اخبار داغ

یک کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد؛

اینستِکس سازوکار بی‌نتیجه‌ اروپائیان/ تابستانِ داغ نسخه‌ای که گریبانگیر آمریکا شد!

اینستِکس سازوکار بی‌نتیجه‌ اروپائیان/ تابستانِ داغ نسخه‌ای که گریبانگیر آمریکا شد!
یک کارشناس مسائل سیاسی می‌گوید وعده‌های اروپائیان در قالب سازوکار اینستکس چیزی جز معطل کردن ایران نبوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عباس خواری در گفتگو با مرآت، با اشاره به اینکه آمریکا از طرح مذاکره با ایران اهداف خاصی را دنبال می‌کند، اظهار کرد: یقیناً پاسخ مثبت به مذاکره آمریکا هرگز به صلاح کشورمان نیست و مواضع آمریکا کاملاً حساب‌شده و روشن است و باید هوشمندانه عمل کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

وی به سخنان اخیر رهبری در روز عید سعید قربان در خصوص مشخص بودن تکلیف برجام اشاره و تصریح کرد: برجام یک قرارداد بین‌المللی با سازوکار و قواعد مشخص بود اما آمریکا به هیچ‌یک از قرارداد و پیمان بین‌المللی پایبند نیست و نمونه‌های آن را در چندین سال اخیر و در عرصه‌های مختلف به وضوح شاهد بودیم از این رو ماهیت این دولت و اهدافش از طرح مذاکره چیزی جز  منفعت خودشان نیست.

,

خواری به بی‌نتیجه بودن سازوکار اینستِکس اروپائیان در ماجرای برجام اشاره و تصریح کرد: بعد از خروج آمریکا از برجام در سال 97، کشور مدتی معطلِ به‌اصطلاح رایزنی اروپائیان ماند که خروجی آن قرار بود در ساز و کار اینستکس نتیجه‌بخش باشد  که این ساز و کار اروپائیان هم خروجی خاصی جز معطل کردن کشور در پی نداشت.

,

حضور در برجام نفعی برای ملت ندارد

, حضور در برجام نفعی برای ملت ندارد,

وی ادامه داد: به اعتقاد بنده تکلیف برجام مشخص است و  خروجی برجام مورد قبول مردم و مسئولان نیست و حضور ما در برجام در شرایط فعلی تنها جنبه سیاسی دارد  و کشور‌های اروپایی و آمریکا هم اعتقاد عملی به برجام ندارند.

,

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه رسمی خارج نشدن اروپائیان از برجام برای حفظ اهرم فشار بر ایران است، ادامه داد: دولت آمریکا عملاً و رسماً از برجام خارج‌شده و اروپا هم عملاً خارج شد اما خروجش رسمی نیست چراکه هدف آنان حفظ اهرم فشار بر ملت و دولت ایران است.

,

وی با اشاره به فرمایشات رهبری مبنی بر اینکه آمریکا با طرح مبحث مذاکره اهداف مشخصی را دنبال می‌کند، ادامه داد: هدف کوتاه مدت این دولت، تحت‌فشار قرار دادن جمهوری اسلامی است به شکلی که مردم را در مقابل حاکمیت قرار دهند و جمهوری اسلامی را به‌عنوان دولتی معرفی کند که حاضر به مذاکره برای حل مشکلات نیست.

,

پیشنهاد مذاکره با ایران، ترفند سیاسی تبلیغاتی ترامپ!

, پیشنهاد مذاکره با ایران، ترفند سیاسی تبلیغاتی ترامپ!,

وی هدف دیگر آمریکا از طرح مذاکره با ایران را ترفند سیاسی تبلیغاتی ترامپ دانست و یادآور شد : دولت آمریکا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری است و شخص ترامپ با هدف سیاسی و تبلیغاتی، مذاکره با جمهوری اسلامی را مطرح کرده است.

,

خواری به بیان اینکه مقام معظم رهبری بارها ایرادات و مشکلات مذاکرات را متذکر شدند، اظهار کرد: عده‌ای در داخل باید بفهمند مذاکره در شرایط فعلی خروجی خاصی برای جمهوری اسلامی نخواهد داشت وهدف اصلی از طرح مذاکره تنها جنبه تبلیغاتی و انتخاباتی دارد.

,

تابستان داغ گریبانگیر آمریکائیان

, تابستان داغ گریبانگیر آمریکائیان,

وی با اشاره به مشکلات حاکم بر کشور آمریکا و اینکه پیش‌بینی این دولت برای «تابستان داغ» در جمهوری اسلامی، گریبانگیر خودشان شده است، اظهار کرد: دولت آمریکا با اعمال تحریم در پی آن بود تا مردم ایران مقابل نظام قرار گیرند در حالیکه حالا شاهد مقابله مردم امریکا با دولت خودشان هستیم و کف خیابان‌ها و میادین ایالات مختلف آمریکا مملو از معترضیانی به سیاست حاکم بر این کشوراست .

,

این کارشناس مسائل سیاسی توفیقات کشور را در گروی توجه به فرامین رهبری دانست و تصریح کرد: نگرش رهبری جدای از بینش سیاسی‌شان  به‌ مسائل، نگاهی عمیق و مصلحت اندیشانه  به موضوعات است و توجه به فرمایشات معظم له در همه حوزه‌ها کارگشاست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه