اخبار داغ

در نشست معارفه دبیر ستاد امر به معروف استان مطرح شد؛

توصیه جالب امام جمعه یاسوج برای امر به معروف در ایام کرونا

توصیه جالب امام جمعه یاسوج برای امر به معروف در ایام کرونا
قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: هر ساله در خارج کشور برنامه‌ریزی می‌شود که ستاد امر به معروف و نهی از منکر را به یک کار محدود کنند، در یکسال اخیر خیلی فشارها به ستاد وارد شده است چون دوست ندارند این ستاد به صورت تخصصی وارد جامعه شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از صبح زاگرس: پیش از ظهر امروز مراسم تکریم و معارفه  دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد با حضور نماینده  ولی فقیه در استان و قائم مقام  ستاد امر به معروف کشور در دفتر نماینده ولی فقیه در شهر یاسوج برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

قائم مقام ستاد امر به معروف کشور در این نشست گفت؛ ستاد امر به معروف خودش را داعیه دار امامین انقلاب می داند که در این مسیر حرکت کند، وقتی که خبر شهادت سرداری را به امام (ره) می رساندند می گفتند پرچم انقلاب به دست سردار دیگری برافراشته خواهد شد.

,

حجت الاسلام و المسلمین میرزایی گفت: در انقلاب اسلامی هر کس پرچم را بر می دارد و یک مسافتی را طی خواهد کرد و به دیگری خواهد داد و آنکه پرچم را به خط پایان می رساند هیچ وقت نمی گوید که من به تنهایی پرچم را به پایان خط رساندم و نتیجه کار تیمی است.

,

, ,

وی افزود: ستاد امربه معروف در سال۷۲در کشور تشکیل شد، وقتی سال۹۴قانون امر به معروف تصویب شد عده ای با نامه ای گستخانه به مقام معظم رهبری گفتند راه اندازی این قانون باعث هرج مرج خواهد شد و این نامه محرمانه خواهد بود و معلوم است چه کسانی این نامه را نوشتند ، این افراد هم در زمان امام (ره) جلوی تشکیل قوه و  وزارت امر به معروف نهی از منکر را گرفتند که این کار تشکیل نشود.

,

قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در ادامه گفت؛ستاد امر به معروف وظیفه دارد که آمورش های لازم را به مردم دهد تا مردم خودشان این آموزش ها را یاد بگیرند و در جامعه اجرا کنند،در طول ۲۷سال یکی از آسیب ها اینست که ستاد خودش می خواست دنبال اجراییات باشد نه احیای امر به معروف و نهی از منکر.

,

میرزایی ادامه داد: به فرموده رهبر معظم انقلاب  امر به معروف و نهی از منکر نباید محدود باشد و کارمان فقط گیر دادن با پیدا شدن  موی زنان باشد یا چند خیابان در تهران  را مد نظر داشته باشند و بروند تذکر بدهند،که این کار جزیی از وظیفه ستاد است .

,

وی اظهار داشت؛ هر ساله در خارج کشور برنامه ریزی می شود که ستاد امر به معروف و نهی از منکر را به یک کار محدود کنند، در یکسال اخیر خیلی فشارها به ستاد وارد شده است چون دوست ندارند این ستاد به صورت تخصصی وارد جامعه شود و می خواهند که این ستاد را فقط به حجاب و عفاف نسبت دهند.

,

میرزایی در ادامه گفت؛یکی از جبهه هایی که می توان مردم را به امر معروف و نهی از منکر دعوت کرد رسانه ها هستند ، تا جایی که باید رفت و در فضای مجازی جنگید.

,

, ,

وی افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد برای من الگو بوده است چرا که یک استان پیش قدم‌در تمام زمینه ها بوده است و هیچگاه در مقابل  دشمن و استکبار سر خم نکردند، امیدوارم که همیشه همینطور ادامه داشته باشد تا لبخند رضایت بر لبان رهبر معظم انقلاب جاری باشد.

,

در ادامه این مراسم آیت الله نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان گفت: یک سری منکرات دولتی هست و یک سری منکرات مردمی وجود دارد،چه خوب است که ما امروز به خیابان برویم و در بین مردم در قطارها و اتوبوس ها و مردم را دعوت به فاصله گذاری اجتماعی و ماسک کنیم که مردم خیال نکنند امر به معروف فقط مختص گیر دادن است.

,

وی افزود؛ ظرفیت های زیادی وجود دارد و ستاد امر به معروف و نهی از منکر در استان باید از این ظرفیتها استفاده کند ، ظرفیت های قوی چون دادگستری ، اطلاعات،نیروی انتظامی ، سپاه و بسیج که می تواند کمک بزرگی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر کند.

,

, ,

نماینده ولی فقیه در استان افزود: ستاد امر به معروف در ادارات  بوده و باید احیا شود و مساجد هم می تواند ظرفیت های زیادی برای این کار داشته باشد.

,

آیت الله حسینی ادامه داد: بحث بی حجابی یک مطالبه عمومی مردم و خواست همه مردم است و باید انجام شود و چون مسئله اجتماعی است و به حال آن باید فکری کرد ،این دیگر نمی شود که ما بگوییم سر مان را پایین بگیرم و به سادگی بگذریم ، اینطور نباید باشد باید از ظرفیت هایی که داریم استفاده کنیم و از دادگستری بخاطر برخورد با عوامل زیر زمینی تشکر می کنم، باید مردم را هم بیدار کنیم تا با ما همراه شوند و به کمک ما بیایند.

,

در این مراسم  حجت السلام و المسلمین پیش قدم بعنوان دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد معارفه شد و از زحمات اقای حسینیان تقدیر شد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه