اخبار داغ

به جهت نهادینه کردن فرهنگ صرفه‌جویی در برق؛

هنرمندان سراسر کشور به پویش "به وقت روشنایی" پیوستند

هنرمندان سراسر کشور به پویش "به وقت روشنایی" پیوستند
پویش "به وقت روشنایی" به راه افتاده است تا در فصل گرما و افزایش تصاعدی مصرف برق با تشویق شهروندان برای صرفه‌جویی تنها 15 دقیقه در روز، اتفاق بزرگی رقم بخورد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ طبیعی است با افزایش دمای هوا مصرف برق نیز در سراسر کشور به اوج برسد. همین امر موجب می‌شود با مشکل تامین برق مواجه شویم. برای جلوگیری از مشکل مذکور پویشی به‌منظور صرفه‌جویی در مصرف برق شکل گرفت که هر شخص با مشارکت در این کمپین، به خاموش کردن 15 دقیقه کولر منزل در طول شبانه‌روز تشویق می‌شود. زیرا اگر هر فرد تنها 15 دقیقه در تمام 24 ساعت حاضر باشد کولر خود را در پیک گرما خاموش کند ثمرات بسیار زیادی خواهد داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

به دنبال تشکیل پویش "به وقت روشنایی" هنرمندان در سراسر کشور به آن پیوستند.

,

مهوش وقاری:

,

با درست مصرف کردن به محرومان کمک کنیم/ آموزش هایی که جدی گرفته نمی شود

, با درست مصرف کردن به محرومان کمک کنیم/ آموزش هایی که جدی گرفته نمی شود,
, ,

مهوش وقاری بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو اختصاصی با هرمز اظهار کرد: تمام کارهای ما به برق وابسته است و اگر نباشد زندگی برایمان سخت و طاقت فرسا می شود، در حال حاضر افکار و ذهن ما متوجه کرونا و مشکلاتی است که ایجاد کرده است حالا یک لحظه نبود برق لطمه های جانی در پی دارد.

, هرمز,

این بازیگر سینما و تلویزیون افزود: در خبرها کارشناسی می گفت «همین ماسکی که به صورت می زنیم اگر به مدت طولانی روی صورت باشد خطرناک است و ضایعات پوستی به همراه دارد و باید هر چندساعت یک بار تعویض شود»، یک عده از افراد هستند به ناچار باید به محل کار بروند تا زندگی شخصی و خانوادگی شان تعطیل و مختل نشود چگونه برایشان امکان دارد این هزینه را متقبل شوند؟

,

وقاری با بیان اینکه هزینه های غیرمنطقی هنر نیست، ادامه داد: مدت زمان طولانی است آموزش هایی را در رابطه با صرفه جویی در مصرف برق به ما آموزش داده اند اما گویا آن را جدی نمی گیریم، روشنایی خانه ها اکنون تزئینی و رنگی شده است و یکی از راه های صرفه جویی استفاده نکردن از همین لامپ هایی است که روشن اما بلااستفاده است.

,

این بازیگر عرصه سینما و تلویزیون اضافه کرد: حتی در زمان غیر کرونا نیز شاهد انسان هایی بودیم که به غذای روزانه خود محتاج هستند و مسائل مالی و گرسنگی و سوءتغذیه دارند، تمام انسانهایی که نوع دوست هستند می دانند در این ایام با صرفه جویی در هزینه های اضافه از خطرات جانی که از طریق کرونا ممکن است ایجاد شود گرفته می شود.

,

«آقا رشید» به پویش #به_وقت_روشنایی پیوست

, «آقا رشید» به پویش #به_وقت_روشنایی پیوست,

, ,

قدرت اله ایزدی، طنزپرداز و بازیگر شخصیت معروف «آقا رشید» نیز در گفتگو با خبرنگار صاحب نیوز به این پویش پیوست و از مردم دعوت کرد با صرفه جویی در مصرف برق از خاموشی‌های ناخواسته جلوگیری کنند.

,

گفته می‌شود تنها روزانه با خاموش کردن کولر منزل و محل کار به مدت 15 دقیقه می توان به نقطه مطلوب در مصرف برق رسید و از کمبود برق جلوگیری کرد. علاوه بر این می‌توان با به حداقل رساندن مصرف برق در زمان پیک مصرف یعنی ساعت 12 تا 16 روز با روشن نکردن وسایل برقی پرمصرف مانند ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، اتو، سشوار، جاروبرقی، چرخ گوشت و غیره برای پیشگیری از کمبود برق و مواجه شدن با قطعی همکاری کرد.

,

پیام بازیگر گیلانی به مردم برای صرفه جویی در مصرف برق

, پیام بازیگر گیلانی به مردم برای صرفه جویی در مصرف برق,

, ,

, ,

, ,
کارگردان و مستندساز ایلامی:
,
کارگردان و مستندساز ایلامی:
,
کارگردان و مستندساز ایلامی:
,

کمپین به وقت روشنایی اقدامی خداپسندانه است/ لزوم صرفه‌جویی در مصرف برق

, کمپین به وقت روشنایی اقدامی خداپسندانه است/ لزوم صرفه‌جویی در مصرف برق,

, ,

به گزارش ایلام بیدار، "قدرت باقری"، مستندساز و کارگردان ایلامی در گفتگو با ایلام بیدار با اشاره به کمپین "به وقت روشنایی" گفت: برق نعمت بزرگی است که امروزه نقش بسیار مؤثری در ابعاد مختلف حیات آدمها دارد.

, ایلام بیدار,

وی اظهار کرد: بعضاً در مصرف این انرژی پر اهمیت، دقت نظر کافی صورت نمی گیرد و با فشردن یک کلید، ساعت ها  برق ، بی هدف و بدون استفاده هدر می رود.

,

باقری افزود: این بی توجهی در شرایطی  اتفاق می افتد که بعضی از هموطنان در گرمای پنجاه درجه روزگار را سپری می کنند ،حال بگذریم از هزینه بسیار بالایی که برای تولید برق در نیروگاه  و رساندن آن به دست ما می شود و  به راحتی  در بی تفاوتی ما می سوزد.

,

مستندساز و کارگردان ایلامی گفت: منکر استفاده از این انرژی کارآمد نیستم و بهرمندی از آن حق مسلم همه است ، اما نکته ای که توجه همه عزیزان را به آن معطوف می کنم ، استفاده درست و در عین حال توجه به دیگر هموطنان عزیز است که باید مثل ما و مخصوصاً در تابستان از نعمت برق و روشنایی برخوردار باشند.

,

وی یادآور شد: یقین دارم با عنایت به نوعدوستی مردم فهیم و بزرگوارمان  این کار شدنی و عملیاتی خواهد شد. لازمه ی این اقدام خداپسندانه، تنها خاموش کردن فقط پانزده دقیقه کولر در پیک و اوج مصرف ، یعنی ساعت دوازده تا شانزده است. این مدت تایم زیادی نیست اما وقتی در کنار هم قرار بگیرد رقم بسیار بالایی از مشارکت را رقم خواهد زد.

,

باقری تصریح کرد: خود بنده بی شک و بدون فوت وقت کولر منزل را حتی بیشتر از پانزده دقیقه خاموش می کنم تا برق ، زندگی همنوعان بیشتری  را روشن کند. درنگ جایز نیست، هموطنان منتظر ما هستند. اکنون زمان  #به_وقت_روشنایی  است.

,

کاریکاتوریست لرستانی به کمپین «به وقت روشنایی» پیوست/ضرورت مدیریت مصرف برق برای جلوگیری از خاموشی‌ها

, کاریکاتوریست لرستانی به کمپین «به وقت روشنایی» پیوست/ضرورت مدیریت مصرف برق برای جلوگیری از خاموشی‌ها,

, ,

آرش فروغی در گفت و گو با خبرنگار سفیر افلاک اظهار داشت: در این روزهای گرم تابستان، مصرف برق افزایش یافته و خانواده ها از وسایل خنک کننده استفاده می کنند که اگر میزان مصرف برق مدیریت شود قطعا همه می توانند از نعمت برق برخوردار باشند و خاموشی ها کاهش یابد.

,

وی افزود: برخی از مشاغل مرتبط با برق هستند و اگر در مصرف برق صرفه جویی نشود سبب می شود تا خاموشی هایی اعمال شود و این خاموشی ها در برخی از کسب و کارها اختلال ایجاد می کند.

,

هنرمند لرستانی تصریح کرد: استفاده نکردن از وسایل برقی غیر ضروری در ساعات پیک مصرف می تواند نقش مهمی در صرفه جویی داشته باشد و اگر همه مردم صرفه جویی در مصرف برق را مد نظر داشته باشند می توان مصرف را کنترل کرد.

,

وی با تاکید بر همکاری مردم در صرفه جویی برق گفت: در اوج ساعت مصرف، سعی شود با برنامه ریزی و صرفه جویی بتوانیم تابستانی بدون خاموشی را سپری کنیم.

,

فروغی خاطر نشان کرد: به عنوان یک هنرمند به کمپین «#به_وقت_روشنایی» می پیوندم و امیدوارم همه مردم این موضوع مهم  صرفه جویی را همیشه در نظر داشته باشند تا همه بهره مند از برق شوند.

,

آرش فروغی کاریکاتوریست لرستانی برنده بیش از ۵۰ جایزه از جشنواره های بین المللی و ملی که رتبه سوم و تنها برنده ایرانی بخش کاریکاتور جشنواره جهانی ترامپیسم ( با موضوع ترامپ ) با حضور ۷۹ کشور دنیا سال ۱۳۹۸ را از آن خود کرد.

,

خواننده حماسی، ارزشی و انقلابی خراسان‌جنوبی:

,

با پیوستن به کمپین "به وقت روشنایی" مصرف بهینه انرژی برق را ترویج دهیم

, با پیوستن به کمپین "به وقت روشنایی" مصرف بهینه انرژی برق را ترویج دهیم,

, ,

عبدالله مولوی‌حقیقی خواننده حماسی، ارزشی و انقلابی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار خاورستان، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین انرژی‌های کشور برق است و خراسان‌جنوبی نیز در منطقه گرمسیری قرار دارد که همین امر باعث مصرف بیشتر برق در استان می‌شود.

, خاورستان،,

وی افزود: حداقل انتظاری که از مردم داریم این است که در تابستان که استفاده از سیستم سرمایشی رواج دارد، از مصرف بی‌رویه برق خودداری کنند.

,

خواننده حماسی، ارزشی و انقلابی خراسان‌جنوبی گفت: مردم به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که ساعاتی از شبانه‌روز که هوا خنک‌تر است، سیستم سرمایشی خاموش باشد.

,

مولوی‌حقیقی تصریح کرد: در بعضی از ادارات متأسفانه در ساعاتی از شبانه‌روز که مجموعه اداری تعطیل است، سیستم روشنایی و سرمایشی روشن است و نیاز است مسئولان هر اداره در جهت مصرف بهینه برق تدابیری را بیندیشند.

,

وی با اشاره به این‌که این زمین و انرژی‌های آن سهم آیندگان و فرزندان ما هستند، افزود: مصرف بهینه انرژی و صرفه‌جویی در آن را باید به فرزندانمان چه از طریق بیان نکاتی در منزل و چه از طریق فضای مجازی بیاموزیم.

,

خواننده حماسی، ارزشی و انقلابی خراسان‌جنوبی ضمن پیوستن به کمپین "به وقت روشنایی" گفت: با پیوستن به این کمپین می‌توانیم مصرف بهینه انرژی برق را ترویج دهیم و همگان باید بسیج شوند تا مصرف انرژی برق به حداقل برسد و در اختیار همگان قرار گیرد.

,

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان مطرح کرد؛

,

ضرورت همگانی کردن فرهنگ «صرفه جویی»/ تولید اکسیژن برای بیماران با خاموشی ۱۵ دقیقه ای وسایل برقی

, ضرورت همگانی کردن فرهنگ «صرفه جویی»/ تولید اکسیژن برای بیماران با خاموشی ۱۵ دقیقه ای وسایل برقی ,

بهناز ضرابی زاده، مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان و نویسنده برجسته کتاب های دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار عصر همدان؛ با پیوستن به پویش “به وقت روشنایی”، اظهار کرد: این روزها هوا به شدت گرم و تحمل این گرما سخت است.

,  عصر همدان؛,

وی افزود: به اعتقاد بنده همان لحظه که احساس گرما و کلافه‌گی می‌کنیم، باید به یاد بیمارانی که به انرژی برق برای استفاده از اکسیژن نیاز دارند، باشیم.

,

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان بیان کرد: باید با خاموش کردن ۱۵ دقیقه ای هر وسیله برقی مانند کولر، باعث تولید انرژی برق برای افراد بیمار در بیمارستان‌ها باشیم.

,

ضرابی زاده تصریح کرد؛ باتوجه به روزهای سخت کرونا و وجود بسیاری از بیماران در بیمارستان نیاز به انرژی برق بیشتر است و می طلبد که مردم برای صرفه‌جویی در مصرف آن همت داشته باشند.

,

نویسنده برجسته کتاب های دفاع مقدس با تأکید بر پیوستن به پویش به وقت روشنایی گفت: زمان استفاده از برق، تصویر بیمارانی که جلوی چشمانمان با اکسیژن نفس می کشند، باشد، لذا ایثار، گذشت و همدردی ما با خاموش کردن کولر در هر ۱۵ دقیقه می تواند کمک بزرگی برای تنفس بیماران باشد.

,

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با بیان اینکه متأسفانه در کشور ما مردم برای توجیه رفتارشان خود را با دیگران مقایسه می‌کنند، گفت: برخی می‌گویند ما یک نفر هستیم، دیگران هم استفاده می کنند، اما ما معتقدیم باید از خودمان شروع کنیم نه دیگران؛ و اگر هر فرد به این بلوغ فکری برسد، قطعا” جامعه ای با افراد صرفه جوگر خواهیم داشت.

,

ضرابی زاده عنوان کرد: باید هر فرد علاوه بر رعایت مصرف برق و یا هر انرژی دیگر به افراد یگر جامعه هم آموزش دهد تا بتوانیم با صرفه جویی مناسب پیش برویم.

,

وی با شعار «باید برای تغییر از خودمان شروع کنیم»، بر عملی کردن این شعار تأکید کرد و گفت: در مصرف هر چیزی صرفه گویی کنیم و این اتفاق هم از خودمان شروع شود تا الگویی برای دیگران باشیم.

,

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان گفت: بنده شعار نمی‌دهم که صرفه جویی می کنم بلکه به همه همکاران در اداره توصیه کرده ام در مصرف برق صرفه جویی کنند، این امر یک فرهنگ همگانی در اداره ما تبدیل شده است.

, , کاریکاتوریست معروف کرمانی عنوان کرد:,

توجه به حق هموطنان با پیوستن به پویش #به_وقت_روشنایی

, توجه به حق هموطنان با پیوستن به پویش #به_وقت_روشنایی,
, ,

محمدصالح رزم حسینی با دعوت از سایر همشهریان کرمانی برای پیوستن به پویش #به_وقت_روشنایی گفت: مسئولیت پذیر باشیم و خود را جای کسانی بگذاریم که  در مناطق گرمسیری زندگی می کنند از این رو با صرفه جویی و استفاده درست سایر هموطنانمان را از نعمت برق بهره مندکنیم.

به گزارش راه آرمان؛ گرمای روزهای بلند تابستان سبب شده تا مردم بیش ازپیش از وسایل خنک کننده از جمله کولرهای آبی و گازی استفاده کنند البته این موضوع وقتی نگران کننده تر می شود که بدانیم قرار است هوا گرم تر و گرم تر شود و از طرفی استفاده از وسایل خنک کننده و بالطبع استفاده از برق بیش از گذشته شود.

با توجه به این مهم کمپینی با عنوان #به_وقت_روشنایی به منظور صرفه‌جویی در مصرف برق شکل گرفته است.

محمدصالح رزم حسینی کاریکاتوریست معروف کرمانی ضمن پیوستن به این کمپین به خبرنگار ما گفت: استفاده درست از انرژی همواره دغدغه همه کشورها است و این نشان از اهمیت این موضوع در جهان است.

وی عنوان کرد:  برخی از شهرهای استان کرمان از جمله کهنوج، جیرفت و …با آب و هوای بشدت گرمی دست و پنجه نرم می کنند تا جایی که حتی وسایل خنک کننده تامین کننده یک هوای معتدل در خانه نیستند.

این کاریکاتوریست توضیح داد: برای صرفه جویی در مصرف برق در این روزهای گرم کافی است که در پیک مصرف برق یعنی ساعت ۱۲ تا ۱۶ تنها ۱۵ دقیقه کولر خانه را خاموش کنیم.

رزم حسینی بیان کرد: خاموش کردن کولر آن هم تنها در پیک مصرف برق یعنی ۱۰ میلیون تومان از این هزینه‌ها کم کرده ایم و اگر یک میلیون نفر در این پویش شرکت کنیم، یعنی ۱۰ هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی کرده ایم.

وی تاکید کرد: افراد جامعه نسبت به یکدیگر مسئول هستند از این رو خودخواه نباشیم و کاری نکنیم که حق سایر هموطنان ایرانی ضایع شود و خود را جای کسانی بگذاریم که در گوشه گوشه استان و یا کشور آن هم در مناطق گرمسیری زندگی می کنند از این رو با صرفه جویی و استفاده درست سایر هموطنانمان را از این نعمت بهره مند کنیم.

این کاریکاتوریست با دعوت سایر همشهریان برای پیوستن به پویش #به_وقت_روشنایی عنوان کرد:  در روز اگر چه در خانه هستم اما حتما ساعاتی کولر را خاموش می کنم، ضمن این که  خاموش کردن لامپ های اضافه خانه جزء مسائلی است که به آن پایبندم.

بازیگر تئاتر:

پویش به وقت روشنایی؛ اقدامی اثرگذار برای صرفه جویی در مصرف برق

امین کائیدی خبرنگار و هنرمند گچسارانی در گفتگو با پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس ضمن حمایت و پیوستن به پویش #به_وقت_روشنایی گفت: از موضوعات بسیار مهم در صنعت برق که هر ساله در تابستان اتفاق می‌‌افتد،بحث پیک برق شبکه سراسری است که با توجه به میزان ضریب بار پایین، کشور مجبور است که هزینه‌های زیادی را در بخش تولید برق، صرفاً جهت استفاده در ساعات محدودی از سال متحمل شود.

وی افزود:عمده پیک شبکه برق ایران نیز ناشی از بارهای سرمایشی است که در کشورهای مختلف سعی می‌شود با استفاده از راهکارهای اقتصادی نسبت به کنترل آن اقدام کنند،اما در کشورمان به نوعی شاید زیرساخت های لازم جهت پاسخ دهی به مصرف بالای برق وجود نداشته باشد که همین مسئله باعث شده تا همه به نوعی خاموشی برق در ساعتی از شبانه روز را تجربه کرده باشیم.

این هنرمند تئاتر اظهار کرد: در فصل گرم تابستان به دلیل استفاده از وسایل سرمایشی و خنک کننده، مصرف برق در کشور هم بالا می رود که بعضا مشکلاتی را هم بوجود می آورد ،پس صرفه جویی و در حقیقت بهینه مصرف کردن برق می تواند از بروز خیلی از مشکلات نیز جلوگیری کند.

کائیدی در ادامه گفت:هرچند معتقدم که بخشی از صرفه جویی مصرف برق به فرهنگ مردم برمی گرددکه این استفاده صحیح و بهینه از مصرف برق باید در کشورمان نهادینه شود تا هم وضعیت معیشت مردم و هم در ادامه اقتصاد کشور بهبود پیدا کند.

وی تصریح کرد: بنابراین با توجه به رکوردهای جدیدی که ازمصرف بالای برق در کشورمان ثبت می شود، راه اندازی پویش به وقت روشنایی در شرایط فعلی اقدامی بسیار ارزشمند است و در صورتی که هموطنان عزیز فقط  15 دقیقه کولر و وسایل سرمایشی پرمصرف خود را در پیک گرما خاموش کند می توانند سهم بزرگی در صرفه جویی و به تبع آن رفع محرومیت ها در جامعه داشته باشند.

حمایت هنرمند تئاتر اصفهانی از پویش‌های کاهش مصرف برق؛ 

قیومی: قسمتی از مجموعه جدید خود را به صرفه جویی در برق اختصاص داده ام

علی قیومی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز در خصوص شیوع کرونا و تعطیلی سالن های تئاتر اظهار کرد: اجرای فصل دوم نمایش بالشت را در سینما فلسطین شروع کرده بودیم و شب های ابتدایی اکران بود اما زمانی که کرونا شیوع پیدا کرد، اعلام کردند که اجرای نمایش ها تعطیل شود.

نویسنده، بازیگر و کارگردان تئاتر گفت: هزینه های دکور و تجهیزات، عوامل و تبلیغات و اطلاع رسانی برای اجرای تئاتر را انجام دادیم و برای اولین بار تا 10 روز جلوتر بلیط ها پیش فروش شده بود، اما متاسفانه اجراها تعطیل شد.

وی افزود: با شیوع کرونا و تعطیل شدن برنامه های فرهنگی و هنری، هنرمندان به خصوص تئاتری های به دلیل اینکه کارشان ارتباط با مردم بود، نمی توانند کار دیگری انجام دهند.

قیومی با توضیح اینکه کرونا باعث خانه نشین شدن هنرمندان شد، بیان کرد: حدود شش ماه است که در خانه هستیم و کاری نمی توانیم انجام دهیم، اما من نتواسنتم بیکار بنشینم و شروع به ساخت مجموعه «سه پلشت» کردم.

وی اضافه کرد: این مجموعه در فضای مجازی منتشر می شود که با استقبال مردم روبه رو شده و با ساخت این مجموعه برای حدود 20 نفر کارآفرینی کردیم.

این بازیگر تئاتر اصفهانی خاطر نشان کرد: طبق گفته مسئولان قرار بود از ابتدای تیر ماه شاهد بازگشایی سالن های تئاتر باشیم و به همین دلیل  برای اخذ مجوز اقدام کردیم؛ قرار بود سالن های تئاتر و همچنین تعداد زیادی از مشاغل دیگر هم بازگشایی شود اما سالن های تئاتر همچنان بسته است.

وی ادامه داد: مسئولان اعلام کردند که بخشنامه های بازگشایی سالن ها را به ستاد کرونا ارسال کردیم و منتظر مجوز اکران ها هستیم و ستاد کرونا تاکنون تصمیمی برای بازگشایی نگرفته است.

قیومی با بیان اینکه زمانی اعلام کردند که سالن های تئاتر با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی بازگشایی شود، اظهار کرد: در این بحث اعلام شد که 50 درصد از ظرفیت آن استفاده شود، این شرایط برای ما بد است؛ به عنوان مثال یک سالنی که 50 و یا 70 نفر ظرفیت دارد و برخی سالن ها در تهران 40 نفر ظرفیت دارد که  اجرا برای 20 تا 35 نفر کار را سخت می کند و این کار امکان پذیر نیست.

وی بیان کرد: با توجه به تعطیلی و عدم فعالیت هنرمندان، صرفاً تاکنون یکی دو ماه از بیمه هنرمندان را پرداخت کردند و بعد از آن هیچ تمهید و کار خاصی برای حمایت از هنرمندان تاکنون انجام نشده است.

کارگردان تئاتر اصفهانی در خصوص پویش «#به_وقت_روشنایی» در فضای مجازی در خصوص کاهش مصرف برق، تصریح کرد: با توجه به تابستان و مصرف زیاد از برق، یک قسمت از مجموعه سه پلشت را به مسئله برق اختصاص دادیم و قرار است که با اداره برق در این زمینه کار کنیم.

نکته جالب بازیگر طنزپرداز گیلانی:

"آب" سرمایه ملی است پس با خاموش کردن یک "لامپ" در مصرف "گاز" صرفه‌جویی کنیم

محمد هندی، بازیگر طنزپرداز گیلانی در گفت و گو با خبرنگار  ۸دی، در رابطه با پویش "به وقت روشنایی"، اظهار کرد: تاریخ نشان دهنده فرهنگ بالای مردم گیلان است و ما فقط می‌توانیم به مردم یادآوری کنیم که در اوقات پیک مصرف برق، مصرف خود را مدیریت کرده و کاهش دهند.

وی با تأکید بر اینکه برق سرمایه ای ملی است، بیان کرد: اگر هر کدام از ما به فکر خانه همسایه های خود باشیم و کمتر مصرف کنیم مطمئنا قطعی برق نخواهیم داشت.

این بازیگر طنزپرداز گیلانی افزود: من در اداره برق دیدم که افراد چقدر تلاش می کنند و حتی تعدادی از این کارمندان را به علت کرونا از دست دادیم؛ پس باید فرهنگ سازی کرده و از خودمان شروع کنیم.

وی در پایان با بیان نکته ای قابل تأمل به صرفه جویی در مصرف آب، برق و گاز اشاره کرد و گفت: "آبگ سرمایه ملی است پس با خاموش کردن یک "لامپگ در مصرف "گاز" صرفه جویی کنیم.

حمایت مربی تئاتر اصفهانی از پویش «#به‎_وقت_‎روشنایی»

منیژه کتابچی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز با حمایت از پویش « #به‎_وقت‎_روشنایی » اظهار کرد: از این پویش حمایت می کنم و با دعوت از مردم برای پیوستن به این پویش، درخواست داریم که تا در ساعات اوج مصرف، در مصرف برق صرفه جویی کنند.

مربی تئاتر و فعال حوزه هنر گفت: با توجه اوج گرمای هوا در برخی از شهرهای کشور از مردم می خواهیم که در مصرف برق صرفه جویی کنند.

وی در خصوص آسیب های کرونا به حوزه فرهنگ هم خاطرنشان کرد: مجموعه های فرهنگی بیشترین آسیب را از کرونا دیدند، اکنون پس از محدودیت ها، تعداد زیادی از مشاغل بازگشایی شدند اما مجموعه های فرهنگی دچار ضرر شدند.

کتابچی بیان کرد: قبل از کرونا برنامه ریزی و اجرا و آموزش برنامه های فرهنگی هنری از قبیل صنایع دستی و تئاتر داشتیم که متاسفانه با شیوع کرونا در کشور و در استان به کلی تعطیل شد.

وی افزود: برنامه ریزی کرده بودیم که در این ایام فیلم کوتاه بسازیم اما با شرایط فعلی این کار ممکن نیست.

این فعال هنری تصریح کرد: با توجه به شرایط کنونی جامعه، آموزش های صنایع دستی و تئاتر و مسابقات فرهنگی و هنری را در فضای مجازی برگزاری می کنیم.

روش‌های مدیریت مصرف انرژِی یک هنرمند هرمزگانی:

در منزل ما اگر لامپی روشن باشد همه تذکر می‌دهند/نصب المان پیک مصرف برق بر روی درب یخچال

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛  در خصوص مدیریت مصرف برق سمیه باستین از چهره های فرهنگی و هنری استان هرمزگان در گفتگو با هرمز اظهار کرد: باتوجه به وضعیت ویروس کرونا و شرایط سختی که کادر درمان در آن قرار دارند اگر با زیاد و درست مصرف نکردن باعث شویم که برق بیمارستانی قطع شود و آنها نتوانند به برق اضطراری دسترسی داشته باشند چگونه می توانیم جوابگوی آنها باشیم؟ زمانی که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) می فرمایند «من از کادر درمان خجالت می کشم » ما دیگر چه بگوییم؟

این نویسنده هرمزگانی با بیان اینکه ما مسلمان هستیم و اسراف را در هر شرایطی کاری ناپسند و قبیح و زشت میدانیم، افزود: برخی لباس ها به قدری خوب و برایمان مهم است که دلمان نمی آید داخل ماشین لباسشویی بیندازیم و ترجیح می دهیم با دست و با ظرافت بشوییم زیرا قرار است مجدد از آن با همان کیفیت استفاده کنیم آنگاه چگونه حاضر نیستیم برق که ارزش بالایی دارد را درست مصرف کنیم.

نصب المان پیک مصرف برق بر روی درب یخچال

باستین ادامه داد: منزل ما با بزرگی که دارد یک کولر بیشتر روشن نیست و از خانه که خارج می شویم آن را خاموش می کنیم، بر روی درب یخچال تصویری شبیه ساعت کشیده و نصب کرده ایم و با رنگ قرمز پیک مصرف برق را مشخص کرده ایم و نوشته ایم در چه زمانی از چه وسایلی استفاده نشود تا صرفه جویی به درستی انجام شود.

معاون ادبیات و تاریخ اداره کل حفظ آثار و نشرارزشهای دفاع مقدس استان هرمزگان اضافه کرد: دو برادر دارم که مهندس برق هستند از آن ها یاد گرفته ام زمانی که از شارژر موبایل استفاده نمی کنیم آن را از پریز برق در می آوریم زیرا در غیر این صورت مصرف برق دارد.

وی ادامه داد: در منزل ما اگر لامپی روشن باشد همه تذکر می دهند تا خاموش کنیم، مسافرت که می رویم حتی اگر کوتاه باشد لوازم برقی را خاموش و از پریز در می آوریم و فیوز برق را نیز پایین می زنیم تا باعث اتصالی و آتش سوزی نشود.

بازیگر پیشکسوت یزدی:

یزدی ها با صرفه جوئی در مصرف برق مددکار هموطنان خود می شوند

 

محمدرضا امیرخانی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا؛ با اشاره به راه اندازی پویش سراسری «به وقت روشنایی» در حمایت از کاهش مصرف برق گفت: صنعت برق از صنایع زیربنایی بوده که گردش چرخهای اقتصادی و نیز تامین رفاه اجتماعی به استمرار آن وابسته بوده ضمن اینکه این صنعت نیازمند سرمایه گذاری سنگین و صرف زمان طولانی جهت احداث تأسیسات تولید و انتقال است.

بازیگر سرشناس یزدی افزود: به طور نمونه هزینه سرمایه‌گذاری یک کیلووات نیروگاه برابر با ۱۰میلیون تومان است که عدد قابل توجهی به حساب می آید و برابر با یک دوم انرژی مصرفی توسط کولرهاست.

امیرخانی تصریح کرد: با توجه به گرمی هوا به ویژه در استان کویری یزد طبیعی است که استفاده از انواع کولرها رایج بوده و بعضا به جهت خنک کردن اماکن، ساعت ها از آن ها استفاده می شود و این موضوع می توان در زمان اوج مصرف که معمولا از 12 تا 4 بعدازظهر است شبکه تولید و توزیع برق را با مشکل روبرو کند.

وی با بیان اینکه  به گفته کارشناسان میزان پیک بار مصرفی تابستان کمتر از 300 ساعت است اظهار داشت: وزارت نیرو برای تامین این میزان ساعت برق باید حداقل ۵۰۰۰ مگاوات نیروگاه احداث کند که هزینه ای بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد تومان را به کشور تحمیل می کند.

هنرمند پیشکسوت یزدی تصریح کرد: حالا اگر یک شهروند یزدی با پیوستن به پویش «به وقت روشنایی» در طول شبانه روز تنها به مدت ۱۵ دقیقه کولر خود را خاموش کند به میزان ۱۰ میلیون تومان در هزینه تولید برق به کشور کمک کرده و اگر تمام هم استانی های عزیز چنین اقدام ارزشمندی را در طول روز انجام دهند با توجه به جمعیت یک میلیون و اندی استان چیزی بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی صورت خواهد گرفت.

امیرخانی خاطر نشان ساخت: حال اگر تنها ۵ میلیون نفر در سطح کشور به این پویش بپیوندند معادل ۵۰ هزار میلیارد تومان صرفه جویی صورت گرفته که به اندازه کل بودجه عمرانی کشور و بیش از 90 درصد بودجه کل آموزش و پرورش است.

 نمایش نامه نویس یزدی در پایان ضمن اعلام پیوستن به پویش «به وقت روشنایی» تاکید کرد: بحمدالله ما در استان یزد به واسطه امکانات و تلاش های متخصصان صنعت برق در استان با قطعی و مشکلات عدیده برق روبرو نیستیم اما استان هایی وجود دارند که با این مشکلات در این گرمای هوا دست و پنجه نرم می کنند که انشاالله مردم عزیز استان یزد با مشارکت در این پویش و صرفه جوئی در مصرف برق زمینه رفع مشکلات این استان ها را فراهم و مددکار هموطنان خود خواهند شد.

 

انتهای پیام/

,

محمدصالح رزم حسینی با دعوت از سایر همشهریان کرمانی برای پیوستن به پویش #به_وقت_روشنایی گفت: مسئولیت پذیر باشیم و خود را جای کسانی بگذاریم که  در مناطق گرمسیری زندگی می کنند از این رو با صرفه جویی و استفاده درست سایر هموطنانمان را از نعمت برق بهره مندکنیم.

,

به گزارش راه آرمان؛ گرمای روزهای بلند تابستان سبب شده تا مردم بیش ازپیش از وسایل خنک کننده از جمله کولرهای آبی و گازی استفاده کنند البته این موضوع وقتی نگران کننده تر می شود که بدانیم قرار است هوا گرم تر و گرم تر شود و از طرفی استفاده از وسایل خنک کننده و بالطبع استفاده از برق بیش از گذشته شود.

, راه آرمان,

با توجه به این مهم کمپینی با عنوان #به_وقت_روشنایی به منظور صرفه‌جویی در مصرف برق شکل گرفته است.

,

محمدصالح رزم حسینی کاریکاتوریست معروف کرمانی ضمن پیوستن به این کمپین به خبرنگار ما گفت: استفاده درست از انرژی همواره دغدغه همه کشورها است و این نشان از اهمیت این موضوع در جهان است.

,

وی عنوان کرد:  برخی از شهرهای استان کرمان از جمله کهنوج، جیرفت و …با آب و هوای بشدت گرمی دست و پنجه نرم می کنند تا جایی که حتی وسایل خنک کننده تامین کننده یک هوای معتدل در خانه نیستند.

,

این کاریکاتوریست توضیح داد: برای صرفه جویی در مصرف برق در این روزهای گرم کافی است که در پیک مصرف برق یعنی ساعت ۱۲ تا ۱۶ تنها ۱۵ دقیقه کولر خانه را خاموش کنیم.

,

رزم حسینی بیان کرد: خاموش کردن کولر آن هم تنها در پیک مصرف برق یعنی ۱۰ میلیون تومان از این هزینه‌ها کم کرده ایم و اگر یک میلیون نفر در این پویش شرکت کنیم، یعنی ۱۰ هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی کرده ایم.

,

وی تاکید کرد: افراد جامعه نسبت به یکدیگر مسئول هستند از این رو خودخواه نباشیم و کاری نکنیم که حق سایر هموطنان ایرانی ضایع شود و خود را جای کسانی بگذاریم که در گوشه گوشه استان و یا کشور آن هم در مناطق گرمسیری زندگی می کنند از این رو با صرفه جویی و استفاده درست سایر هموطنانمان را از این نعمت بهره مند کنیم.

,

این کاریکاتوریست با دعوت سایر همشهریان برای پیوستن به پویش #به_وقت_روشنایی عنوان کرد:  در روز اگر چه در خانه هستم اما حتما ساعاتی کولر را خاموش می کنم، ضمن این که  خاموش کردن لامپ های اضافه خانه جزء مسائلی است که به آن پایبندم.

,
بازیگر تئاتر:
,

پویش به وقت روشنایی؛ اقدامی اثرگذار برای صرفه جویی در مصرف برق

, پویش به وقت روشنایی؛ اقدامی اثرگذار برای صرفه جویی در مصرف برق,

, ,

امین کائیدی خبرنگار و هنرمند گچسارانی در گفتگو با پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس ضمن حمایت و پیوستن به پویش #به_وقت_روشنایی گفت: از موضوعات بسیار مهم در صنعت برق که هر ساله در تابستان اتفاق می‌‌افتد،بحث پیک برق شبکه سراسری است که با توجه به میزان ضریب بار پایین، کشور مجبور است که هزینه‌های زیادی را در بخش تولید برق، صرفاً جهت استفاده در ساعات محدودی از سال متحمل شود.

, صبح زاگرس,

وی افزود:عمده پیک شبکه برق ایران نیز ناشی از بارهای سرمایشی است که در کشورهای مختلف سعی می‌شود با استفاده از راهکارهای اقتصادی نسبت به کنترل آن اقدام کنند،اما در کشورمان به نوعی شاید زیرساخت های لازم جهت پاسخ دهی به مصرف بالای برق وجود نداشته باشد که همین مسئله باعث شده تا همه به نوعی خاموشی برق در ساعتی از شبانه روز را تجربه کرده باشیم.

,

این هنرمند تئاتر اظهار کرد: در فصل گرم تابستان به دلیل استفاده از وسایل سرمایشی و خنک کننده، مصرف برق در کشور هم بالا می رود که بعضا مشکلاتی را هم بوجود می آورد ،پس صرفه جویی و در حقیقت بهینه مصرف کردن برق می تواند از بروز خیلی از مشکلات نیز جلوگیری کند.

,

کائیدی در ادامه گفت:هرچند معتقدم که بخشی از صرفه جویی مصرف برق به فرهنگ مردم برمی گرددکه این استفاده صحیح و بهینه از مصرف برق باید در کشورمان نهادینه شود تا هم وضعیت معیشت مردم و هم در ادامه اقتصاد کشور بهبود پیدا کند.

, .,

وی تصریح کرد: بنابراین با توجه به رکوردهای جدیدی که ازمصرف بالای برق در کشورمان ثبت می شود، راه اندازی پویش به وقت روشنایی در شرایط فعلی اقدامی بسیار ارزشمند است و در صورتی که هموطنان عزیز فقط  15 دقیقه کولر و وسایل سرمایشی پرمصرف خود را در پیک گرما خاموش کند می توانند سهم بزرگی در صرفه جویی و به تبع آن رفع محرومیت ها در جامعه داشته باشند.

,

حمایت هنرمند تئاتر اصفهانی از پویش‌های کاهش مصرف برق؛ 

,

قیومی: قسمتی از مجموعه جدید خود را به صرفه جویی در برق اختصاص داده ام

, قیومی: قسمتی از مجموعه جدید خود را به صرفه جویی در برق اختصاص داده ام,

, ,

علی قیومی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز در خصوص شیوع کرونا و تعطیلی سالن های تئاتر اظهار کرد: اجرای فصل دوم نمایش بالشت را در سینما فلسطین شروع کرده بودیم و شب های ابتدایی اکران بود اما زمانی که کرونا شیوع پیدا کرد، اعلام کردند که اجرای نمایش ها تعطیل شود.

, صاحب نیوز,

نویسنده، بازیگر و کارگردان تئاتر گفت: هزینه های دکور و تجهیزات، عوامل و تبلیغات و اطلاع رسانی برای اجرای تئاتر را انجام دادیم و برای اولین بار تا 10 روز جلوتر بلیط ها پیش فروش شده بود، اما متاسفانه اجراها تعطیل شد.

,

وی افزود: با شیوع کرونا و تعطیل شدن برنامه های فرهنگی و هنری، هنرمندان به خصوص تئاتری های به دلیل اینکه کارشان ارتباط با مردم بود، نمی توانند کار دیگری انجام دهند.

,

قیومی با توضیح اینکه کرونا باعث خانه نشین شدن هنرمندان شد، بیان کرد: حدود شش ماه است که در خانه هستیم و کاری نمی توانیم انجام دهیم، اما من نتواسنتم بیکار بنشینم و شروع به ساخت مجموعه «سه پلشت» کردم.

,

وی اضافه کرد: این مجموعه در فضای مجازی منتشر می شود که با استقبال مردم روبه رو شده و با ساخت این مجموعه برای حدود 20 نفر کارآفرینی کردیم.

,

این بازیگر تئاتر اصفهانی خاطر نشان کرد: طبق گفته مسئولان قرار بود از ابتدای تیر ماه شاهد بازگشایی سالن های تئاتر باشیم و به همین دلیل  برای اخذ مجوز اقدام کردیم؛ قرار بود سالن های تئاتر و همچنین تعداد زیادی از مشاغل دیگر هم بازگشایی شود اما سالن های تئاتر همچنان بسته است.

,

وی ادامه داد: مسئولان اعلام کردند که بخشنامه های بازگشایی سالن ها را به ستاد کرونا ارسال کردیم و منتظر مجوز اکران ها هستیم و ستاد کرونا تاکنون تصمیمی برای بازگشایی نگرفته است.

,

قیومی با بیان اینکه زمانی اعلام کردند که سالن های تئاتر با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی بازگشایی شود، اظهار کرد: در این بحث اعلام شد که 50 درصد از ظرفیت آن استفاده شود، این شرایط برای ما بد است؛ به عنوان مثال یک سالنی که 50 و یا 70 نفر ظرفیت دارد و برخی سالن ها در تهران 40 نفر ظرفیت دارد که  اجرا برای 20 تا 35 نفر کار را سخت می کند و این کار امکان پذیر نیست.

,

وی بیان کرد: با توجه به تعطیلی و عدم فعالیت هنرمندان، صرفاً تاکنون یکی دو ماه از بیمه هنرمندان را پرداخت کردند و بعد از آن هیچ تمهید و کار خاصی برای حمایت از هنرمندان تاکنون انجام نشده است.

,

کارگردان تئاتر اصفهانی در خصوص پویش «#به_وقت_روشنایی» در فضای مجازی در خصوص کاهش مصرف برق، تصریح کرد: با توجه به تابستان و مصرف زیاد از برق، یک قسمت از مجموعه سه پلشت را به مسئله برق اختصاص دادیم و قرار است که با اداره برق در این زمینه کار کنیم.

,

نکته جالب بازیگر طنزپرداز گیلانی:

,

"آب" سرمایه ملی است پس با خاموش کردن یک "لامپ" در مصرف "گاز" صرفه‌جویی کنیم

, "آب" سرمایه ملی است پس با خاموش کردن یک "لامپ" در مصرف "گاز" صرفه‌جویی کنیم,

, ,

محمد هندی، بازیگر طنزپرداز گیلانی در گفت و گو با خبرنگار  ۸دی، در رابطه با پویش "به وقت روشنایی"، اظهار کرد: تاریخ نشان دهنده فرهنگ بالای مردم گیلان است و ما فقط می‌توانیم به مردم یادآوری کنیم که در اوقات پیک مصرف برق، مصرف خود را مدیریت کرده و کاهش دهند.

,  ۸دی،,

وی با تأکید بر اینکه برق سرمایه ای ملی است، بیان کرد: اگر هر کدام از ما به فکر خانه همسایه های خود باشیم و کمتر مصرف کنیم مطمئنا قطعی برق نخواهیم داشت.

,

این بازیگر طنزپرداز گیلانی افزود: من در اداره برق دیدم که افراد چقدر تلاش می کنند و حتی تعدادی از این کارمندان را به علت کرونا از دست دادیم؛ پس باید فرهنگ سازی کرده و از خودمان شروع کنیم.

,

وی در پایان با بیان نکته ای قابل تأمل به صرفه جویی در مصرف آب، برق و گاز اشاره کرد و گفت: "آبگ سرمایه ملی است پس با خاموش کردن یک "لامپگ در مصرف "گاز" صرفه جویی کنیم.

,

حمایت مربی تئاتر اصفهانی از پویش «#به‎_وقت_‎روشنایی»

, حمایت مربی تئاتر اصفهانی از پویش «#به‎_وقت_‎روشنایی»,

منیژه کتابچی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز با حمایت از پویش « #به‎_وقت‎_روشنایی » اظهار کرد: از این پویش حمایت می کنم و با دعوت از مردم برای پیوستن به این پویش، درخواست داریم که تا در ساعات اوج مصرف، در مصرف برق صرفه جویی کنند.

, صاحب نیوز,

مربی تئاتر و فعال حوزه هنر گفت: با توجه اوج گرمای هوا در برخی از شهرهای کشور از مردم می خواهیم که در مصرف برق صرفه جویی کنند.

,

وی در خصوص آسیب های کرونا به حوزه فرهنگ هم خاطرنشان کرد: مجموعه های فرهنگی بیشترین آسیب را از کرونا دیدند، اکنون پس از محدودیت ها، تعداد زیادی از مشاغل بازگشایی شدند اما مجموعه های فرهنگی دچار ضرر شدند.

,

کتابچی بیان کرد: قبل از کرونا برنامه ریزی و اجرا و آموزش برنامه های فرهنگی هنری از قبیل صنایع دستی و تئاتر داشتیم که متاسفانه با شیوع کرونا در کشور و در استان به کلی تعطیل شد.

,

وی افزود: برنامه ریزی کرده بودیم که در این ایام فیلم کوتاه بسازیم اما با شرایط فعلی این کار ممکن نیست.

,

این فعال هنری تصریح کرد: با توجه به شرایط کنونی جامعه، آموزش های صنایع دستی و تئاتر و مسابقات فرهنگی و هنری را در فضای مجازی برگزاری می کنیم.

,

روش‌های مدیریت مصرف انرژِی یک هنرمند هرمزگانی:

,

در منزل ما اگر لامپی روشن باشد همه تذکر می‌دهند/نصب المان پیک مصرف برق بر روی درب یخچال

, در منزل ما اگر لامپی روشن باشد همه تذکر می‌دهند/نصب المان پیک مصرف برق بر روی درب یخچال,

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛  در خصوص مدیریت مصرف برق سمیه باستین از چهره های فرهنگی و هنری استان هرمزگان در گفتگو با هرمز اظهار کرد: باتوجه به وضعیت ویروس کرونا و شرایط سختی که کادر درمان در آن قرار دارند اگر با زیاد و درست مصرف نکردن باعث شویم که برق بیمارستانی قطع شود و آنها نتوانند به برق اضطراری دسترسی داشته باشند چگونه می توانیم جوابگوی آنها باشیم؟ زمانی که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) می فرمایند «من از کادر درمان خجالت می کشم » ما دیگر چه بگوییم؟

, شبکه اطلاع رسانی هرمز,

این نویسنده هرمزگانی با بیان اینکه ما مسلمان هستیم و اسراف را در هر شرایطی کاری ناپسند و قبیح و زشت میدانیم، افزود: برخی لباس ها به قدری خوب و برایمان مهم است که دلمان نمی آید داخل ماشین لباسشویی بیندازیم و ترجیح می دهیم با دست و با ظرافت بشوییم زیرا قرار است مجدد از آن با همان کیفیت استفاده کنیم آنگاه چگونه حاضر نیستیم برق که ارزش بالایی دارد را درست مصرف کنیم.

,

نصب المان پیک مصرف برق بر روی درب یخچال

,

باستین ادامه داد: منزل ما با بزرگی که دارد یک کولر بیشتر روشن نیست و از خانه که خارج می شویم آن را خاموش می کنیم، بر روی درب یخچال تصویری شبیه ساعت کشیده و نصب کرده ایم و با رنگ قرمز پیک مصرف برق را مشخص کرده ایم و نوشته ایم در چه زمانی از چه وسایلی استفاده نشود تا صرفه جویی به درستی انجام شود.

,

معاون ادبیات و تاریخ اداره کل حفظ آثار و نشرارزشهای دفاع مقدس استان هرمزگان اضافه کرد: دو برادر دارم که مهندس برق هستند از آن ها یاد گرفته ام زمانی که از شارژر موبایل استفاده نمی کنیم آن را از پریز برق در می آوریم زیرا در غیر این صورت مصرف برق دارد.

,

وی ادامه داد: در منزل ما اگر لامپی روشن باشد همه تذکر می دهند تا خاموش کنیم، مسافرت که می رویم حتی اگر کوتاه باشد لوازم برقی را خاموش و از پریز در می آوریم و فیوز برق را نیز پایین می زنیم تا باعث اتصالی و آتش سوزی نشود.

,
بازیگر پیشکسوت یزدی:
,

یزدی ها با صرفه جوئی در مصرف برق مددکار هموطنان خود می شوند

, یزدی ها با صرفه جوئی در مصرف برق مددکار هموطنان خود می شوند,

 

محمدرضا امیرخانی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا؛ با اشاره به راه اندازی پویش سراسری «به وقت روشنایی» در حمایت از کاهش مصرف برق گفت: صنعت برق از صنایع زیربنایی بوده که گردش چرخهای اقتصادی و نیز تامین رفاه اجتماعی به استمرار آن وابسته بوده ضمن اینکه این صنعت نیازمند سرمایه گذاری سنگین و صرف زمان طولانی جهت احداث تأسیسات تولید و انتقال است.

بازیگر سرشناس یزدی افزود: به طور نمونه هزینه سرمایه‌گذاری یک کیلووات نیروگاه برابر با ۱۰میلیون تومان است که عدد قابل توجهی به حساب می آید و برابر با یک دوم انرژی مصرفی توسط کولرهاست.

امیرخانی تصریح کرد: با توجه به گرمی هوا به ویژه در استان کویری یزد طبیعی است که استفاده از انواع کولرها رایج بوده و بعضا به جهت خنک کردن اماکن، ساعت ها از آن ها استفاده می شود و این موضوع می توان در زمان اوج مصرف که معمولا از 12 تا 4 بعدازظهر است شبکه تولید و توزیع برق را با مشکل روبرو کند.

وی با بیان اینکه  به گفته کارشناسان میزان پیک بار مصرفی تابستان کمتر از 300 ساعت است اظهار داشت: وزارت نیرو برای تامین این میزان ساعت برق باید حداقل ۵۰۰۰ مگاوات نیروگاه احداث کند که هزینه ای بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد تومان را به کشور تحمیل می کند.

هنرمند پیشکسوت یزدی تصریح کرد: حالا اگر یک شهروند یزدی با پیوستن به پویش «به وقت روشنایی» در طول شبانه روز تنها به مدت ۱۵ دقیقه کولر خود را خاموش کند به میزان ۱۰ میلیون تومان در هزینه تولید برق به کشور کمک کرده و اگر تمام هم استانی های عزیز چنین اقدام ارزشمندی را در طول روز انجام دهند با توجه به جمعیت یک میلیون و اندی استان چیزی بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی صورت خواهد گرفت.

امیرخانی خاطر نشان ساخت: حال اگر تنها ۵ میلیون نفر در سطح کشور به این پویش بپیوندند معادل ۵۰ هزار میلیارد تومان صرفه جویی صورت گرفته که به اندازه کل بودجه عمرانی کشور و بیش از 90 درصد بودجه کل آموزش و پرورش است.

 نمایش نامه نویس یزدی در پایان ضمن اعلام پیوستن به پویش «به وقت روشنایی» تاکید کرد: بحمدالله ما در استان یزد به واسطه امکانات و تلاش های متخصصان صنعت برق در استان با قطعی و مشکلات عدیده برق روبرو نیستیم اما استان هایی وجود دارند که با این مشکلات در این گرمای هوا دست و پنجه نرم می کنند که انشاالله مردم عزیز استان یزد با مشارکت در این پویش و صرفه جوئی در مصرف برق زمینه رفع مشکلات این استان ها را فراهم و مددکار هموطنان خود خواهند شد.

 

انتهای پیام/

,

 

,
, ,

محمدرضا امیرخانی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا؛ با اشاره به راه اندازی پویش سراسری «به وقت روشنایی» در حمایت از کاهش مصرف برق گفت: صنعت برق از صنایع زیربنایی بوده که گردش چرخهای اقتصادی و نیز تامین رفاه اجتماعی به استمرار آن وابسته بوده ضمن اینکه این صنعت نیازمند سرمایه گذاری سنگین و صرف زمان طولانی جهت احداث تأسیسات تولید و انتقال است.

بازیگر سرشناس یزدی افزود: به طور نمونه هزینه سرمایه‌گذاری یک کیلووات نیروگاه برابر با ۱۰میلیون تومان است که عدد قابل توجهی به حساب می آید و برابر با یک دوم انرژی مصرفی توسط کولرهاست.

امیرخانی تصریح کرد: با توجه به گرمی هوا به ویژه در استان کویری یزد طبیعی است که استفاده از انواع کولرها رایج بوده و بعضا به جهت خنک کردن اماکن، ساعت ها از آن ها استفاده می شود و این موضوع می توان در زمان اوج مصرف که معمولا از 12 تا 4 بعدازظهر است شبکه تولید و توزیع برق را با مشکل روبرو کند.

وی با بیان اینکه  به گفته کارشناسان میزان پیک بار مصرفی تابستان کمتر از 300 ساعت است اظهار داشت: وزارت نیرو برای تامین این میزان ساعت برق باید حداقل ۵۰۰۰ مگاوات نیروگاه احداث کند که هزینه ای بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد تومان را به کشور تحمیل می کند.

هنرمند پیشکسوت یزدی تصریح کرد: حالا اگر یک شهروند یزدی با پیوستن به پویش «به وقت روشنایی» در طول شبانه روز تنها به مدت ۱۵ دقیقه کولر خود را خاموش کند به میزان ۱۰ میلیون تومان در هزینه تولید برق به کشور کمک کرده و اگر تمام هم استانی های عزیز چنین اقدام ارزشمندی را در طول روز انجام دهند با توجه به جمعیت یک میلیون و اندی استان چیزی بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی صورت خواهد گرفت.

امیرخانی خاطر نشان ساخت: حال اگر تنها ۵ میلیون نفر در سطح کشور به این پویش بپیوندند معادل ۵۰ هزار میلیارد تومان صرفه جویی صورت گرفته که به اندازه کل بودجه عمرانی کشور و بیش از 90 درصد بودجه کل آموزش و پرورش است.

 نمایش نامه نویس یزدی در پایان ضمن اعلام پیوستن به پویش «به وقت روشنایی» تاکید کرد: بحمدالله ما در استان یزد به واسطه امکانات و تلاش های متخصصان صنعت برق در استان با قطعی و مشکلات عدیده برق روبرو نیستیم اما استان هایی وجود دارند که با این مشکلات در این گرمای هوا دست و پنجه نرم می کنند که انشاالله مردم عزیز استان یزد با مشارکت در این پویش و صرفه جوئی در مصرف برق زمینه رفع مشکلات این استان ها را فراهم و مددکار هموطنان خود خواهند شد.

 

انتهای پیام/

,

محمدرضا امیرخانی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا؛ با اشاره به راه اندازی پویش سراسری «به وقت روشنایی» در حمایت از کاهش مصرف برق گفت: صنعت برق از صنایع زیربنایی بوده که گردش چرخهای اقتصادی و نیز تامین رفاه اجتماعی به استمرار آن وابسته بوده ضمن اینکه این صنعت نیازمند سرمایه گذاری سنگین و صرف زمان طولانی جهت احداث تأسیسات تولید و انتقال است.

, یزدرسا,

بازیگر سرشناس یزدی افزود: به طور نمونه هزینه سرمایه‌گذاری یک کیلووات نیروگاه برابر با ۱۰میلیون تومان است که عدد قابل توجهی به حساب می آید و برابر با یک دوم انرژی مصرفی توسط کولرهاست.

,

امیرخانی تصریح کرد: با توجه به گرمی هوا به ویژه در استان کویری یزد طبیعی است که استفاده از انواع کولرها رایج بوده و بعضا به جهت خنک کردن اماکن، ساعت ها از آن ها استفاده می شود و این موضوع می توان در زمان اوج مصرف که معمولا از 12 تا 4 بعدازظهر است شبکه تولید و توزیع برق را با مشکل روبرو کند.

,

وی با بیان اینکه  به گفته کارشناسان میزان پیک بار مصرفی تابستان کمتر از 300 ساعت است اظهار داشت: وزارت نیرو برای تامین این میزان ساعت برق باید حداقل ۵۰۰۰ مگاوات نیروگاه احداث کند که هزینه ای بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد تومان را به کشور تحمیل می کند.

,

هنرمند پیشکسوت یزدی تصریح کرد: حالا اگر یک شهروند یزدی با پیوستن به پویش «به وقت روشنایی» در طول شبانه روز تنها به مدت ۱۵ دقیقه کولر خود را خاموش کند به میزان ۱۰ میلیون تومان در هزینه تولید برق به کشور کمک کرده و اگر تمام هم استانی های عزیز چنین اقدام ارزشمندی را در طول روز انجام دهند با توجه به جمعیت یک میلیون و اندی استان چیزی بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی صورت خواهد گرفت.

,

امیرخانی خاطر نشان ساخت: حال اگر تنها ۵ میلیون نفر در سطح کشور به این پویش بپیوندند معادل ۵۰ هزار میلیارد تومان صرفه جویی صورت گرفته که به اندازه کل بودجه عمرانی کشور و بیش از 90 درصد بودجه کل آموزش و پرورش است.

,

 نمایش نامه نویس یزدی در پایان ضمن اعلام پیوستن به پویش «به وقت روشنایی» تاکید کرد: بحمدالله ما در استان یزد به واسطه امکانات و تلاش های متخصصان صنعت برق در استان با قطعی و مشکلات عدیده برق روبرو نیستیم اما استان هایی وجود دارند که با این مشکلات در این گرمای هوا دست و پنجه نرم می کنند که انشاالله مردم عزیز استان یزد با مشارکت در این پویش و صرفه جوئی در مصرف برق زمینه رفع مشکلات این استان ها را فراهم و مددکار هموطنان خود خواهند شد.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه