اخبار داغ

ایجاد امنیت سرمایه گذاری در کشور کلید توسعه پایدار اقتصادی است

ایجاد امنیت سرمایه گذاری در کشور کلید توسعه پایدار اقتصادی است
حامد قادر زاده عضو هیئت علمی و استاد دانشگاه کردستان گفت: توسعه اقتصادی در سایه امنیت ایجاد می شود و اگر امنیت نباشد اقتصاد نیز رشد نمی کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از کردتودی، امنیت در قرن بیست و یکم مفهومی بسیار گسترده تر و پیچیده تر پیدا کرده است. هر چه در دو قرن پیشین امنیت نظامی و سیاسی دارای بیشترین اهمیت بود، در قرن حاضر امنیت اقتصادی در اولویت قرار گرفته است. امنیت اقتصادی نیز همانند سرچشمه واژه خود امنیت، مفهومی گسترده و پیچیده پیدا کرده است. امروزه در ارزیابی میزان توسعه یافتگی کشورها، اهمیت ویژه ای برای شاخص امنیت اقتصادی قائل می شوند. امنیت اقتصادی دارای چنان ظرفیتی است که تمام ارکان جامعه را می تواند تحت تأثیر قرار دهد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کردتودی،,

امروزه زمانی که امنیت سرمایه گذاری در کشورهای در حال توسعه و اقتصادهای در حال گذار تضمین و بستر قانونی الزم فراهم شود، سرمایه گذاران بین المللی میل و رغبت بیشتری برای حضوردر این گونه بازارها خواهند داشت.
این امر به کشورهای میزبان نیز فرصت به رهگیری از مزیت های نسبی، رشد اقتصادی، اشتغالزایی و دستیابی به دانش و فنآوری روز برای تولید کالا های رقابتی در عرصه بین المللی را میدهد. بنابراین، تسریع در ورود سرمایه گذاریهای خارجی، منافع متقابلی را برای کشورهای میزبان و سرمایه گذاران بین المللی به دنبال خواهد داشت.

,
,

ایجاد امنیت سرمایه گذاری در کشور کلید توسعه پایدار اقتصادی

, ایجاد امنیت سرمایه گذاری در کشور کلید توسعه پایدار اقتصادی,

حامد قادرزاده استاد و عضو هیئت علمی داشنگاه در گفتگو با خبرنگار کردتودی عنوان داشت:  امنیت را می توان از دو بعد فیزیکی و غیرفیزیکی مورد بررسی  قرار داد.

,

وی گفت: آنچه  مسلم است این است که، همه‌ی افراد اعم از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان به دنبال تحقق اهداف خود هستند تولیدکنندگان در صورت داشتن دید بلندمدت به حداکثر کردن ثروت و تولیدکنندگان با دید کوتاه مدت به حداکثر نمودن سود توجه دارند.

,

قادر زاده  افزود: از آن جا که امروزه بازار بیش از پیش به سوی رقابتی شدن حرکت است  لذا، نگرش غالب به سوی حداکثر نمودن ثروت است و مصرف‌کنندگان با هدف کسب مطلوبیت حداکثری، در صورت تحقق اهدافشان، تضمین‌کننده‌ی اهداف تولیدکنندگان و برنانه‌ریزان خواهند بود.

,

وی عنوان نمود: اقتصاد به عنوان علم انتخاب نقش چشمگیری در جهت تخصیص بهینه‌ی همه‌ی منابع به ویژه نیروی انسانی به فعالیت‌ها و مسئولیت‌های مختلف کمک شایانی به کاهش شکاف‌ها و چالش‌های موجود (که با استفاده از قدرت عامه‌ی مردم (عوام‌فریبی) به ابزاری برای مقابله با ارزش‌ها (جنگ نرم) تبدیل گشته است)، می‌نماید.  

,

 این استاد دانشگاه ابراز داشت: از آن جا که هدف غایی تمام برنامه‌ریزی‌ها رسیدن به انتخاب درست است و علم اقتصاد همان علم انتخاب است. لذا، برنامه‌ریزی بدون شناسایی عوامل موثر در انتخاب درست، نه فقط برنامه‌ریزی محسوب نمی‌گردد بلکه منجر به ایجاد عدم اعتماد در جامعه هدف می‌شود. 

,

 قادر زاده با اشاره به اینکه در مسایل دینی و فرهنگی هم جز تلاش برای انتخاب مطلوب نیست افزود: اقتصاد با این نگاه نشان می‌دهد که صرفا به مسایل مالی و پولی محدود نمی‌شود و سایر ابعاد را نیز در بر می‌گیرد، بنابراین، تثبیت ارزش‌ها، که در نهایت مطلوب بشر است در گرو انتخاب درست است و این با تبدیل شدن آن به تقاضای غالب عملی می‌گردد.

,

وی با اشاره به اینکه تقاضا برای تحقق و تثبیت ارزش‌ها به عنوان برنامه غالب فقط زمانی غالب بازار می‌شود که به گفتمان مبدل گردد افزود: این امر مستلزم فراهم نمودن زمینه‌ی اجرایی است و این در صورت واگذاری وظایف و مسئولیت‌ها به  اشخاصی است که توانایی اجرای درست آن را دارند.

,

این استاد دانشگاه اظهار داشت: بررسی روند تاریخی عقاید نشان می‌دهد، عوامل فیزیکی در زندگی بشر در مقایسه با عوامل فکری و فرهنگی سهم ناچیزی داشته و دارند و تاکید دنیای غرب بر نگرش سازی و ترویج علم مدیریت اثباتی بر این ادعا است. 

,

 وی گفت: امروزه برای ایجاد امنیت سرمایه‌گذاری از ابزارهای مختلف قانونی مانند صنعت بیمه و تعریف سایر مشوق‌ها استفاده می‌شود که این موضوع شرط لازم برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود، ولی شرط کافی وجود و ایجاد امنیت جان و مال سرمایه‌گذاران است  که بیشتر باید مورد توجه قرار گیرد.

,

قادر زاده در پایان با بیان اینکه ایجاد امنیت سرمایه گذاری در کشور کلید توسعه پایدار اقتصادی افزود: امنیت و اقتصاد باید با هم جلو بروند، اگر ناامنی باشد سرمایه گذاری صورت نمی گیرد و اقتصاد نیز رشد نخواهد کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه