اخبار داغ

ساداتیان در گفت‌وگو با دانا:

جریان تحریف حقایق کشور را نفی و نادیده می‌گیرد/ هدف ترامپ از مذاکره با آمریکا تبلیغاتی و انتخاباتی است

جریان تحریف حقایق کشور را نفی و نادیده می‌گیرد/ هدف ترامپ از مذاکره با آمریکا تبلیغاتی و انتخاباتی است
کاردار اسبق ایران در انگلیس به سخنرانی رهبر معظم انقلاب در روز عید قربان اشاره کرد و گفت: جریان‌ تحریف آن چه که در داخل کشور اتفاق می‌افتد را مورد توجه قرار نمی‌دهد و در واقع آن را وارونه جلوه می‌دهد.
[

«سیدجلال ساداتیان» کاردار اسبق ایران در انگلیس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ضمن اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در روز عید سعید قربان اظهار داشت: رهبری در سخنرانی خود فرمودند «جنگ امروز، جنگ اراده هاست»؛ امروز دشمنان می‌خواهد جلوی شکوفایی و پیشرفت اقتصادی کشور را بگیرند و صنعت هسته‌ای را به تعطیلی بکشانند و همچنین سعی دارند مقابل اصلاحات اساسی در اقتصادی کشور را مانع تراشی کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی تصریح کرد: در این مسیر دشمنان هم حقایق را تحریف می‌کنند و هم به دنبال این هستند که جلوی پیشرفت کشور را بگیرند و در این راستا تحریم‌های بیشتری را هم اعمال کردند.
,
 
,
این دیپلمات کشورمان ادامه داد: رهبری اذعان کردند که «در کشور مشکلاتی نیز وجود دارد که بخشی از این مشکلات به تحریم‌ها، بخشی از آن به کرونا و بخشی از آن نیز به مسائل مدیریتی کشور مرتبط است».  اگر نهادهای زیر نظر رهبری مثل ستاد اجرائی فرمان امام، آستان قدس رضوی، بنیاد مستعفان و ... با دولت همکاری کنند، این فقر  و مشکلات ناشی از آن را می توان پشت سر گذاشت.
,
 
,
ساداتیان در خصوص تحریف حقایق گفت: برخی جریان‌ها آن چه که در داخل کشور اتفاق می‌افتد را مورد توجه قرار نمی‌دهند و در واقع آن را وارونه جلوه می دهند.
,
 
,
وی خاطر نشان کرد: روی صحبت‌های رهبری بیشتر تبلیغات آمریکایی‌ها بود؛ در حقیقت هر اتفاق مثبتی که در داخل می‌افتد در سایه این مشکلاتی است که در کشور وجود دارد، محو می شود و به آن توجهی نمی‌شود.
,
 
,
کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه جریان تحریف پیشرفت‌های کشور را نادیده می گیرد، افزود: طبیعی است که جریان تحریف حقایق و رویدادهای عظیمی که در کشور رخ داده است را نفی و یا نادیده می‌گیرد و یا در برابر آن سکوت می‌کند؛ در واقع نمی‌توان از دشمن انتظار داشت که به پیشرفت‌های کشور تاکید و تکیه داشته باشد. 
,
 
,
ساداتیان دلیل برخی از مشکلات موجود در کشور را ناشی از تحریم ها دانست و تاکید کرد: در تحریم‌ها دشمنان فشارهای زیادی به اقتصاد کشور وارد کردند که درنتیجه آن درآمد کشور کم و هزینه کشور زیاد شد.
,
 
,
وی در توضیح اینکه نگاهی در داخل ایجاد شده و امید دارد که در صورت پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات، آمریکا به برجام برخواهد گشت، گفت: اصل مذاکره در هر آن حرف بدی نیست؛ در هر مجموعه کوچک و حتی بین کشورها با مذاکره برخی از مشکلات و سوء تفاهم‌ها مرتفع می شود، اما برخی مذاکرات در برخی زمان‌ها معنایی ندارد.
,
 
,
کاردار اسبق ایران در انگلیس با بیان این که هدف ترامپ از مذاکره با ایران صرفاً جنبه تبلیغاتی دارد، افزود: هدف ترامپ از مذاکره با ایران این است که یک عکس یادگاری بگیرد و بگوید من ایران را شکست دادم؛ خب طبیعی است که در این شرایط هیچ کس توصیه به مذاکره نمی‌کند.
,
 
,
ساداتیان با تاکید بر اینکه ترامپ قابل اعتماد نیست، اذعان داشت: برخی در داخل معتقدند اگر می‌توان در صورت مذاکره از ترامپ امتیازی گرفت، اما حقیقت این است که ترامپ به محض پیروزی در انتخابات، زیر میز می‌زند و قطعاً او ثبات رفتاری ندارد و قابل اعتماد نیست.
,
 
,
وی در پایان گفت: در حال حاضر و با توجه به مواضعی که ترامپ و وزیر امور خارجه آمریکا دارد، واقعاً هیچ جای مذاکره‌ای باقی نمی‌گذارد؛ اما یک عده‌ای خوشبینانه می‌گویند در این مقطعی که آمریکایی‌ها حاضرند امتیاز دهند، می‌شود امتیازاتی گرفت اما اینگونه نیست آن ها به راحتی زیر آن خواهند زد.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
,
 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه