اخبار داغ

مدیر کل میراث فرهنگی یزد خبر داد

خسارت 1000 میلیاردی کرونا به گردشگری یزد/نیمی از اشتغال صنعت گردشگری یزد به دلیل کرونا از دست رفت

خسارت 1000 میلیاردی کرونا به گردشگری یزد/نیمی از اشتغال صنعت گردشگری یزد به دلیل کرونا از دست رفت
فاطمی گفت: متاسفانه کرونا ضربه سختی به حوزه گردشگری وارد کرده و فکر می‌کنم حدود نیمی از اشتغال در حوزه گردشگری را از دست داده ایم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد در مصاحبه با خبرنگار یزد رسا گفت: گردشگری یزد در سالهای گذشته رشد خوبی داشت ولی امروز با شیوع کرونا این رشد کاملاً متوقف شده و اکنون در حالت رکود شدید قرار گرفته‌ایم و بسیاری از تاسیسات گردشگری از مجموعه های اقامتی و پذیرایی گرفته تا مجموعه‌های تفریحی و صنایع دستی وابسته در حال تعطیل شدن هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد در مصاحبه با خبرنگار , یزد رسا,  گفت: گردشگری یزد در سالهای گذشته رشد خوبی داشت ولی امروز با شیوع کرونا این رشد کاملاً متوقف شده و اکنون در حالت رکود شدید قرار گرفته‌ایم و بسیاری از تاسیسات گردشگری از مجموعه های اقامتی و پذیرایی گرفته تا مجموعه‌های تفریحی و صنایع دستی وابسته در حال تعطیل شدن هستند.,

سید مصطفی فاطمی اظهار کرد: با برآوردی که داشتیم در طول صد روز،  هزار میلیارد تومان عدم منافع داشتیم. یعنی هتل های ما فروش اتاق خود را کنسل کرده و پول ها را پس داده اند.

,

وی ابراز داشت: حدود ۱۵ هزار نفر در حوزه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی در استان اشتغال داشته اند که  می توان گفت حدود ۶۵۰۰ نفر آنها که در حوزه صنایع دستی مشغول فعالیت بودند اکنون درآمدی ندارند. معدود افرادی هم که درآمد دارند، درآمدشان به شدت کاهش داشته است. همچنین ۶۰۰ نفر راهنماهای تور ما از روزی که کرونا آمده، بیکار شده اند و هیچ درآمدی ندارند. 

,

مدیر کل میراث فرهنگی یزد ادامه داد: متاسفانه کرونا ضربه سختی  به حوزه گردشگری وارد کرده و فکر می‌کنم حدود نیمی از اشتغال در حوزه گردشگری را از دست داده ایم. 

,

فاطمی گفت: استان یزد اولین استانی بود که هتلدارانش مجموعه های  خود را به صورت داوطلبانه  تعطیل کردند. بعد از آن نیز در بحث کمک به بیمارستانها نظیر تامین برخی وعده های غذایی آنان  و  ارائه برخی سرویس ها به کادر درمان پیشتاز بودند. همانطور که می دانید برخی از پزشکان ما در ابتدای شیوع کرونا به صورت شبانه روزی در بیمارستان فعالیت می کردند لذا برخی هتل های نزدیک به بیمارستان ها را برای سرویس دادن به پزشکان تجهیز کردیم.

,

این مقام مسئول تاکید کرد: پیش بینی می شود تا سه سال دیگر دنیا درگیر کرونا و مباحث مربوط به کرونا باشد. خوشبختانه گردشگری صنعتی است که خیلی سریع می‌تواند دوباره روی پای خود بایستد اما اکنون بزرگترین نگرانی ما خروج زیرساخت‌های گردشگری و نیروی انسانی متخصص از حوزه گردشگری است. 

,

وی اظهار کرد: برای رفع مشکل از دست رفتن  زیرساخت‌های گردشگری و نیروی انسانی متخصص  در حال تدوین برنامه ای هستیم  تا دستگاه های اجرایی وصنایع و معادن  بزرگ به عنوان معین برخی از مجموعه ها و تاسیسات گردشگری عمل  کنند و  ضمن  دریافت خدمات از آنان کمک کنند تا زیرساخت‌های گردشگری از دست نرود.

,

انتهای  پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه