اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد؛

دوره گردی «هوک» برای تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران/ تلاش آمریکا برای ادامه سیاست های شکست خورده

دوره گردی «هوک» برای تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران/ تلاش آمریکا برای ادامه سیاست های شکست خورده
احمد قربانی پور گفت: چین و روسیه دیگر مایل به همراهی با سیاست های آمریکا نیستند و تروئیکای اروپایی نیز علاقه مند نیست تا انتخابات آمریکا، روی طرحی متمرکز شوند که انتهای آن به خروج ایران از برجام ختم شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد قربانی پور در گفتگو با راه آرمان؛ گفت: برایان هوک رئیس گروه اقدام علیه ایران در وزارت خارجه آمریکا و نماینده ویژه رئیس‌جمهور این کشور در امور ایران بعد از سفر خود به غرب آسیا و دیدار با مقامات تونس، قطر و کویت طبق بیانیه وزارت خارجه آمریکا سفرهای اروپایی خود را با موضوع تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران آغاز کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: آمریکایی ها در حالی تلاش دارند معرکه جدیدی علیه ایران راه بیاندازند که پیش نویس طرح آنان به اعضای شورای امنیت برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران در ۱۸ اکتبر با مخالفت روسیه و چین همراه بوده است.

,

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی مسئله اصلی برای آمریکا این است که نمی‌تواند قطعنامه‌ای را به تصویب شورای امنیت رسانده که خروجی آن تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران باشد، تصریح کرد: چرا که دو عضو دائم این شورا یعنی چین و روسیه دیگر مایل به همراهی با سیاست های آمریکا نیستند و تروئیکای اروپایی نیز علاقمند نیستند تا انتخابات آمریکا با گردانندگان کنونی کاخ سفید روی طرحی متمرکز شوند که انتهای آن به خروج ایران از برجام ختم شود.

,

قربانی پور افزود: حال برایان هوک و پمپئو با اتکا به اسناد ساختگی رژیم صهیونسیتی دوره افتاده‌اند تا با ایران هراسی اجازه ندهند تحریم‌های تسلیحاتی در موعد مقرر منقضی شود.

,

این کارشناس مسائل سیاسی ابراز کرد: در شرایط کنونی، آمریکا با همدستی رژیم صهیونسیتی عملیات روانی و تبلیغاتی سنگین را در این خصوص علیه ایران راه انداخته اند و به نظر می‌رسد این پروژه در آینده نزدیک شدت بیشتری داشته باشد.

,

وی اظهار کرد: آمریکایی ها با فشار به سازمان ملل، آژانس و گرفتن گزارش ضد ایرانی از آنها به دنبال این هستند که القاء کنند ایران تعهدات درون و فرا برجامی را نقض کرده است و همزمان مدعی شوند که سلاح های ایران در عرصه غیر متعارف مورد استفاده قرار می گیرد که این مهم در گزارش دیکته شده به گوترش و اتهام زنی به ایران در حمله انصار الله به عربستان در سپتامبر گذشته کاملاً برجسته بود.

,

قربانی پور عنوان کرد: تمام تلاش آمریکا در این دوره گردی ها این است که با رایزنی با سران کشورها، آنها را ترغیب کنند تا ضمن همراهی با قطعنامه پیشنهادی آمریکا بر کشورهای چین و روسیه برای دادن رأی مثبت و عدم استفاده از حق وتو خود در شورای امنیت فشار بیاورند و عملاً با این فضا سازی ها ایران هراسی ایجاد کرده تا اجماعی را سازماندهی کنند.

,

این کارشناس مسائل سیاسی تأکید کرد: عصاره مهملات برایان هوک و پمپئو در این معرکه گیری ها این است که اگر تحریم‌های تسلیحاتی ایران تمدید نگردد خطر بزرگی منافع آنان را در منطقه تهدید می‌کند.

,

وی گفت: آنها خطر بزرگ را اینگونه تفسیر می‌کنند که در صورت منقضی شدن تحریم‌های تسلیحاتی، دست ایران به شدت باز خواهد شد و به واسطه آن امنیت کشتیرانی آنان در خلیج‌فارس و تنگه هرمز دچار مخاطره می‌گردد و همزمان گروه های مقاومت در منطقه با سلاح های ایرانی تسلیح خواهند شد.

,

قربانی پور با بیان اینکه از منظر سران کاخ سفید این تنها راهی است که می‌توانند با ایران هراسی و یارگیری، تحریمهای تسلیحاتی را برای جمهوری اسلامی ایران ابدی کنند، ابراز کرد: فعلا آمریکا با سد محکم چین و روسیه مواجه است و به دلیل شکاف شکل گرفته میان آنان و آمریکا در این دوره احتمال موفقیت کاخ سفید در این مسیر در نقطه حضیض خود قرار دارد.

,

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: اما مسئله اصلی این است که آمریکایی‌ها به این راحتی ایران را رها نخواهند کرد و سخت بدنبال راهی برای به نتیجه رساندن این پروژه هستند؛ حال اگر این پروژه به پیش نرود؛ فعال سازی «اسنپ بک» با فشار به یکی از طرف های اروپایی درون برجام به بهانه عدم پایبندی به تعهدات هسته‌ای قوت خواهد گرفت.

,

وی در پایان با اشاره به مطلب فوق خاطر نشان کرد: تاکنون مواضع کشورهای اروپایی صرفاً در حد محدود کردن حجم معاملات تسلیحاتی بوده و همراهی جدی با آمریکایی ها در این خصوص از آنان دیده نشده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه