اخبار داغ

اراده قوی اتریش برای توسعه روابط با ایران

اراده قوی اتریش برای توسعه روابط با ایران
سفیر اتریش در ایران گفت: می‌خواهیم نشان دهیم که اراده قوی برای توسعه روابط اتریش با ایران و چهارمحال و بختیاری وجود دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی استانداری چهارمحال و بختیاری اشتفان شلتس در دیدار با استاندار چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به سابقه دیرین روابط ایران و اتریش، گفت: ایران و اتریش دارای سابقه 7 قرن روابط مستند، 5 قرن روابط مهم و راهبردی و بیش از یک و نیم قرن روابط دیپلماتیک مستمر هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
 سفیر اتریش ادامه داد: از اصول همکاری این دو کشور این بوده است که روابط دو کشور قابل اطمینان و قابل پیش‌بینی بوده و در طی روابط دیپلماتیک دو کشور، اتریش شریک فناوری و مدرن‌سازی ایران به شمار می‌رود.
,
 
,
سفیر اتریش در ایران با بیان اینکه در حال حاضر رسیدن به شناخت کافی از دو طرف برای ایجاد روابط تنگاتنگ اتریش و چهارمحال‌وبختیاری حائز اهمیت است، افزود: بنده نه تنها نماینده اقتصادی اتریش بلکه سفیر فرهنگی این کشور در استان شما نیز هستم.
,
 
,
شلتس با اشاره به برگزاری 130 مناسبت فرهنگی از سوی سفارت اتریش در ایران، گفت: این برنامه‌ها عمدتاً در تهران برگزار شدند و به دنبال آن هستیم که برخی از این برنامه‌ها را در استان‌ها نیز اجرا کنیم.
,
 
,
سفیر اتریش در ایران تاکید کرد: به دنبال این بودیم که در چهارمحال و بختیاری نیز حضور یابیم که خوشبختانه این اتفاق افتاد اگرچه به دلیل مشکلات ناشی از ویروس کرونا، محدودیت‌هایی برای سفر وجود داشت اما می‌خواهیم نشان دهیم که اراده قوی برای توسعه روابط اتریش با ایران و چهارمحال و بختیاری وجود دارد.
,
 
,
شلتس با اشاره به گفت‌وگوی خود با رئیس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری، بیان کرد: در این دیدار حوزه‌های مورد علاقه دو طرف تا حدودی مشخص شد که حوزه آب یکی از این حوزه‌ها بود چرا که این استان نیز مانند کشور اتریش دارای منابع غنی آب است.
,
 
,
سفیر اتریش در ایران گفت: حوزه گردشگری نیز از دیگر حوزه‌های مورد علاقه کشور اتریش و چهارمحال‌وبختیاری است، ضمن اینکه دو طرف می‌توانند همکاری‌های مثمرثمری در حوزه کشاورزی داشته باشند.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه