اخبار داغ

عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا مرکز مازندران مطرح کرد

خطر ورشکستگی طلافروشی‌های مازندران با چاشنی کرونا

خطر ورشکستگی طلافروشی‌های مازندران با چاشنی کرونا
محمدرضا نصیری با اشاره به زیان سنگین طلافروشان مازندران در شرایط سخت کرونایی، گفت: خیلی از مغازه‌های بازار مازندران، اجاره‌ای هستند، خیلی از طلاهای موجود در مغازه‌ها نیز اجاره‌ای هستند و اگر بازار بخواهد به همین ترتیب پیش برود، خود به خود این واحدها، با خطر ورشکستگی مواجه می‌شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا نصیری در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ از تازه‌ترین قیمت‌ها سکه و طلا در بازار امروز مازندران خبر داد و گفت: هر مثقال طلا در بازار امروز، 4 میلیون و 540 هزار تومان و هر گرم یک‌میلیون و 48 هزار تومان است.

وی افزود: سکه تمام امروز با نرخ 10 میلیون و 970 هزار تومان با یک روند نزولی نسبت به روز گذشته در معاملات خرید و فروش شد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر فروشان مرکز مازندران، خاطرنشان کرد: نیم سکه امروز با قیمت 5 میلیون و 470 هزار تومان و ربع سکه با قیمت 3 میلیون و 230 هزار تومان، دادو ستد شد.

این فعال صنفی بازار طلا در مازندران ادامه داد: حباب سکه در بازار امروز به حدود 450 هزار تومان رسیده است.

نصیری با اشاره به زیان سنگین طلافروشان استان در شرایط سخت شیوع کرونا، بیان کرد: بازار طلا، یک بازار مازاد نسبت به بازار مایحتاج عمومی تلقی می‌شود و مردم زمانی برای خرید به این بازار مراجعه می‌کنند که قدرت تامین مایحتاج عمومی خود را داشته باشند.

وی عنوان کرد: از سویی دیگر، مردم برای خرید مایحتاج عمومی، خطر را تحمل می‌کنند و با مراجعه به بازار، خرید خود را می‌کنند؛ اما برای خرید طلا، این ریسک را نمی‌کنند و این یک نیاز ضروری نیست که این خطر را بپذیرند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر فروشان مرکز مازندران، اضافه کرد: لذا خطر کرونا بر روی صنوفی مثل ما جدی‌تر از صنوف مرتبط با ارزاق عمومی است.

این فعال صنفی بازار طلا در مازندران، با بیان اینکه خطر ورشکستگی به شدت فعالان صنف بازار طلا را تهدید می‌کند، تاکید کرد: خیلی از مغازه‌های بازار مازندران، اجاره‌ای هستند، خیلی از طلاهای موجود در مغازه‌ها نیز اجاره‌ای هستند و اگر بازار بخواهد به همین ترتیب پیش رود و تکانی نخورد، خود به خود این واحدها به دلیل عدم توانایی مالی در بازپرداخت اجاره مغازه و طلاها، با خطر ورشکستگی مواجه می‌شوند.

نصیری گفت: دولت در این زمینه حداقل کاری که می‌تواند کند این است که از این نوسانات شدید قیمتی جلوگیری کند و با تزریق بسته‌های حمایتی، بازار را کنترل کند، اما چندین سال است که این وضعیت ادامه دارد و دولت موفق به مهار بازار طلا نشده است.

وی مطرح کرد: ناتوانی دولت در مهار بازار طلا موجب می‌ود تا هم ذخایر ارزی ما در بازار طلا زمین می‌خورد و هم مردم، متضرر می‌شوند؛ در گذشته، غالب مردم، برای اینکه اقتصاد خود را پویا نگاه دارند، پس اندازی داشتند که ریالی نبود بلکه پس اندازشان، طلا بود برای روز مبادا که عملا طی این سال‌ها این جریان، به کلی از بین رفت.

عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر فروشان مرکز مازندران، متذکر شد: این جنبه بازار طلا، به کلی از بین رفته است؛ چرا که با این نوسانات قیمتی چندین و چند ساله و زیان مردم، اعتماد خریداران به بازار طلا از بین رفته است.

به گفته این فعال صنفی بازار طلا در مازندران، در حالیکه هر دلار در بازار روز گذشته با نرخ 23 هزار و 500 تومان نرخگذاری شده بود، در بازار امروز با 700 تومان کاهش، به 22 هزار و 800 تومان رسید.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه