اخبار داغ

مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان شمالی تشریح کرد؛

ادامه عملیات راه آهن جوین-اسفراین معطل آزاد سازی زمین های روستاییان

ادامه عملیات راه آهن جوین-اسفراین معطل آزاد سازی زمین های روستاییان
جواد زارعی گفت: بخشی از زمین های اهالی سه روستای واقع در شهرستان جوین در مسیر اجرای پروژه راه آهن جوین-اسفراین قرار دارند که این زمین ها باید با صرف 12 میلیارد تومان اعتبار آزاد سازی شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جواد زارعی، مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک در این باره اظهار کرد: مسیر راه آهن جوین-اسفراین به طول 58 کیلومتر است که 27 کیلومتر آن در قطعه اسفراین-قاسم آباد قرار دارد و تا به کنون نیز 95 درصد از عملیات زیرسازی این مسیر انجام شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

زارعی همچنین گفت: اجرای پروژه احداث ایستگاه راه آهن اسفراین نیز آغاز شده است.

,

وی در ادامه عنوان کرد: قطعه قاسم آباد-جوین که به طول 31 کیلومتر است با مسئله خریداری و آزادسازی زمین های شرکت آستان قدس مواجه شده بود که خوشبختانه طی پیگیری های انجام شده زمین های این شرکت واقع در مسیر اجرای این پروژه خریداری و آزادسازی شدند.

,

وی افزود: در حال حاضر عملیات اجرایی زیرسازی این قطعه نیز آغاز شده است.

,

با این وجود، زارعی اعلام کرد: هنوز مسئله خریداری و آزادسازی زمین های روستاییان سه روستای زیرآباد، زورآباد و کمستان واقع در شهرستان جوین از استان خراسان رضوی که در مسیر اجرای پروژه راه آهن جوین-اسفراین قرار دارند، حل نشده است.

,

وی گفت: برای خریداری و آزادسازی زمین های این روستاییان 12 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

,

وی در ادامه بیان کرد: در همین راستا، استاندار خراسان شمالی نامه نگاری هایی با استاندار خراسان رضوی همچنین وزارت راه و شهرسازی انجام داده است تا اعتبار یاد شده برای خریداری و آزادسازی این زمین ها اختصاص داده شوند تا ادامه عملیات اجرایی این پروژه در زمینه زیرسازی و ریل گذاری در این مسیر انجام شوند.

,

مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان شمالی تصریح کرد: درصورتیکه اعتبارات مصوب از محل صندوق توسعه ملی و از محل سفر دوم ریاست جمهوری برای قطعه جوین-اسفراین به موقع اختصاص داده شوند، بهره برداری از پروژه راه آهن قطعه جوین-اسفراین تا یک سال و نیم به طول می انجامد.

,

وی درباره بخش دوم از پروژه راه آهن جوین-اسفراین-بجنورد- شیروان نیز اظهار کرد: بخش دوم از این پروژه که در مسیر اسفراین-بجنورد-شیروان قرار دارد به اختصاص سه هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

,

وی خاطر نشان کرد: در این مسیر عملیات های تونل سازی باید انجام شوند.

,

زارعی گفت: برای این بخش، علاوه بر اینکه باید اختصاص اعتبار از محل صندوق توسعه ملی مصوب شود همچنین می بایست سرمایه گذار نیز به پای کار دعوت شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه