اخبار داغ

در گفتگوی تفصیلی با رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مطرح شد؛

از ظرفیت ارک بعنوان نماد تبریز برای انقلاب استفاده کنیم

از ظرفیت ارک بعنوان نماد تبریز برای انقلاب استفاده کنیم
حجت الاسلام و المسلمین برگی که سال گذشته در همین روزها به سمت رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی منصوب شده، به تبیین عملکرد یک ساله خود از زمان حضور در ریاست شورا پرداخته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تبریز بیدار، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از نهادهای انقلابی جمهوری اسلامی ایران است که در ۱۲ مرداد مرداد سال ۵۹ به فرمان امام خمینی(ره) جهت هماهنگی و انسجام فعالیت‌های تبلیغی بین دستگاه ها و مراکز تبلیغی نظام تاسیس شد. این شورا طبق اساسنامه اش که به تصویب مجلس رسیده است «نهادی است عمومی و غیردولتی که مسئولیت برنامه‌ریزی، هماهنگی، سیاست‌گذاری و نظارت و اجرای مراسم رسمی و مناسبات عمومی نظام جمهوری اسلامی را بر عهده دارد.»

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تبریز بیدار,

به مناسبت سالروز تاسیس این نهاد، حجت الاسلام و المسلمین رسول برگی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی که سال گذشته در همین روزها به این سمت منصوب شده، با حضور در تحریریه تبریزبیدار به تبیین عملکرد یک ساله خود از زمان حضور در ریاست شورا پرداخته است.

,

برای نوکری مردم آمده ام

, برای نوکری مردم آمده ام,

حجت الاسلام برگی با اشاره به پایان یک ساله انتصاب خود می گوید: من روز معارفه خود عرض کردم که به خاطر ریاست نیامده ام بلکه برای نوکری مردم این مسئولیت را قبول کردم. در این یک سال هم تقریبا برنامه و سعی مان واقعا نوکری برای مردم بود.

,

راه اندازی هیات های اندیشه ورز

, راه اندازی هیات های اندیشه ورز,

وی در خصوص میزان ارتباط شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با مردم می گوید: مردم رکن اصلی نهاد ماست و شورای ما، شورایی است که با مردم مراوده مستقیم دارد؛چون وظیفه اصلی ما، قبولی و به اجرا درآوردن مراسم انقلابی و ملی و مذهبی به نحو احسن می باشد. متأسفانه این ارتباط ما با مردم یکطرفه است یعنی فقط هر زمان که برای حضور مردم احتیاج باشد با یک بیانیه و دعوت می آیند و شرکت می کنند و تمام می شود.اما از زمانی که بنده این مسئولیت را قبول کرده ام برنامه ام و حتی یکی از قول هایی که اینجا به در حضورتان به شما داده بودم این بود که هیئت های اندیشه ورزی راه اندازی کنیم و با افراد و چهره مختلف با پیشکسوتان انقلابی و محلات ودانشگاه ها و طلاب و خانواده ی شهدا و...این برنامه را اجرا کنیم.

,

حجت الاسلام برگی می افزاید: ما تا الآن موفق بوده ایم که در هر مناسبت و هر بهانه هیئت های اندیشه ورزی را راه اندازی کنیم و از چهره ها وافراد مختلف دعوت کنیم که گاها از تشکل های اداری ولی اکثر تشکل های مردمی بودند که دعوت میکردیم تا تشریف آورده و بعد از بحث ها، ماحصل نتیجه هیئت های اندیشه ورزی همان کارهایی است که ما اجرا کرده و انجام داده ایم.

,

ابراز لطف های رهبر انقلاب نسبت به مردم آذربایجان

, ابراز لطف های رهبر انقلاب نسبت به مردم آذربایجان,

وی در خصوص تعبیر مقام معظم رهبری بعد از تجمع حماسی مردم تبریز در جریان شهادت شهید سپهبد سلیمانی می گوید: مقام معظم رهبری دو بار با فاصله  کم از تبریز اسم بردند. یکی جریان محکومیت اغتشاشات آبان ماه۹۸  و یکی هم زمان شهادت سردار سلیمانی بود که با خانواده ایشان دیدار کرده و نسبت به تبریز ابراز لطف داشتند.

,

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان می افزاید: سعی بنده در یک سال این بوده که در جمع هیئت های اندیشه ورزی باشم و همچنین در متن جامعه و راهپیمایی قرار بگیرم و اگر هم به بالای سن و جایگاه می رفتم، به خاطر کنترل نظم بوده است.این باعث می شود که مردم هم به ما اعتماد کنند و وقتی ما از مردم به خاطر شرکت در مراسمات خواهش میکنیم آن ها دعوت ما را اجابت کنند و به همین خاطر است که حضرت آقا دائما عنایتشان را به حال ما شامل می کنند.

,

مردم ما فرق بین خادم و خائن را می دانند

, مردم ما فرق بین خادم و خائن را می دانند,

وی در خصوص وامل ایجاد این شور و عظمت مردم تبریز در جریان شهادت سپهبد سلیمانی می گوید: اولا عرض کردم این توفیق الهی است از طرف دیگر تعصب و غیرت و بصیرت مردم است که باعث ایجاد این عظمت و شور می شود. مردم ما فرق بین خادم و خائن را می دانند.

,

شبکه سازی مویرگی در محلات برای فراخوان مناسبت های انقلابی

, شبکه سازی مویرگی در محلات برای فراخوان مناسبت های انقلابی,

حجت الاسلام برگی می گوید: از آن کارهایی که من از وقتی به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آمده ام این است که ما در محلات شبکه سازی مویرگی انجام داده ایم؛ ما در هر محله ی یک نفر معتمدان پیر یا جوان داریم که  که در این باره پیش قدم هستند و ما با این افراد دائما در ارتباط هستیم و در چنین مناسبت های غیر مترقبه، حداقل پیام رسانی فوری از طریق پیامک استفاده شده و فورا محلات را برای شرکت در مراسمات بسیج می کنند. ما از آن کارهایی که در جریان شهادت سلیمانی انجام دادیم این بود که مویرگی وارد محلات شدیم و در عرض کمتر از دو ساعت مردم را جمع کردیم؛ تا آنجایی که می توانستیم زنگ زدیم و آنجایی که امکان زنگ نبود با پیامک و بعدا از طریق زنگ زدن به  آنها،اعلام کردیم که موقع نماز جمعه همه جلوی مصلی جمع شوند.

,

وی تاکید می کند: ما همیشه جلسات اندیشه ورزی داریم و گاها در این جلسات مسائل مشکلات جامعه هم مطرح می شود. یعنی از باب «المومن مرآه المومن» سعی میکنیم به همدیگر مشکلات جامعه را گوش زد کنیم؛ با مطرح کردن مشکلات شهر و جامعه،گاها بعضی ادارات که شاید خودش متوجه این مشکل نیست و یا اگر متوجه است دنبال راهکار است، راهکار داده شود.

,

حق دخالت در امور دیگر سازمان ها نداریم اما می توانیم مشاوره بدهیم

, حق دخالت در امور دیگر سازمان ها نداریم اما می توانیم مشاوره بدهیم,

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در مورد برخی ماموریت های خارج از حیطه این شورا می گوید: برای ما وظایف سازمانی تعریف شده است و گاها بعضی مسائل وظایف سازمان های دیگری است وارد شدن ما به آن مسائل شاید جسارت به حیطه کار آن سازمان باشد و ما از لحاظ قانونی حق دخالت در بعضی مسائل را نداریم. ولی اگر آنها بخواهند ما در حد مشاوره می توانیم کمک کنیم.

,

اقدامات فراسازمانی از توزیع نان صلواتی تا تولید ماسک و اهدای دستگاه ونتیلاتور

, اقدامات فراسازمانی از توزیع نان صلواتی تا تولید ماسک و اهدای دستگاه ونتیلاتور,

وی در مورد اقدامات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان در مقابله با ویروس کرونا می گوید: اقدامات ما در این حوزه فراسازمانی بود. از اولین کارهایمان توزیع نان صلواتی در ۶۰ روز و تهیه و توزیع اقلام معیشتی بود.در دومین اقدام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی،  از ظرفیت بعضی خیرین و شخصیت های حقیقی جهت کمک به آسیب دیدگان کرونا استفاده کردیم. سومین اقدام ما ایجاد ۵ کارگاه صلواتی تولید ماسک بود تا نیاز جامعه را برطرف کنیم. البته شورا در این باره هیچ منبع مالی ندارد و ما به واسطه خیران و هیئت ها و بعضی افراد حقیقی و حقوقی این ماسک ها را تهیه و تولید کردیم.

,

حجت الاسلام برگی می افزاید: چهارمین اقدام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی این بود که با کمک رسانی هیئت ولیه الله تبریز ۵ عدد دستگاه ونتیلاتور(دستگاه تخصصی تنفسی) به بیمارستان امام رضا(ع) و با عیار حدودی ۱۵۰ میلیون تومان بود. مردم در صحنه های انقلاب ما را تنها نگذاشتند و هر زمان که آن ها را دعوت کرده ایم حاضر شده و آمده اند و ما هم در ایام کرونا کنار مردم بودیم.

,

وی خاطر نشان می کند: ششمین اقدام اقدام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ذبح ۳۵ رأُس قربانی گوسفند و ۳ رأس گاو بود که آخرین ذبح در ۶ تیر(سالروز سوء قصد به جان مقام معظم رهبری بود که به شکرانه سلامت ایشان ذبح شد.

,

جناح بازی خط قرمز ماست

, جناح بازی خط قرمز ماست,

حجت الاسلام برگی در ورد سیاست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی می گوید: خط قرمز این شورا این است که جناحی نشود و فرا جناحی عمل کند. هر کسی که زیر چتر نظام و انقلاب است در شورای ما جایگاه دارد. سخنرانانی که در طول سال برای مراسمات دعوت شده اند تک به تک شان مطالعه شده هستند؛ سعی ما این است که افراد مختلف با سلایق مختلف دعوت شوند؛ افرادی که با سلیقه های مختلف ولی پایبند به نظام هستند، حق حضور و سخنرانی در مراسمات شورا را دارند.

,

در ماجرای بنزین، از حریم انقلاب دفاع کردیم

, در ماجرای بنزین، از حریم انقلاب دفاع کردیم,

وی تاکید می کند: وظیفه ی ذاتی ما دفاع از حریم انقلاب است. این دفاع از انقلابی است که روزی  موجب خلق ۲۲ بهمن می شود و روز دیگر ۹ دی یا ۸ دی  می آفریند و یک روز دیگر در مسأله ی بنزین سوای مسائل جناحی و سلیقه ای، آن زمانی که  احساس می کنیم یک عده می خواهند به حریم انقلاب خدشه وارد کنند،همان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای دفاع از حریم انقلاب وارد بحث بنزین می شود و مردم هم آنقدر بصیر هستند که با وجود گلایه شان در مورد مسائل تورم و بنزین، از انقلاب شان و امنیت شان دفاع می کنند.

,

حجت الاسلام برگی به نقش برجسته آیت الله جنتی در ریاست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور اشاره کرده و می گوید: عمار انقلاب آیت الله جنتی وحاج آقای لطفی قائم مقام ایشان از  سرمایه های این نهاد و انقلاب اسلامی هستند.

,

از ظرفیت ارک بعنوان نماد تبریز برای انقلاب استفاده کنیم

, از ظرفیت ارک بعنوان نماد تبریز برای انقلاب استفاده کنیم,

وی ضمن تاکید بر احترام به نظر و رأی مردم می گوید: در راهپیمایی ۱۳ آبان سال قبل به درخواست مردم، محل تجمع مردم را عوض کرده و به داخل محوطه ارک آوردیم؛ ارکی که که نماد تبریز  است؛ این موقعیتی است که به جای آنکه دیگران برعلیه انقلاب استفاده کنند ما به نفع انقلاب از آن استفاده می کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه