اخبار داغ

معاون بهره برداری برق تهران:

حدود ٥٠ درصد شبکه برق تهران فرسوده است

حدود ٥٠ درصد شبکه برق تهران فرسوده است
معاون بهره برداری و دیسپاچینگ توزیع برق تهران گفت:با افزایش دما و افزایش مصرف برق، میزان خرابی تجهیزات بالا می رود و باعث ایجاد خاموشی در محدوده‌های مختلف می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا منصوری، معاون بهره برداری و دیسپاچینگ توزیع برق تهران بزرگ در پاسخ به خبرنگار مهر درباره علت خاموشی‌های پراکنده پایتخت که بعضاً در مواردی شاهد تکرار منظم آن در ساعات روز هستیم، گفت: هر تجهیزی از جمله تجهیزات برقی احتمال معیوب شدن را دارند؛ با افزایش دما و افزایش مصرف برق، نرخ خرابی تجهیزات بالا می‌رود و باعث ایجاد خاموشی در آن محدوده می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیسپاچینگ, خبرنگار مهر,

وی افزود: میانگین زمان رفع عیب بسته به نوع تجهیز بین یک تا دو ساعت طول می‌کشد بنابراین خاموشی‌های اتفاق افتاده عمدتاً به علت عیب در تجهیزات است.

,

این مقام مسؤول درباره راهکار کاهش خاموشی‌ها توضیح داد: خرابی تجهیزات اجتناب ناپذیر است ولی با اجرای برنامه‌های تعمیر و نگهداری می‌توان نرخ خرابی را کاهش داد که این شرکت همه ساله این برنامه را اجرا می‌کند، البته افزایش بی رویه مصرف برق نرخ خرابی را بالا می‌برد.

,

منصوری مناطق ۳، ۲، ۲۲و۶ را پرمصرف‌ترین مناطق تهران اعلام کرد و اظهار داشت: امسال با اجرای برنامه‌های پاسخگویی بار وهمراهی مشترکان، پیک بار شهر تهران نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد نداشته است که جای تشکر از شهروندان دارد.

, وهمراهی,

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ توزیع برق تهران بزرگ با اشاره به اینکه ٥٠ درصد از شبکه‌های توزیع برق تهران بالای ۳۰ سال قدمت دارد، گفت: میزان تلفات شبکه توزیع برق تهران ٦.٢ درصد است که جز کمترین تلفات شبکه توزیع برق در کشور به شمار می‌رود.

, دیسپاچینگ,

 

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه