اخبار داغ

قصه تکراری ارزانی محصولات کشاورزی در فصل برداشت؛

وضعیت قرمز گوجه فرنگی مغان/ محصولی که خریدار ندارد+ فیلم

وضعیت قرمز گوجه فرنگی مغان/ محصولی که خریدار ندارد+ فیلم
برداشت گوجه فرنگی که از اوایل تابستان زمین های کشاورزی مغان آغاز شده اما ارزانی این محصول به کابوسی برای کشاورزان تبدیل شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان‌ما، گوجه فرنگی یکی از محصولات عمده در سبد غذایی خانواده ها بشمار می رود و از جمله صیفی جات پرخاصیت است که باعث تامین ویتامین و پتاسیم در بدن انسان می شود، بطوریکه پزشکان و صاحب نظران در عرصه ی علم پزشکی توصیه می کنند که این محصول پروتئینی در سبد غذایی خانواده قرار گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما, پروتئینی, پروتئینی,

فروش این محصول برای کشاورزان اهمیت بسیار فراوان دارد، چرا که اگر گوجه فرنگی به قیمت مناسب بفروش برسد کشاورزان با سود بیشتر برای آینده با برنامه ریزی های دقیق و موثر اقدام به کاشت این محصول خواهند کرد، اما در صورتی که از فروش آن ناامید شوند دیگر سراغ کشت نخواهند رفت و در نهایت موجب گرانی و واردات این محصول می شود.

,

1897871

, 1897871,

تراژدی ارزانی گوجه فرنگی در فصل برداشت

, تراژدی ارزانی گوجه فرنگی در فصل برداشت, تراژدی ارزانی گوجه فرنگی در فصل برداشت,

دشت مغان به عنوان قطب کشاورزی کشور سالانه بیش از 100 هزار تن محصول گوجه فرهنگی در آن برداشت می شود، اما تراژدی همه ساله ارزانی این محصول در فصل برداشت، امسال هم در حال تکرار است.

,

همزمان با فصل برداشت و افزایش عرضه طبق روال گذشته دلالان برای خریداری محصول ارزان دندان تیز کرده اند که امسال نیز این مشکل حتی حاد تر از سال گذشته در این منطقه پدیدار شده است.

,

1897873

, 1897873,

کشاورزان مغان این روزها با دل هایی پر از غصه و آه، از مسئولا گله مند هستند چون باید همه ساله شاهد این اتفاق تلخ باشند که دلالان محصولات آنها را با قیمت ناچیز خریداری کرده و چند برابر دربازار می  فروشند.

,

راه اندازی کارخانه رب پارس آباد

, راه اندازی کارخانه رب پارس آباد, راه اندازی کارخانه رب پارس آباد,

پیش از این حسین نظیفی رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد در جمع خبرنگاران از راه اندازی و وجود کارخانه رب سازی خبر داده و گفته بود: دو واحد صنایع تبدیلی گوجه فرنگی فعال و دو واحد در حال احداث داریم که در ناحیه صنعتی و کشت و صنعت مغان قرار داشته و با پیشرفت ۷۰ درصدی مواجه هستند.
 
به گفته نظیفی این دو کارخانه در حال احداث  ظرفیت پذیرش و فرآوری ۸۰۰ تن محصول گوجه فرنگی را دارند.

,
,
,

اما کارخانه های رب سازی هم گوجه فرنگی را به خوبی خریداری نمی کنند و کشاورزان از روی ناچاری مجبور به فروش محصول خود به کارخانه می شوند حال بسیاری از کشاورزان در برداشت گوجه‌فرنگی خود عاجز هستند و گاهی زمین‌های خود را رها می‌کنند و یا محصولات خود را با کمترین قیمت در اختیار کارخانه رب قرار می‌دهند

,

 

,

معدوم سازی با صرفه تر از برداشت

, معدوم سازی با صرفه تر از برداشت, معدوم سازی با صرفه تر از برداشت,

اژدر نجفی یکی از کشاورزان محصول گوجه فرنگی می گوید: این محصول اینک در مزرعه کیلویی 300 تا 600 تومان بفروش می رسد که 1600تومان هم هزینه جعبه بوده و برای کارگران نیز روزانه 100 هزار تومان پرداخت می کنیم که مقرون به صرفه کشاورزان نیست.

,

بدری یکی دیگر از کشاورزانی که از روند فروش گوجه فرنگی ناراضی بود، گفت: اکنون چندین هکتار در شهرستان اصلاندوز به زیر کشت محصول گوجه فرنگی رفته و اکثر کشاورزان نیز مثل ما در تلاش  تا این محصول با قیمت خوب به بازار عرضه شود، اما روند فروش این محصول بسیار نگران کننده است.

,

1897874

, 1897874,

 به گزارش سبلان ما ،محصولات کشاورزی شهرستان اصلاندوز مغان در سطح استان و حتی کشور بسیار معروف بوده و مشتری های خاص خود را دارد از این نظر وجود زمین های حاصلخیز آبی و قابل کشت در این منطقه است.

,

کشاوزان که برای انجام مراحل کاشت، داشت و برداشت محصولات خود زحمات می کشند باید مسئولان نیز نسبت به مطالبات آنها با برنامه ریزی هدفمند و جدی تر پاسخ دهند تا زحماتی که این قشر برای فروش محصولات خود می کشند، از بین نرود.

,

 

,

انتهی پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه