اخبار داغ

وضعیت غیرقابل تحمل آسفالت خیابان ها/ وقتی تبعیض، فرصت توسعه یکپارچه را از شهرداری می‌گیرد!

وضعیت غیرقابل تحمل آسفالت خیابان ها/ وقتی تبعیض، فرصت توسعه یکپارچه را از شهرداری می‌گیرد!
برخی کارشناسان معتقدند که نظام ناسالم مالی و مقرراتی پیمانکاری، موجب کاهش کیفیت آسفالت تولیدی و روکش‌های آسفالت در خیابان‌ها و جاده‌های کشور می‌شود و این مساله در بخش‌های مختلف خود را نشان می‌دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، وضعیت آسفالت خیابان و معابر شهری یکی از عوامل موثر بر کیفیت زندگی شهروندان و همچنین یکی از شاخص‌های رضایت ازعملکرد شهرداری‌ها محسوب می‌شود اما طی سال‌های اخیر مشکلات متعددی دست به دست هم داده‌اند تا آسفالت خیابان‌ها و معابر به یک معضل نا تمام و همیشگی تبدیل شده و روزبه روز به وخامت این مسئله افزوده شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کردتودی,

هر چند که گفته می‌شود خدمات عمومی در قانون برای تمام شهروندان یکسان در نظرگرفته شده است اما همچنان این ارتفاع است که تا حدی در بالاتر رفتن سطح زندگی مردم نقش دارد.

,

طی سال های اخیر مشکلات مربوط به آسفالت معابر شهری در بیشتر شهرها، از جمله مسائلی بوده است که شهرداری ها با آن دست به گریبان بوده‌اند و در این میان شهر دهگلان، محلات و مناطق مختلف آن همانند دیگر نقاط، از کیفیت پایین معابر شهری و به طور خاص کیفیت آسفالت خیابانهای اصلی و فرعی رنج می برد.

,

توجه به زیرساخت های اساسی عمران شهری از جمله معابر و خیابان ها با وجود هزینه بر بودن، به عنوان اولویت اول زیباسازی شهر، مدت هاست که مورد بی مهری متولیان و مسئولان شهری قرار گرفته است.

,

با وجود ظرفیت های فراوان اقتصادی در این شهر اغلب معابر فاقد آسفالت و روسازی مناسب هستند و تردد روزمره خودروها و نیزعابران در معابرعمومی در سطح شهر با چالش هایی همراه می شود.

,

, ,

در حالی شهروندان دهگلان استان کردستان از وضعیت نامناسب آسفالت کوچه ها و معابر این شهرستان گلایه مند هستند که شهرداری این شهر نه تنها توجهی به این موضوع ندارند بلکه در اقدامی عجیب تنها به آسفالت معابر و خیانهای جلو اداراتی که درعزل ونصب آنان موثر هستند می پردازند.

,

گودالهای بزرگ وسط خیابان، چاله و ناهمواری هایی که بعضی معابر و خیابان را خطرناک کرده است و گویا هر یک از این چاله ها حکایت آسفالت این روزهای معابر و خیابان های این شهر را روایت می کنند انگار که این چاله‌ها دهان گشوده‌اند تا با متولیان خدمات شهری سخن گفته و درد دل شهروندان را با آنان بازگو کنند.

,

هر فرد عادی نیز با گام نهادن در کوچه، خیابان یا معابر شهر، عمق بی توجهی نسبت به وضعیت عمران شهری در آن را متوجه می شود کوچه ها و خیابان های شهر مملو از چاله و دست اندازهایی است که نه تنها هیچ اقدامی برای بهسازی آنها انجام نمی گیرد بلکه روز به روز نیز بر تعداد این ناهمواری و چاله ها که گاه به قواره چاه تبدیل شده، افزوده می شود.

,

محمدی یکی از شهروندان دهگلانی در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه بی توجهی در ادارات دهگلان بیداد می کند اظهار داشت: برای رفع یک مشکل شهری حتما باید در یکی از ادارات آشنا داشته باشند تا مشکل یک شهروند رفع شود.

,

این شهروند با بیان اینکه شورای شهر و شهرداری باید پاسخگوی مردم باشند، افزود: چرا اقدامی برای رفع مشکلات این شهرستان نمی شود؟ بسیاری از کارگران حقوق دریافت نمی کنند، زباله ها گاهی تا چند روز در معابر می مانند و بسیاری از مشکلاتی که هر روز توسط شهروندان رویت می شود جای سوال دارد که شورای شهر و شهرداری این مشکلات را نمی بینند.

,

, ,

اعضای شورای شهر و شهرداری با همکاری، هم افزایی و استفاده از خرد جمعی باید نسبت به ساماندهی مسائل شهری و تحقق رضایتمندی بیش از پیش مردم تلاش کرده و خواسته‌های مردمی را محقق سازند.

,

مشکل کجاست؟

, مشکل کجاست؟, مشکل کجاست؟,

وضعیت آسفالت، معضلی برای شهر شده است و با توجه به اینکه برخی محله ها با زمان بندی آسفالت می شوند، فاصله زمانی بین آسفالت قبلی و بعدی زیاد و همین امر موجب تخریب روکش قبلی آسفالت می شود

,

برخی کارشناسان معتقدند که نظام ناسالم مالی و مقرراتی پیمانکاری، موجب کاهش کیفیت آسفالت تولیدی و روکش‌های آسفالت در خیابان‌ها و جاده‌های کشور می‌شود و این مساله در بخش‌های مختلف خود را نشان می‌دهد..

,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه