اخبار داغ

وزیر کشور شیوه نامه عزاداری ماه محرم را تشریح کرد

وزیر کشور شیوه نامه عزاداری ماه محرم  را تشریح کرد
وزیر کشور با اشاره به دستورالعمل‌های بهداشتی در نظرگرفته شده برای عزاداری ایام محرم گفت: قرار شد دستگاه‌های که نقش مهمی در فرهنگ سازی دارند ظرفیت خود را بکار بگیرند تا محرم متفاوتی داشته باشیم و ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بتوانیم مراسم را به نحو احسن برگزار کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  عبدالرضا رحمانی‌فضلی امروز در حاشیه صد و سی و سومین جلسه شورای اجتماعی کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در جلسه امروز چند دستور مطرح شد، یکی از آن‌ها گسترش کار دستگاه‌های متولی بهزیستی درباره امر مشاوره در ازدواج و طلاق بود؛ زحماتی که در مراکز مشاوره طبق مصوباتی که بوده در سراسر کشور ارائه شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی ادامه داد: با توجه به هدف‌گذاری که در تأسیس مراکز مشاوره‌ای قبل و حین ازدواج بوده، توانستند به هدف ۱۵ الی ۲۰ درصد برسند و دستگاه‌ها هم نظرات خود را ارائه دادند.
,
 
,
رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: مقرر شد با هماهنگی‌های مستمر و رفع اشکالات در عمل و استفاده از ظرفیت مردمی در این حوزه و به ویژه مراکز مشاوره‌ای خصوصی که در کشور هستند و اتصال آن‌ها به این شبکه، بتوانیم از امر خانواده صیانت بیشتری داشته باشیم و شاهد کاهش طلاق در جامعه باشیم و خانواده‌ها به ثبات برسند.
,
 
,
وزیر کشور با بیان اینکه قرار شد یک استان را به عنوان استان پایلوت در این باره انتخاب کنیم، گفت: تا دوستان با شیوه‌های ابتکاری در این استان عمل کنند و الگوی مناسب اجرا شده را به استان‌های دیگر نیز تسری دهیم.
,
 
,
رحمانی فضلی تصریح کرد: بحث کودکان کار و خیابانی نیز در این جلسه مطرح شد که این موضوع برای سومین بار در این جلسات مطرح شده و آیین نامه‌ای از قبل مصوب دولت بوده است، اما دستگاه‌ها قبلا اظهار نظر کرده بودند و این آیین نامه در جلسه امروز تصویب و قرار شد به دولت ارسال شود تا ضعف‌ها و چالش‌هایی که در عمل مواجه بودیم و مانع موفقیت در برخی موارد بوده در دولت مورد تصویب قرار گیرد.
,
 
,
وی عنوان کرد: یکی از سمن‌های در این حوزه موفق عمل کرده و توانسته با ایجاد مراکزی در استان تهران و سایر مناطق، در امر آموزش و اجتماعی سازی و تربیت روابط این کودکان موفق باشد لذا مقرر شد این مراکز تقویت و حمایت شوند و این الگو‌ها را در سراسر کشور گسترش دهیم.
,
 
,
قرار شد دولت افغانستان همکاری کند و مانع ورود اطفال و کودکان به کشورمان شود
,
وزیر کشور با اشاره به اینکه، چون عمده کودکان کار خیابانی به مهاجران افغانستانی مربوط می‌شوند، گفت: البته قبلا هم درباره این موضوع با مسئولان دولت افغانستان و سفیرشان در ایران و وزیر خارجه شان بحث داشتیم و قرار شد دولت افغانستان همکاری کند و مانع ورود اطفال و کودکان به کشورمان شود و اگر لازم شود عودت این‌ها با رعایت شرایط لازم به کشورشان انجام شود و نوعی نظارت مستمر از سوی افغانستان صورت بگیرد.
,
 
,
رحمانی فضلی در ادامه با اشاره به دستورالعمل‌های بهداشتی در نظرگرفته شده از سوی وزارت کشور برای عزاداری ایام محرم عنوان کرد: قرار شد دستگاه‌های که نقش مهمی در فرهنگ سازی دارند ظرفیت خود را بکار بگیرند تا محرم متفاوتی داشته باشیم و ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بتوانیم مراسم را به نحو احسن برگزار کنیم.
,
 
,
وزیر کشور تصریح‌کرد: با فرمایشات مقام معظم رهبری، علما و همراهی مداحان و کسانی که در امر محرم موثر هستند، کارما در انجام این امر راحت‌تر خواهد بود، ولی به همکاری مردم نیاز داریم تا مراعات کنند تا خدایی ناکرده بعد از پایان عزاداری‌ها، عزادار عزیزان خود نباشیم.
,
 
,
وی افزود: ماه رمضان امسال با نهضتی که ایجاد شد و با حمایت مقام معظم رهبری و رییس‌جمهور و مردم خیّر، کمک‌های مومنانه به دست مردم نیازمند رسید.
,
 
,
رحمانی فضلی خاطر نشان کرد: نذری‌هایی که در ماه محرم و به ویژه دهه اول انجام می‌شود، عظیم و موثر خواهد بود، ولی تقاضا داریم این کمک‌ها استمرار یابد و کسانی که نیازمند هستند با کمک مردم و در کنار سفره مردم بنشینند.
,
 
,
وی در پایان ابراز امیدواری کرد: ان‌شاءالله بزودی شاهد تولید واکسن و درمان موثر برای بیماری کرونا باشیم و باید همکاری در جامعه را افزون کنیم و امیدواریم مردم نیز همکاری موثر داشته باشند تا سریعتر بر مشکلات فائق آییم.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه