اخبار داغ

معاون فنی و عملیاتی مرکز اورژانس تهران :

سه پایگاه اورژانس تهران به اورژانس بانوان اختصاص یافت

سه پایگاه اورژانس تهران به اورژانس بانوان اختصاص یافت
معاون فنی و عملیاتی مرکز اورژانس تهران از فعالیت اورژانس بانوان در سه پایگاه در تهران خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید رضا معتمدی درباره اقدامات صورت گرفته و زمینه سازی های انجام شده در خصوص فعالیت زنان تکنسین در مرکز اورژانس تهران اظهار کرد: در حال حاضر خانم های تکنسین اورژانس نیز با اورژانس تهران همکاری می کنند؛ در واقع اینها پرستارهایی هستند که در قالب تکنسین ها فعالیت می کنند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی با بیان اینکه سه پایگاه به فعالیت اورژانس زنان در تهران اختصاص یافته است ادامه داد: در مواردی مثل زایمان، نیاز است که پرستار های خانم حضور داشته باشند؛ تقریبا حدود ۳۰ تا ۳۵ نفر پرستار خانم در این زمینه فعال هستند.
,
 
,
معاون فنی و عملیاتی مرکز اورژانس تهران درباره عملیات انتقال عضو که با همکاری اداره پیوند عضو، وزارت بهداشت، آشیانه جمهوری اسلامی ایران و.. انجام می شود نیز گفت: بر اساس تفاهم نامه ای که میان اداره پیوند عضو و اورژانس کشور انجام شد، در موارد انجام پیوند عضو، اقدام خوبی برای کاهش زمان عملیات انجام شده است. 
,
 
,
وی افزود: در این موارد زمانی که انتقال عضو در یک استان تایید شد، نیروی اورژانس تهران از فرودگاه مهرآباد به سمت شهر مورد نظر پرواز می کند. در همان زمان همکاران ما در شهر مبدا در اتاق عمل اقدامات لازم را انجام داده و پس از قطع عضو مورد نظر آن را به نیروی اورژانسی که مبدا رسیده تحویل می دهند. پس از آن نیروی اورژانس به سرعت از بیمارستان شهر مبدا به وسیله بالگرد به فرودگاه و از آن جا به سمت فرودگاه مهرآباد پرواز خواهد کرد. 
,
 
,
معتمدی ادامه داد: نیروی اورژانس تهران پس از رسیدن به فرودگاه مهرآباد باز دیگر به وسیله بالگرد به بیمارستان مقصد منتقل می شود. 
,
 
,
وی گفت: به عنوان مثال اگر انتقال عضو از مقصد یزد به تهران انجام شود کل عملیات حدود دو ساعت و ۱۰ دقیقه زمان می برد. سال گذشته بالغ بر ۱۶ عضو به این روش منتقل کردیم که عملیات تمام آنها موفقیت آمیز بود. 
,
 
,
 دو شهید خدمت از میان تکنسین های مرکز اورژانس تهران 
,  دو شهید خدمت از میان تکنسین های مرکز اورژانس تهران ,
 
,
معتمدی در ادامه به تعداد تکنسین های اورژانسی که به بیماری کرونا مبتلا شدند اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه از روزهای اول کیتهای حفاظت فردی را اختصاص دادیم و آموزش های لازم ارائه شد شاید تا یک ماه گذشته کمتر از پنج درصد از نیرو های مرکز اورژانس تهران به کرونا مبتلا شدند و متاسفانه در این میان دو تن از تکنسین های اورژانس بر اثر این بیماری شهید خدمت شدند. یکی از شهدا ۲۹ سال سابقه خدمت داشت و شهید دیگر از نیروهای پشتیبانی عملیات اورژانس تهران شاغل در ناحیه اسلامشهر بود، این دو نفر پس از سال ها خدمت در راه نجات بیماران، جان باختند.
,
 
,
منبع: ایسنا
,
انتهای پیام
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه