اخبار داغ

قالیباف خبر داد:

وزیر پیشنهادی صمت تا آخر هفته به مجلس معرفی می‌شود

وزیر پیشنهادی صمت تا آخر هفته به مجلس معرفی می‌شود
رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: براساس مکاتبات انجام شده بین دولت و مجلس شورای اسلامی تا پایان این هفته، دولت وزیر پیشنهادی صمت را به مجلس معرفی می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  حجت الاسلام علیرضا سلیمی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی طی تذکری شفاهی، گفت: رئیس جمهور اخیرا گفته است بین مجلس و شورای نگهبان برای تفکیک وزارتخانه صمت و تشکیل وزارت بازرگانی اختلاف نظر وجود دارد که بنده عرض می کنم چنین اختلافی وجود ندارد و مجلس سه بار به تفکیک وزارت صمت و تشکیل وزارت بازرگانی رای مخالف داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی بیان کرد: در حال حاضر رئیس جمهور باید یک وزیر را به مجلس معرفی کند و اگر در آینده وزارت بازرگانی تشکیل شد می تواند وزیر جدید را به مجلس معرفی کند.

,

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از ۲۲ مرداد فعالیت های  مدرس خیابانی سرپرست وزارت صمت غیرقانونی است و هر کسی هم که دستورات وی را اجرا کند خلاف قانون عمل کرده است و بر این اساس باید رئیس جمهور هر چه سریعتر وزیر صمت را به مجلس معرفی کند.

,

سلیمی بیان کرد: رئیس جمهور می گوید من حقوقدان هستم پس اگر قوانین برای وی حائز اهمیت است باید بداند طبق قانون مدرس خیابانی تا ۲۲ مرداد فرصت فعالیت در وزارت صمت را دارد و رئیس جمهور باید در این هفته وزیر صمت را به مجلس معرفی کند تا نمایندگان برنامه های وزیر پیشنهای را مورد بررسی قرار دهند.

,

وی در ادامه درباره بدهی های دولت، گفت: دولت در حال حاضر بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد و بدهی شرکت های دولتی هم ۵۴۰ هزار میلیارد تومان است و این اعداد نشان می دهد رئیس جمهور بدهی سنگینی را برای دولت بعد به جا می گذارد.

,

محمد باقر قالیباف در پاسخ به این تذکر، گفت: قانون در این زمینه روشن است و قطعا دولت قانون را رعایت کرده و در چارچوب قانون این موضوع دنبال می‌شود.

,

وی بیان کرد: براساس مکاتبات انجام شده بین دولت و مجلس شورای اسلامی تا پایان این هفته دولت وزیر پیشنهادی خود را به مجلس معرفی می کند و این موضوع به نتیجه می‌رسد.

,

 

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه