اخبار داغ

دولت علیه دولت؛

اخراج و تعدیل کارگران دانشگاه ارومیه در شرایط کرونایی/ وقتی دستگاه‌های دولتی علیه شعار «بهبود معیشت» اقدام می‌کنند

اخراج و تعدیل کارگران دانشگاه ارومیه در شرایط کرونایی/ وقتی دستگاه‌های دولتی علیه شعار «بهبود معیشت» اقدام می‌کنند
در حالی که هرروز شاهد شعار مدیران دولتی مبنی بر تلاش در راستای بهبود وضعیت معیشتی مردم هستیم، اخراج و تعدیل نیروهای کارگری دانشگاه ارومیه مفهومی غیر از این را به نمایش گذاشت و نشان داد که برخی مدیران دولتی در حال شنا کردن خلاف جهت آب هستند!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم‌نیوز، طی چند سال اخیر و در بازه‌های زمانی مختلف خبرهایی از تعدیل نیروهای شرکتی و کارگران دانشگاه ارومیه به بهانه‌هایی نظیر نبود بودجه یا بدقولی پیمانکاران به گوش رسیده و هربار نیز مدیران این دانشگاه با فشارهای رسانه‌ای و مسئولان مجبور به عقب‌نشینی از موضع خود شده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم‌نیوز,

با وجود این وضعیت تکراری، این بار و در شرایطی که ویروس کرونا موجب تعطیلی اقتصاد در بسیاری از حوزه‌های آن شده و به نوعی زمینه برای فشار حداکثری بر قشر مستضعف و کم‌درآمد جامعه فراهم شده، انتشار نامه‌ای با مضمون اخراج و تعدیل نیروهای کارگری دانشگاه ارومیه موجب جلب توجه دوباره به این موضوع شد.

,

هرچند در سخنرانی مدیران کشوری و استانی دولت در زمینه اقتصاد، شاهد شعارهایی با مضمون تلاش برای بهبود وضعیت معیشت مردم و نیز همکاری در راستای بازگشت به فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی راکد هستیم، اما همین نکته در مورد دانشگاه ارومیه به عنوان دانشگاهِ مادر دولتی در آذربایجان‌غربی به خوبی نشان دهنده حرکت خلاف جهت برخی مسئولان در راس تصمیم‌گیری دولت است.

,

نامه‌ای که از سوی برخی تشکل‌های دانشجویی دانشگاه ارومیه منتشر و در آن از وضعیت نامناسب جامعه کارگری این دانشگاه انتقاد شده، گویای این واقعیت است که دانشگاه ارومیه بار دیگر و در شرایطی که فشار کرونا مضاعف بر فشار اقتصادی بر دوش قشر کم‌درآمد جامعه سنگینی می‌کند، تعدادی از کارگران دانشگاه اخراج یا تعدیل شده‌اند.

,

با مروری بر این نامه که خطاب به استاندار آذربایجان‌غربی و رئیس دانشگاه ارومیه نوشته شده، مشخص می‌شود که مسئولان تشکل‌های دانشجویی خواستار رسیدگی به وضعیت کارگران دانشگاه و حل مشکلات آن‌ها شده‌اند.

,

هرچند در سال‌های گذشته نیز شاهد چنین برخوردهایی از سوی دانشگاه ارومیه و شرکت‌های مرتبط با دانشگاه در حق کارگران بوده‌ایم، اما در این مورد باید منتظر ماند و دید که آیا استاندار به‌عنوان سکاندار ریاست دولتی در استان، حامی تشکل‌های اقتصادی و کارگری در آذربایجان‌غربی می‌شود و حاضر به ورود به ماجرا و رسیدگی به این مشکل خواهد بود یا خیر؟!

,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه