اخبار داغ

نقیایی اعلام کرد:

بیخوابی، بیقراری و دریافت قند بیش از حد در اثر مصرف زیاد چای

بیخوابی، بیقراری و دریافت قند بیش از حد در اثر مصرف زیاد چای
یک متخصص تغذیه اعلام کرد: مصرف زیاد چای و قهوه و دریافت بعضی از عناصر نظیر کافئین بعضی اوقات‌ مشکلاتی نظیر بی خوابی و بی قراری را در افراد ایجاد می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مدیر گروه تغذیه مرکز بهداشت استان یزد در مصاحبه با خبرنگار یزد رسا؛ گفت: در فصل تابستان با توجه به گرمای هوا اصلی ترین نکته ای که باید در بحث تغذیه به آن توجه شود دریافت آب و مایعات کافی است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مدیر گروه تغذیه مرکز بهداشت استان یزد در مصاحبه با خبرنگار , یزد رسا؛,  گفت: در فصل تابستان با توجه به گرمای هوا اصلی ترین نکته ای که باید در بحث تغذیه به آن توجه شود دریافت آب و مایعات کافی است. ,

یوسف نقیایی افزود: چای یکی از مایعاتی است که می توانیم از آن استفاده کنیم و خیلی محدودیتی در مصرف آن نداریم. فقط از لحاظ زمانی بسیار مهم است که چای را نزدیک به وعده های غذایی یعنی قبل و بعد از وعده غذایی مصرف نکنیم تا تداخلی در جذب عناصر مغذی مانند آهن، روی و کلسیم پیش نیاید.

,

وی خاطرنشان کرد: در مصرف چای و قهوه باید چند نکته را مد نظر قرار داد که اصلی‌ترین و مهم‌ترین آن فاصله‌گذاری با وعده غذایی است تا جذب مواد مغذی اختلال ایجاد نکند. نکته مهم دیگر موادی است که به آنها چای مصرف می‌کنیم که اصلی‌ترین آن قند یا نبات است که اینها عوامل خطر محسوب می شوند و مصرف چای بهانه  ای می شود برای اینکه قند بیشتر از حد نیاز را دریافت کنیم.  اینها  جزء ریسک فاکتورهای بدن ما محسوب شود و ما را دچار چالش می کند.

,

نقیایی تاکید کرد: نکته بعد پررنگ و کمرنگ بودن چای است. در کل مایعاتی که غلیظ و پررنگ هستند برای کلیه ها خیلی توصیه نمی شوند و باعث می‌شوند کلیه ها نیاز به آب و مایعات بیشتری برای خنثی کردن غلظتی که در خون ایجاد می کنند داشته باشد. بنابراین بهترین گزینه مصرف چای کم رنگ و باعث شود که مشکلی در کلیه ایجاد نشد.

,

وی اضافه کرد: مصرف زیاد چای و  قهوه و  در  نتیجه دریافت بعضی از عناصر نظیر تانن ها و کافئین و امثال آنها بعضی اوقات‌ تداخلات و مشکلاتی نظیر بی خوابی و  ایجاد بی قراری را در افراد ایجاد می‌کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه