مرکزی سازماندهی شده اند که در بخش های مختلف فرهنگی، آموزشی، اقتصاد مقاومتی، سازندگی، عمرانی، بهداشتی، پزشکی ، اجتماعی ، خدماتی، مهندسی و کشاورزی خدمت رسانی می کنند .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ امید محترمی مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به سالروز پیام مقام معظم رهبری به اعضای گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی در یازدهم مرداد سال 98 گفت: پیام مقام معظم رهبری به گروه های جهادی و بسیج سازندگی فصل جدیدی از حرکت برای بسیجیان و جهادگران رقم زده که رویکرد بسیج سازندگی در طی این مدت دفاع نوین و همه جانبه را در دستور کار گذاشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,

محترمی اظهار کرد: 9 بند پیام مقام معظم رهبری به بسیج سازندگی و جهادگران در دستور کار قرار گرفته و برای تحقق این بندها در همه ابعاد به طور تخصصی وارد شده ایم و امیدواریم بتوانیم در این راستا گام های بلندتری برای رفع محرومیت زدایی و خدمت به مردم برداریم.

,

سازماندهی 750 گروه جهادی به استعداد 25 هزار نفر در استان مرکزی

, سازماندهی 750 گروه جهادی به استعداد 25 هزار نفر در استان مرکزی, سازماندهی 750 گروه جهادی به استعداد 25 هزار نفر در استان مرکزی,

وی ادامه داد: تاکنون بیش از 750 گروه جهادی به استعداد 25 هزار نفر در استان مرکزی سازماندهی شده اند که در بخش های مختلف فرهنگی، آموزشی، اقتصاد مقاومتی، سازندگی، عمرانی، بهداشتی، پزشکی ، اجتماعی ، خدماتی، مهندسی و کشاورزی خدمت رسانی می کنند.

,

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی بیان کرد: از ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا بسیج سازندگی به طور جدی برای رفع مشکلات کمبود ماسک در استان وارد شد و بیش از 70 کارگاه تخصصی در این خصوص راه اندازی کرد و بیش از دو میلیون 800 هزار ماسک تولید و توزیع شد.

,

محترمی اضافه کرد: بعد از رفع مشکل کمبود ماسک در استان امروز تعداد کارگاه ها به 30 کارگاه رسیده است که به طور مستمر مشغول به تولید هستند.

,

وی یکی از دغدغه های مهم بسیج سازندگی را رفع محرومیت در استان مرکزی عنوان کرد و گفت: اعتقاد داریم همواره باید برای سازندگی، آبادانی و محرومیت زدایی باید پیشگام باشیم.

,

اجرای 480 پروژه محرومیت زدایی در دستور کار بسیج سازندگی استان قرار دارد

, اجرای 480 پروژه محرومیت زدایی در دستور کار بسیج سازندگی استان قرار دارد, اجرای 480 پروژه محرومیت زدایی در دستور کار بسیج سازندگی استان قرار دارد,

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی بیان کرد: امسال با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته بیش از 480 پروژه محرومیت زدایی شامل لایروبی قنوات، انتقال آب کشاورزی ، احداث راه های بین باغات کشاورزی ، کانال‌کشی کشاورزی، احداث جاده‌های بین مزارع، ساخت مسکن روستایی و خانه های عالم، مرمت مساجد و مدارس، احداث استخرهای ذخیره آب در دستور کار است و سال گذشته بیش از 620 پروژه محرومیت زدایی به بهره برداری رسید.

,

وی تامین مسکن مردم به عنوان سرمایه های اجتماعی نظام اسلامی و خصوصا افرادی که توانایی لازم را ندارند یکی دیگر از اولویت های مهم بسیج سازندگی است بیان کرد: امسال ساخت 150 واحد مسکونی را در دستور کار داریم و سال گذشته بیش از 300 واحد مسکونی به ولی نعمتان انقلاب تحویل داده شد.

,

محترمی بیان کرد: در راستای کمک به ازدواج آسان در جامعه و حمایت از جوانان بسیج سازندگی نیز پیشگام بوده و با اهدای جهیزیه توانسته آثار و برکات بسیار مناسبی در این خصوص رقم بزند که سال گذشته بیش از 800 جهیزیه هدیه داده شد و امسال هم تاکنون بیش از 210 جهیزیه تحویل و آماده شده است که تا پایان سال به مرور زمان افزایش پیدا خواهد کرد.

,

توزیع 20 هزار بسته معیشتی بین خانواده های آسیب دیده از کرونا

, توزیع 20 هزار بسته معیشتی بین خانواده های آسیب دیده از کرونا, توزیع 20 هزار بسته معیشتی بین خانواده های آسیب دیده از کرونا,

وی با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا حمایت از کارگران، اقشار و خانواده های آسیب دیده یکی از اولویت های مهم در طی این چند وقت بود بیان کرد: در این راستا بیش از 140 هزار بسته معیشتی تاکنون تحویل داده شده و در این هفته بیش از 20 هزار بسته نیز تحویل داده خواهد شد و این اقدام خداپسندانه را تا پایان بیماری کرونا ادامه خواهیم داد.

,

محترمی رویکرد بسیج سازندگی در اقتصاد را مردمی کردن و نقش آفرینی خود مردم در اداره اقتصاد عنوان کرد و افزود: در این راستا صندوق های قرض الحسنه را راه انداخته ایم و امروز در استان مرکزی بیش از 500 صندوق قرض الحسنه تشکیل شده است.

,

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی بیان کرد: اعتقاد داریم تقویت سرمایه‌گذاری‌های خُرد مردم باعث کارآفرینی و اشتغال زایی خواهد شد و رویکردمان را بر این موضوع گذاشته ایم که سال گذشته بیش از 600 شغل توسط بسیج سازندگی ایجاد شد و امسال هم اشتغال زایی برای یک هزار نفری را در دستور کار داریم.

,

وی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که همواره در فعالیت های بسیج سازندگی دنبال می شود بحث آموزش است و امروز خوشبختانه بسیجیان در هر اموری که وارد شده اند با تخصص و آموزش کافی ورود پیدا کردند  و سالیانه بسیج سازندگی استان آموزش بیش از 10 هزار نفر را انجام می دهد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه