اخبار داغ

وعده ۵ ماهه برای حذف دفترچه‌های بیمه تامین اجتماعی

وعده ۵ ماهه برای حذف دفترچه‌های بیمه تامین اجتماعی
معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی با اشاره به روند حذف دفترچه های بیمه درمانی گفت: امیدواریم ظرف حداقل پنج ماه آینده بتوانیم با همکاری وزارت بهداشت در ارتباط با حذف دفترچه های درمانی اقداماتی انجام دهیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهرداد قریب، درباره زمان حذف کامل دفترچه های بیمه درمانی اظهار کرد: امیدواریم ظرف حداقل پنج ماه آینده بتوانیم با همکاری وزارت بهداشت در ارتباط با حذف دفترچه های درمانی اقداماتی انجام دهیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی در ادامه به غیرحضوری شدن استعلام اعتبار دفترچه های بیمه درمانی از ابتدای خرداد ماه اشاره کرد و گفت: با غیرحضوری شدن استعلام، استحقاق درمان و تمدید خودکار اعتبار دفترچه ها شاهد آن بودیم که میزان مراجعات به شعبات و کارگزاری های تامین اجتماعی تا ۳۸ میلیون مورد کاهش یافته و رضایتمندی خوبی به دنبال داشته است.
,
 
,
معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه شش روش برای استعلام اعتبار دفترچه ها اعلام شد که از جمله آن می توان به شماره گیری کدهای دستوری ussd  و مراجعه به سایت سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود: بیمه شده به هر بیمارستان، مرکز خصوصی یا مطب مراجعه کند، استحقاق درمانش به روش های گفته شده قابل انجام است.
,
 
,
مصطفی سالاری، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیز درباره زمان اجرای نسخه نویسی الکترونیک و حذف دفترچه های بیمه گفت: کار بسیار گسترده ای است و مقدماتی را می طلبد؛ باید همه پزشکان و مراکز درمانی با ما همکاری کنند. سامانه نیز باید پاسخگو باشد و طوری نشود که مردم به علت قطعی اینترنت یا موارد دیگر با اخلال در دریافت خدمت مواجه شوند.
,
 
,
وی افزود: یکی از مزیت های نسخه نویسی الکترونیک صرفه جویی در تجویز داروهای غیرضروری است. هرچه داروی غیرضروری که مضاف بر قواعد و راهنمای بالینی است کمتر نوشته شود بهتر است، زیرا تجویز داروهای غیرضروری اسراف است و به سلامت بیمار لطمه می زند.
,
 
,
سالاری اضافه کرد: کارهای فنی در حال انجام است و امیدواریم طی چهار پنج ماه آینده این کار را اجرایی کنیم.
,
 
,
منبع: ایسنا
,
 
,
انتهای پیام
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه