اخبار داغ

یک کارشناس مسائل سیاسی:

آمریکا با مذاکره، ایران را بر صندلی متهم و بدهکار می‌نشاند

آمریکا با مذاکره، ایران را بر صندلی متهم و بدهکار می‌نشاند
جعفر قنادباشی با بیان اینکه واقعیت مذاکره تنها گفت‌وگو نیست بلکه یک بده و بستان است، گفت: آمریکایی‌ها علاقه مندند ما را با مذاکره نه‌تنها بر صندلی متهم بلکه بر صندلی بدهکار بنشانند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جعفر قنادباشی، کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار عصر همدان؛ در خصوص فرمایش رهبر انقلاب مبنی بر “هدف آمریکا از مذاکره نابودی توانایی‌ها و آینده کشور است”، اظهار کرد: آمریکایی‌ها در برخورد با ایران، با کشوری که محور یک حرکت بزرگ منطقه‌ای و تمدنی و به سمت قدرت پیش می‌رود، مواجه هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی تصریح کرد: برخوردی که آمریکایی‌ها با ما می‌کنند، تنها بر سر موضوعات سیاسی و اقتصادی نیست، بلکه آن‌ها احساس می‌کنند قدرتی در دنیا در حال ظهور است که معادلات آن‌ها را نه‌تنها در منطقه غرب آسیا بلکه در بسیاری از کشورهای جهان به هم می زند.

,

قنادباشی با بیان اینکه ما جز معدود کشورهایی هستیم که در بعد فضایی، ماهواره‌ای، هسته‌ای، پزشکی و سلول‌های بنیادی حرف برای گفتن داریم، افزود: آمریکایی‌ها نگرانی شان از این پیشرفت ها است، بنابراین به دنبال اجرای برنامه های میان‌مدت و درازمدت هستند.

,

وی یادآور شد: این پیشرفت‌ها و قابلیت‌هایی که ایرانی‌ها دارند، زمینه‌ای را فراهم آورده که ایران به‌سرعت تبدیل به یک قدرت جهانی و شکست‌ناپذیر شود.

,

کارشناس امور بین‌الملل گفت: یکی از دلایلی که آن‌ها ما را تهدید می‌کنند، فقط مسائل سیاسی نیست بلکه علاقمندند از ظهور کشور پیشرفته که معادلات منطقه و سیاست‌های سلطه طلبانه آن‌ها را بر هم می زند، جلوگیری کند و البته تصور می‌کنند که با این تحریم‌ها حرکت ایران را کند و یا متوقف کنند.

,

قنادباشی در خصوص فرمایش رهبر انقلاب که فرمودند “عده‌ای متوجه نمی‌شوند یا وانمود می‌کنند که متوجه نیستند”، نیز گفت: در قضیه مذاکره با آمریکا آنچه در واقعیت است در رسانه‌ها ارائه نمی‌شود، چراکه مذاکره تنها یک گفت‌وگو نیست بلکه یک بده و بستان است.

,

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها علاقمندند با مذاکره ما را نه‌تنها بر صندلی متهم بلکه بر صندلی بدهکار بنشانند.

,

کارشناس امور بین‌الملل با بیان اینکه آن‌ها ما را متهم به تولید سلاح هسته‌ای یا ایجاد ناامنی در منطقه می‌کنند و از سوی دیگر ما را بدهکار نظام جهانی می‌خوانند، افزود: ما هوشمندانه نباید بر صندلی مذاکره‌ای که ما را یا بدهکار و یا متهم می‌کنند، بنشینیم و این حرکت ما عاقلانه است.

,

وی گفت: البته برخی به دلیل سختی‌های مقاومت و عدم درک درست از شرایط بین‌المللی، و برخی به دلایل دیگر یا  نمی‌فهمند و یا خودشان را  به نفهمی زدند تا واقعیت مذاکره در خفا بماند.

,

قنادباشی خاطرنشان کرد: برخی از ترس و مغلوب شدن، برخی هم به دلیل نفوذی بودن دستور دارند که با بزک کردن مذاکره در افکار عمومی آن را گونه ای که می‌خواهند، جلوه دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه