اخبار داغ

وقتی نظارتی در کار نیست؛

ممنوعیت واردات زمینه‌ساز کمبود قطعات/ ادامه افسارگسیختگی بازار قطعات یدکی خودرو

ممنوعیت واردات زمینه‌ساز کمبود قطعات/ ادامه افسارگسیختگی بازار قطعات یدکی خودرو
با این که دولت وعده داده بود پس از افزایش قیمت بنزین مانع هرگونه گرانی در بازار می‌شود، اکنون بازار لوازم یدکی خودرو کردستان با گرانی مواجه شده و هیچ مسئولی در این زمینه پاسخگو نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، افزایش قیمت لوازم یدکی این روز‌ها به عنوان دغدغه اصلی تعمیرکاران و خریداران خودروست. قیمت لوازم یدکی خودرو در بازار آمپر چسبانده است و طبق مشاهدات میدانی تمام قطعات خودرو افزایش قیمت داشته‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کردتودی,

همزمان سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مجوز افزایش ۳۰ درصدی قیمت انواع تایر را به شرکت‌های تولیدکننده ابلاغ کرد. مطابق این ابلاغیه با تصمیم ستاد تنظیم بازار افزایش ۳۰ درصدی قیمت‌ها مورد موافقت قرار گرفته و بر همین اساس شرکت‌ها می‌توانند این میزان افزایش را بر روی محصولات خود اعمال کنند.

,

متاسفانه بازار قطعات خودرو این روزها به جایی رسیده است که هم شهروندان، هم تعمیرکاران و هم فروشندگان از این وضع اظهار نگرانی می کنند و هر کسی تقصیر این نوع گرانی را به گردن دیگری می اندازد.

,

, ,

هیچ فروشنده‌ای در این شهر جنس اصل و باکیفیت ندارد

, هیچ فروشنده‌ای در این شهر جنس اصل و باکیفیت ندارد, هیچ فروشنده‌ای در این شهر جنس اصل و باکیفیت ندارد,

محمد نادری یکی از شهروندان سنندجی ضمن گلایه  از وضعیت بازار قطعات یدکی خودرو می‌گوید: هفته  پیش یک تسمه‌تایم اصلی از لوازم یدکی به قیمت بالا خریدم اما حتی ۱۰ روز هم دوام نداشت و امروز دوباره مجبور هستم برای خودرو هزینه کنیم.

,

وی گفت: این اواخر تمام قطعات لوازم یدکی که به مردم فروخته می‌شود؛ همگی تقلبی و بی‌کیفیت است و هیچ فروشنده‌ای در این شهر جنس اصل و باکیفیت ندارد که علاوه بر تحمیل هزینه‌های اضافه به مالکان خودرو باعث از بین رفتن وقت مردم هم می‌شود.

,

نادری ضمن اعلام نارضایتی از تعمیرکاران خودرو  می‌گوید: برخی از تعمیرکاران با یک سناریوی هیجان‌انگیز طوری رفتار می‌کنند که مثلا انگار فیلتر هوای خودروی شما داخل فاضلاب بوده و به شدت کثیف است به این ترتیب آن‌ها شما را مجبور به خرج کردن و استفاده از یک فیلتر هوای جدید می‌کنند.

,

این شهروند تصریح می‌کند: اصولا خریداران خودروهای گران‌قیمت زیاد از این شرایط بازار نگران نیستند اما اغلب مردم خودروهایی با قیمت متوسط دارند که افزایش حداقل ۵۰ درصدی قیمت قطعات و خدمات آن می‌تواند مشکلات عمده‌ای در اقتصاد خانواده برایشان ایجاد کند.

,

, ,

مسئولان دولتی از وضعیت بازار و درآمد مردم هیچ گونه آگاهی ندارند

, مسئولان دولتی از وضعیت بازار و درآمد مردم هیچ گونه آگاهی ندارند, مسئولان دولتی از وضعیت بازار و درآمد مردم هیچ گونه آگاهی ندارند,

این شهروند سنندجی ادامه داد: اما گناه کسی که بخواهد پراید مدل پایین را یک تعمیر اساسی کند و  باید معادل قیمت خودرو هزینه پرداخت کند چیست؟

وی می‌افزاید: دولت می‌گوید گرانی بنزین تاثیر اندکی بر بازار سایر کالاها دارد این در حالی است که به نظر می‌رسد مسئولان دولتی از وضعیت بازار و درآمد مردم هیچ گونه آگاهی ندارند.

,
,
,

, ,

واسطه‌ها قیمت قطعات را افزایش داده است

, واسطه‌ها قیمت قطعات را افزایش داده است, واسطه‌ها قیمت قطعات را افزایش داده است,

سعید کریم پور یکی از فروشندگان قطعات خودرو در خصوص گرانی‌های اخیر بازار لوازم یدکی  می‌گوید: افزایش  بی‌رویه قیمت خودرو و بدنبال آن افزایش قیمت لوازم یدکی، بازار خرید و فروش خودرو و حتی تعمیر خودرو را تحت تاثیر قرار داده و کساد کرده است.

,

این فروشنده لوازم یدکی تصریح می‌کند: وجود واسطه‌های متعدد در عرضه و فروش قطعات پرمصرف خودرو مانند روغن موتور، لنت ترمز، دیسک صفحه کلاج و فیلترها باعث افزایش بیش از پیش قیمت این محصولات و کمیاب بودن قطعات برخی خودروها در بازار شده است.

,

وی می‌گوید: از ابتدای سال جاری قیمت لوازم یدکی داخلی و خارجی ماشین چهار برابر افزایش پیدا کرده ولی کیفیت محصولات تغییری نکرده است.

,

کریم پور معتقد است که  تشدید نظارتی در بازار قطعات خودرو وجود ندارد و هرکس بنا به سلیقه خود قطعات وارداتی را قیمت‌گذاری می‌کند و به فروش می‌رساند.

,

به گفته وی  شرکت‌های خودروساز نیز توانایی تأمین تمام نیاز بازار را نداشته و همین امر عاملی می‌شود تا سوءاستفاده‌گران با عرضه قطعه بی‌کیفیت و جعل علامت برندها از بازار سو استفاده کنند.

,

وی ادامه داد: هیچ سودی برای ما در این کار نمانده است چرا که قیمت ها بیش از ده برابر افزایش پیدا کرده است و کسی که می خواهد ماشین خود را نیز تعمیر کند به شدت از ما گله مند است در حالی که هیچ نوع سودی هم در این کار برای ما نمانده است.

,

, ,

کیفیت پایین قطعات به ضرر تعمیرکار است

, کیفیت پایین قطعات به ضرر تعمیرکار است, کیفیت پایین قطعات به ضرر تعمیرکار است,

کامران حسینی یکی از  تعمیرکاران خودرو در سنندج می‌گوید:  به دلیل افزایش قیمت لوازم یدکی خودرو  تعداد مشتریانمان کاهش یافته است و اندک مشتریانی هم که می آیند از وضعیت پیش آمده ناخشنودند و بخشی از تقصیرها را گردن  تعمیرکاران می اندازند!

,

وی با اشاره به اینکه در گذشته با نصف هزینه‌های فعلی می‌شد کل ماشین را سرویس کرد، بیان می‌کند: متاسفانه قیمت لوازم یدکی در ماه‌های اخیر بسرعت افزایش یافت و مردم در تعمیر جزیی‌ترین ایراد خودرو خود با مشکل مواجه هستند.

,

, ,

۱۲ واحد قطعه سازی خودرو در کردستان فعالیت می‌کنند

, ۱۲ واحد قطعه سازی خودرو در کردستان فعالیت می‌کنند, ۱۲ واحد قطعه سازی خودرو در کردستان فعالیت می‌کنند,

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان از فعالیت حدود ۱۲ واحد تولید قطعات خودرو در استان کردستان خبر داد.

,

محمد دره وزمی با بیان اینکه واحدهایی در استان داریم که در زمینه تولید برخی قطعات خودرو فعالیت می کنند، اظهار کرد: از عمده مشکلات این واحدهای تولیدی موضوع بازاریابی و فروش محصولات است و به همین منظور از دو نفر از مدیران شرکت خودرو سازی سایپا که در بخش مدیریت و ساخت داخل مسئولیت دارند دعوت کردیم تا از این واحدها بازدید داشته باشند.

,

وی هدف از این بازدید را انعقاد یک تفاهم نامه و تضمین خرید قطعات با شرکت سایپا عنوان کرد و افزود: قطعه سازان استان باید از لحاظ کیفیت خود را با انتظارات و استانداردهای موجود تطبیق دهند که، این توانمندی در حال حاضر در قطعه سازان استان مشاهده می شود.

,

دره وزمی با بیان اینکه در جریان این سفر مدیران سایپا از چند واحد تولید قطعات بازدید کردند که مورد تایید آنها قرار گرفت، بیان کرد: امیدوارم این بازدید به انعقاد یک قرارداد منجر شود تا واحدهای قطعه ساز هم تولیدات خود را افزایش دهند و هم اشتغال شان را حفظ کنند و با داشتن بازار فروش مطمئن دغدغه رکود نداشته باشند.

,

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان از فعالیت ۱۲ واحد تولیدی قطعات خودرو در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: تولید قطعات لاستیکی و پلاستیکی در بیجار، تولید کابل کنترل در قروه و واحد تولید جک داریم که می توانند سهمی از بازار ایران خودرو و سایپا داشته باشند.

,

, ,

در این زمینه بد نیست مسئولان که قرار بود پس از اجرای نرخ‌ جدید بنزین مانع از افزایش قیمت‌ کالا و خدمات بشوند، نیم نگاهی هم به این بازار داشته باشند تا علاوه بر جلوگیری از سوء استفاده گروهی خاص در این بخش مانع از زیان شهروندان برای تامین قطعات مورد نیازشان باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه