اخبار داغ

هنرمندان و ورزشکاران هم به پویش کمک مؤمنانه پیوستند؛

رزمایش کمک مؤمنانه، روشنگر چراغ امید در خانه نیازمندان/ با مواسات به کمک محرومان بشتابیم

رزمایش کمک مؤمنانه، روشنگر چراغ امید در خانه نیازمندان/ با مواسات به کمک محرومان بشتابیم
همزمان با آغاز دومین مرحله توزیع سراسری کمک های مومنانه در کشور استقبال ورزشکاران و چهره‌های فرهنگی در کنار مردم قدرت مضاعفی به این رزمایش داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بعد از فرمان رهبر معظم انقلاب در خصوص رزمایش کمک مومنانه و لبیک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به این فرمان ولی‌فقیه برای ادامه مواسات به نیازمندان و دست‌گیری از افرادی که بعد از شیوع بیماری کرونا دچار تندگدستی شده‌اند، برخی از چهره‌های محبوب عرصه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی کشور نیز در کنار مردم به این پویش پیوستند تا ادای دینی به مردم کشورشان کرده باشند. با این عمل می توان نمره قابل قبولی به ملت ایران داد، چرا که ثابت کردند با فرهنگ ایرانی اسلامی خود، نه تنها در مواقع بحران برخلاف مدعیان پیشرفت و تمدن دست به غارت فروشگاه‌ها نمی‌زنند، بلکه با مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه، خوش می‌درخشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

پروانه معصومی: من هم به پویش کمک مومنانه می‌پیوندم

, پروانه معصومی: من هم به پویش کمک مومنانه می‌پیوندم, پروانه معصومی: من هم به پویش کمک مومنانه می‌پیوندم,

پروانه معصومی در گفتگو با صبح زاگرس؛ ضمن پیوستن به پویش کمک های مومنانه با بیان اینکه در ایام کرونایی بیشتر مردم خودشان به هم کمک می کنند، تصریح کرد: آنچه در قالب کمک های مومنانه ما در تلویزیون مشاهده می کنیم، بیشتر مردمی است و مردم به صورت خودجوش به هم کمک می کنند.

, صبح زاگرس,

وی افزود: در طرح کمک مومنانه مثل همیشه که هر اتفاقی رخ دهد، خود مردم به هم کمک می کنند؛ کمکِ به جا و درستی است چون واقعا عده ای در این شرایط نیازمند هستند.

,

این بازیگر سینما و تلویزیون خاطرنشان کرد: در اوایل شیوع کرونا یادم هست کسی را دیدم که گفت براردم به نان شب محتاج است، می گفت جایی کار می کرد الان تعطیل کردند و بیکار است و حتی پول نان خوردن هم ندارد.

,

معصومی ادامه داد: در این حد چنین نیازمندانی داریم، منم تاجایی که دستم برسد و اطرافم را ببینم، کمک می کنم و به این پویش می پیوندم.

,

وی در پایان گفت: هر کسی به اندازه توانش کمک کند البته این کمک ها به حدی است که بتواند گوشه ای کوچک از زندگی آنها را بگیرد خوب است.

,
 
,
 
,
قهرمان مازندرانی شطرنج دنیا به پویش «کمک مومنانه» پیوست؛
,

آرین غلامی: به رهبری نشان خواهیم داد ایران پُر از «سلیمانی» است

,

آرین غلامی: به رهبری نشان خواهیم داد ایران پُر از «سلیمانی» است

, آرین غلامی: به رهبری نشان خواهیم داد ایران پُر از «سلیمانی» است, آرین غلامی: به رهبری نشان خواهیم داد ایران پُر از «سلیمانی» است,

آرین غلامی استادبزرگ و قهرمان مازندرانی شطرنج دنیا در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ اظهار کرد: همان طور که در مرحله نخست رزمایش همدلی، مواسات و کمک مومنانه با پیوستن به این پویش در حد توانم به ندای رهبرم لبیک گفتم، در این مرحله نیز با پیوستن به این پویش، از هیچ کمکی دریغ نخواهم کرد.

وی افزود: دهه امامت و ولایت، فرصت بسیار ارزشمندی است که پیرو منویات رهبری، کمک مومنانه ترویج و گسترش پیدا کند و همچنان که می‌بینیم خیلی از مردم جامعه و خیلی از نهادها و تشکل‌ها در کنار سپاه و بسیج پای کار آمده‌اند و حماسه عظیم‌تری را نسبت به مرحله اول رقم خواهند زد.

استاد بزرگ و قهرمان شطرنج ایران و جهان با اعلام لبیک مجدد به ندای رهبری، خاطرنشان کرد: می‌خواهم با شرکت در این رزمایش کمک مومنانه سهم خود را در کمک به نیازمندان ادا کنم تا با همراهی و همدلی در این شرایط سخت، در کنار مردم و بسیج، باری را از دوش مردم برداریم.

غلامی ادامه داد: با تجربه قبلی در مرحله نخست، نیازمندان شناسایی شدند و این‌بار، کمک رسانی با سرعت و دقت بیشتری، به صورت هدفمند انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: همان‌طور که پس از شهادت سردار عزیز حاج قاسم سلیمانی، همه مردم کشور خطاب به رهبر و تمام جهان اعلام کردند که «من سلیمانی هستم»؛ این بار نیز مردم همچون سردار ولایتمدار اسلام سردار سلیمانی که همواره گوش به فرمان رهبری بود، با عملشان نشان خواهد داد که واقعا برای رهبری، «سلیمانی» هستند و هر کجا رهبری مطالبه‌ای داشته باشند و فرمانی دهند، لبیک می‌گویند.

استاد بزرگ و قهرمان شطرنج ایران و جهان از تمام مردم، مسئولان، هنرمندان و ورزشکاران خواست تا با پیوستن به پویش کمک مومنانه، در این رزمایش خداپسندانه، حضور پررنگ داشته باشند و در این شرایط سخت، با یاری به نیازمندان، از این امتحان الهی، سربلند بیرون بیایند.

غلامی تصریح کرد: حضور مردم در این رزمایش بسیار ارزشمند است و بنده هم همچون مرحله نخست، در مرحله دوم این رزمایش شرکت کردم و هم به لحاظ کمک مالی و هم جمع‌آوری، توزیع و بسته بندی بسته‌ها، کمک خواهم کرد تا بتوانم به سهم خودم یک باری را از دوش مردم در این شرایط سخت برداریم.

وی متذکر شد: هر آدمی یک دینی به گردن دارد که باید آن را در زمانش، ادا کند، خوشحالم که برای من به عنوان یک ورزشکار ملی، بار دیگر، این فرصت فراهم شد تا در چنین شرایطی بتوانم هر کمکی که از دستم بر می‌آید را انجام دهم، به هرحال به عنوان یک قهرمان و ورزشکار وظیفه داشتم تا به این پویش، بپیوندم.

استاد بزرگ و قهرمان شطرنج ایران و جهان، در پایان از تمامی آحاد و اقشار مردم به ویژه ورزشکاران مازندرانی خواست تا در این روزهای کرونایی، با مشارکت در رزمایش کمک مومنانه و انجام کارهای جهادی، کمک مالی و یا حضور میدانی، به فرهنگ سازی بیشتر کمک مومنانه و پیوستن مردم به این پویش، کمک کنند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,
قهرمان دفاع شخصی جهان مطرح کرد؛
,

سپاه پرچم دار کمک به نیازمندان/ خدمت به مردم افتخار ورزشکاران است

,

سپاه پرچم دار کمک به نیازمندان/ خدمت به مردم افتخار ورزشکاران است

, سپاه پرچم دار کمک به نیازمندان/ خدمت به مردم افتخار ورزشکاران است, سپاه پرچم دار کمک به نیازمندان/ خدمت به مردم افتخار ورزشکاران است,

عبدالله حسین بر ورزشکار نامی و قهرمان دفاع شخصی جهان در گفت و گو با عصرهامون، بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و به دنبال فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص رزمایش کمک مومنانه، کمک های بسیار مطلوبی به مستمندان، افراد فاقد شغل و یا افرادی که کسب و کارهای آنها دچار مشکل شده بود انجام شد.

وی افزود: بسیج و سپاه جزء اولین ارگان هایی بودند که به این رزمایش را به مرحله اجرا در آورد که نشان می دهند که تا چه اندازه به فکر مردم هستند  که جای قدردانی و تشکر دارد.

این ورزشکار سراوانی خاطر نشان کرد: در این برهه از زمان نه تنها ورزشکاران بلکه افرادی که دارای تمکن مالی هستند باید به یاری و کمک به هم نوعان خود بشتابند و این یک وظیفه انسانی است.

حسین بر با اشاره به اینکه ورزشکاران و افراد شناخته شده در کنار سپاه می توانند پرچمدار کمک به همنوعان و افراد آسیب دیده از کرونا ویروس باشند، تصریح کرد: جامعه ورزشی نیز آمادگی کامل جهت به همنوعان خود دارد همچنان که در زمان شیوع ویروس کرونا کمک های خوبی را انجام داده است.

وی با بیان اینکه کمک  و خدمت به هم نوعان برای ورزشکاران افتخار است، گفت:  وظیفه انسانی همه اقشار جامعه است که به افراد آسیب دیده ناشی از کرونا کمک و خدمت رسانی کنند.

این ورزشکار نامی سراوانی اذعان کرد: ضرورت امروز جامعه بر تداوم اجرای رزمایش کمک مومنانه است که انتظار می رود کمک های بیشتری به مردم آسیب دیده انجام شود.

, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,
در گفت و گو با یکی از مجریان صداوسیما مطرح شد؛
,

سپاه بزرگترین یاری‌گر محرومان در سختی‌ها/کمک مومنانه بهترین راه برای همدردی با اقشار ضعیف جامعه

,

سپاه بزرگترین یاری‌گر محرومان در سختی‌ها/کمک مومنانه بهترین راه برای همدردی با اقشار ضعیف جامعه

, سپاه بزرگترین یاری‌گر محرومان در سختی‌ها/کمک مومنانه بهترین راه برای همدردی با اقشار ضعیف جامعه, سپاه بزرگترین یاری‌گر محرومان در سختی‌ها/کمک مومنانه بهترین راه برای همدردی با اقشار ضعیف جامعه,

جواد طاهری یکی از مجریان صداوسیما زاهدان در گفت و گو با عصرهامون، بیان کرد: خیلی از اقشار جامعه برای تامین معیشت خود در این شرایط شیوع کرنا مجبور به حضور در اجتماع هستند و لازمه حضور رعایت پروتکل های بهداشتی است، برخی اقشار ضعیف جامعه به دلیل شرایط مالی نامناسب، امکان استفاده از وسایل حفاظتی از قبیل ماسک را ندارند و نمی توانند در این شرایط امرار معاش کنند و حرکت زیبای کمک های مومنانه سپاه، کمک بزرگی به مدافعان سلامت و حل مشکلات اقشار ضعیف جامعه است.

وی افزود: رساندن کمک به افراد واقعا نیازمند و آبرومند یکی از اهداف رزمایش کمک های مومنانه است و کمک شایانی به نیازمندان و افراد آبرومند آسیب دیده از کرونا خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت بسیار خوبی در گروه های مردم نهاد ‌و مراکز خیریه در استان داریم که اگر این گروه ها دست به دست هم بدهند کارهای بزرگی برای یاری هموطنان انجام  شده و همچنین از موازی کاری جلوگیری و جامعه هدف مورد شناسایی این گروه به نحوه احسن پوشش داده می شود.

طاهری تاکید کرد: رصد و پایش نیازمندان در شهرستان کار بسیار مهمی است چرا که شناسایی افراد نیازمندان به عنوان گام اول در رزمایش کمک های مومنانه استدو تا شناخت دقیقی از جامعه هدف  و سطح نیاز آنها وجود نداشته باشد امکان توزیع مناسب کمک ها و رسیدگی لازم وجود نخواهد داشت،ضمن اینکه پایش اطلاعات بدست آمده باعث می شود تا عدالت در توزیع کمک های مومنانه به حد اعلی برسد.

وی اذعان کرد: دین مبین اسلام اهمیت زیادی برای کمک به همنوع قائل است،فرهنگ والای ایرانی هم پر از دغدغه نسبت به انسانیت و همدلی، بنابراین انجام چنین رزمایش هایی که هم جنبه معنوی و انسانی دارد می تواند آن وجدان آگاه و نوع دوست هم وطنان را بیش از پیش بیدار کند و باعث انجام کارهای بزرگی شود.

این فعال فرهنگی افزود: خیرین نقش بسیار مهمی در تداوم کمک های مومنانه دارند، چرا که اگر خیرین نباشند تامین هزینه این نوع رزمایش ها به سختی امکان پذیر خواهد بود،پس استفاده درست و مناسب از ظرفیت خیرین و نهادهای مختلف می تواند گام مثبتی در راستای ترویج و اثر بخشی این نوع اقدامات باشد.

, عصرهامون،,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,
سرمربی تیم ملی دوچرخه سواری:
,

همه باید برای استمرار رزمایش کمک مومنانه تلاش کنیم

,

همه باید برای استمرار رزمایش کمک مومنانه تلاش کنیم

, همه باید برای استمرار رزمایش کمک مومنانه تلاش کنیم, همه باید برای استمرار رزمایش کمک مومنانه تلاش کنیم,

حسین عسگری ملی پوش سابق دوچرخه سواری و سرمربی تیم ملی دوچرخه سواری در گفتگو با دیارآفتاب؛ با اشاره به ضرورت برگزاری رزمایش کمک مومنانه در شرایط فعلی، گفت: رزمایش کمک مومنانه لبیک عمومی مردم انقلابی ایران اسلامی به مقام معظم رهبری بود.

, دیارآفتاب,

عسگری با اشاره به اینکه کمک مومنانه یک اقدام به موقع و تأثیر گذار بود اظهار کرد: این طرح صحنه هایی از مجاهدت و همدلی را در کشور رقم زد و آثار و برکات بسیار خوبی هم به همراه داشت.

,

وی افزود: امروز کرونا با شرایط سختی که ایجاد کرده اقتصاد و معیشت مردم دنیا و به تبع آن ملت ایران را تحت تأثیر قرار داده و لذا اینگونه اقدامات بسیار موثر هستند و باید توجه بیشتری به انجام آنها داشته باشیم.

,

سرمربی تیم ملی دوچرخه سواری ادامه داد: همه باید برای استمرار این اقدام ارزشمند و بزرگ تلاش کنیم و امروز افرادی که توان مالی و یا هرگونه توان دیگری دارند یک رسالت سنگین بر دوش دارند و آن هم کمک به افراد آسیب دیده از کروناست.

,

وی در پایان خاطر نشان کرد: مردم انقلابی ایران و خصوصا استان مرکزی همواره در طول این چهل سال انقلاب اسلامی نشان داده اند به فکر یکدیگر هستند و امروز هم در این شرایط کرونایی بار دیگر وفاداری خودشان را به یکدیگر ثابت خواهند کرد.

,

 

,
هنرمند جوان مازندرانی:
,

رزمایش کمک مؤمنانه موجی از وحدت را در کشور ایجاد کرد

,

رزمایش کمک مؤمنانه موجی از وحدت را در کشور ایجاد کرد

, رزمایش کمک مؤمنانه موجی از وحدت را در کشور ایجاد کرد, رزمایش کمک مؤمنانه موجی از وحدت را در کشور ایجاد کرد,

سجاد علیجانی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به اینکه همیشه دغدغه من این بوده که چرا بین فقیر و غنی باید فاصله باشد تا اینکه این طرح کمک مؤمنانه باعث شد نگاهم تغییر کند اظهار کرد: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند رزمایش کمک مؤمنانه باید عادلانه و در بین اقشاری باشد که آسیب‌دیده از ویروس منحوس کرونا باشد چون افراد آبرومندی هستند.
 
وی بابیان اینکه من با جدیت از رزمایش کمک مؤمنانه و سخنان رهبر معظم انقلاب در این خصوص حمایت می‌کنم اظهار کرد: در توزیع این بسته‌های معیشتی خیلی باید دقت داشت زیرا آبروی مؤمن خیلی مهم است و باید طوری در بین اقشار آسیب‌دیده توزیع گردد که آبروی افراد حفظ شود.
 
این هنرمند جویباری خاطرنشان کرد:  خوشبختانه در این ایام کمک‌های بسیاری توسط ارگان‌ها، هیئت‌ها، گروه‌های جهادی و مؤسسات خیریه انجام‌شده است اما هنوز جای کار دارد و می‌توان این کار بسیار خوب را ادامه داد.
 
علیجانی بابیان اینکه در ایام کرونا برخی از هنرمندان دچار آسیب شده‌اند گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا اجرای برنامه‌های بسیاری از هنرمندان تعطیل یا دچار اختلال شد و به‌تبع آن برای زندگی‌شان مشکلاتی ایجادشده است که باید مجموعه‌های فرهنگی و هنری شهرستان و استان، هنرمندان آسیب‌دیده را زیر چتر حمایتی خود قرار دهند.
 
وی کمک‌های مؤمنانه را امیدآفرین خواند و افزود: توزیع بسته‌های حمایتی در این شرایط واقعاً به مردم امید می‌دهد و همه باید دست‌به‌دست هم بدهیم تا مشکلات کشور را حل کنیم و به یک قشر خاصی نباید اتکا کنیم زیرا گاهی خدا می‌خواهد با دست‌تو، دست دیگر بندگانش را بگیرد، وقتی دستی را به یاری می‌گیری، بدان که دست دیگرت در دست خداست.

, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,
قهرمان وشوو آسیا در سال 2017:
,

پیوستن به پویش کمک مومنانه، انجام وظیفه دینی است

,

پیوستن به پویش کمک مومنانه، انجام وظیفه دینی است

, پیوستن به پویش کمک مومنانه، انجام وظیفه دینی است, پیوستن به پویش کمک مومنانه، انجام وظیفه دینی است,

معین حاجی زاده قهرمان وشووی بازیهای کشورهای اسلامی آسیا در  گفتگو با خبرنگار آرمان کرمان در خصوص پویش کمک مومنانه گفت: ضمن دعوت از همه مردم ایران و به خصوص ورزشکاران برای پیوستن به پویش کمک مومنانه ، من نیز به این پویش که سراسر مهربانی و کمک است، می پیوندم.

, آرمان کرمان,

حاجی زاده ادامه داد: ما در قبال یکدیگر احساس مسئولیت داریم و همه با هم برادریم از طرفی کمک به هم نوع ریشه در اعتقادات مذهبی ما دارد از این رو پیوستن به پویش کمک مومنانه انجام وظیفه دینی است.

,

وی بیان کرد: اگر چه در این روزهای کرونایی شرایط زندگی بسیاری از افراد جامعه بیش از پیش سخت تر شده است اما پویش کمک مومنانه تدبیری زیبا مقام معظم رهبری بود تا در راستای همدلی با آسیب دیدگان جامعه، گام برداریم.

,

قهرمان وشوو آسیا بیان کرد: فارغ از همه نتایج منفی ویروس کشنده کرونا اما این ویروس دلیلی شده تا جلوه ای تازه از خیر و همدلی در جامعه به نمایش گذاشته شود.

,

حاجی زاده توضیح داد: یکی از جلوه های زیبای کمک مومنانه این بود که ورزشکارانی که شاید سال ها از یکدیگر دور بودند، به هم نزدیک شدند، دیدارها تازه شد و با اتحادی که ورزشکاران داشتند در مرحله اول این پویش گام برداشتند.

,

قهرمان وشوو آسیا در سال ۲۰۱۷، پویش کمک مومنانه را امید آفرین دانست و توضیح داد: توزیع بسته های حمایتی در میان نیازمندان به واقع تقسیم امید در جامعه است ضمن این که نباید به قشر خاصی اتکا کنیم بلکه باید همه آحاد جامعه در تقسیم مهربانی و کمک به هم نوع در تلاش باشند.

,

 

,
مربی و داور بین المللی تکواندو مطرح کرد؛
,

کمک مومنانه؛ جلوه ای دیگر از شور و شعور ایرانی/ حضور سبز و پویای جامعه ورزشی در صحنه احسان و همدلی

,

کمک مومنانه؛ جلوه ای دیگر از شور و شعور ایرانی/ حضور سبز و پویای جامعه ورزشی در صحنه احسان و همدلی

, کمک مومنانه؛ جلوه ای دیگر از شور و شعور ایرانی/ حضور سبز و پویای جامعه ورزشی در صحنه احسان و همدلی, کمک مومنانه؛ جلوه ای دیگر از شور و شعور ایرانی/ حضور سبز و پویای جامعه ورزشی در صحنه احسان و همدلی,

محمدرضا طاهری نسب، مربی و داور بین المللی تکواندو با پیوستن به این کمپین خیرخواهانه، با تبریک اعیاد قربان و غدیر به عصر هامون گفت: مقام معظم رهبری در نیمه شعبان در سخنرانی که داشتند، به رزمایش کمک مومنانه اشاره و تاکید کردند افرادی که تمکن مالی دارند، با توجه به شیوع کرونا و شرایط سخت زندگی برای اقشار آسیب پذیر، به کمک این اقشار بیایند و از نیازمندان حمایت کنند.
 
وی ادامه داد: در پی ندای رهبری، اتفاق بسیار جالبی از همدلی و همراهی ایرانیان رقم خورد و اقشار مختلف از ورزشکار و هنرمند گرفته تا همه اصناف و گروه ها بی‌ادعا یک بار دیگر شور و شعور ایرانی را در عرصه خدمت رسانی و عشق ورزی به هم وطنان به رخ جهانیان کشیدند.
 
این چهره شاخص ورزش تکواندو کشور گفت: در این فرآیند چندین میلیون بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شد و توانست مقداری از مشکلات حادشان را مرتفع کند، انتظار این است که یک بار دیگر این شور و شعور به نمایش گذاشته شود و با همدلی و همراهی نیازمندان آسیب دیده از بیماری کرونا دردهای آنها به حداقل برسد.
 
به گفته وی، طبق اطلاع رسانی انجام شده قرار است، مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه در سه بخش در سراسر کشور اجرا شود، فاز نخست آن که به مناسبت دهه ولایت و امامت در حال اجرا است از دهم مرداد ماه آغاز شد،بخش دوم دهه اول ماه محرم و فاز سوم هم دهه آخر ماه صفر اجرایی می شود.

طاهری نسب افزود: در همین راستا فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران، همزمان با همه اقشار و گروه ها استمرار پویش دست‌های خدایی را با شعار احسان علوی در دهه امامت و ولایت آغاز کرده است که انتظار می رود از ظرفیت برگزاری مراسم عزاداری در دهه اول محرم و اربعین حسینی، ایام رحلت حضرت رسول اکرم (ص) و امام رضا (ع) و همچنین عید قربان و غدیر در جمع آوری کمک های مردمی، نذورات و اهدای بسته های معیشتی به خانواده های نیازمند و آسیب دیده استفاده شود.
 
 وی اضافه کرد: از اقشار مختلف مردم به ویژه جامعه بزرگ ورزش سیستان و بلوچستان و کشور تقاضا می کنم در لبیک به پیام مقام عظمای ولایت در استمرار رزمایش کمک مومنانه و به تبع آن پویش دست های خدایی، همانطور که از پیشگامان این عرصه بودند، حضوری سبز و پویا داشته باشند.

, عصر هامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

آهنگساز، نوازنده و مدیر انجمن موسیقی چابهار:

, آهنگساز، نوازنده و مدیر انجمن موسیقی چابهار:,

رزمایش کمک مومنانه، روشنگر چراغ مهربانی و امید در خانه نیازمندان/ هنرمندان در کنار مردم بار دیگر همدلی و نوع دوستی را معنا کردند

, رزمایش کمک مومنانه، روشنگر چراغ مهربانی و امید در خانه نیازمندان/ هنرمندان در کنار مردم بار دیگر همدلی و نوع دوستی را معنا کردند, رزمایش کمک مومنانه، روشنگر چراغ مهربانی و امید در خانه نیازمندان/ هنرمندان در کنار مردم بار دیگر همدلی و نوع دوستی را معنا کردند,

محمد اسحاق بلوچ نسب آهنگساز، نوازنده و مدیر انجمن موسیقی چابهار در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران با اشاره به اقدام خیرخواهانه کمک مومنانه که در راستای بهبود معیشت مردم در این شرایط حساس جامعه است بیان کرد: فرمایش مقام معظم رهبری یک راهبرد مهم در اجرای طرح کمک مومنانه و حمایت از نیازمندانی است که این روزا با چالش اقتصادی مواجه شدند.
 
وی ادامه داد: کشورمان در حال حاضر در شرایطی قرار دارد که با مسائل سخت اقتصادی مخصوصا اقشار ضعیف تر جامعه دست و پنجه نرم می کند و شیوع بیماری کرونا نیز این شرایط را بسیار سخت کرده است.
 
مدیر انجمن موسیقی چابهار با اشاره به همدلی و مواسات مردم تصریح کرد: مردم ما همیشه در شرایط سخت کنار یکدیگر بودند و در تمامی مراحل به همدیگر خاص ویژه نیازمندان کمک کردند که این همدلی، همبستگی و همگرایی در جامعه رنگ و بوی بیشتری پیدا کرده و لازمه آن روحیه انسانیت است.
 
وی افزود: مردم ایران در این بحران صفات نوع دوستی و فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی خود را نشان دادند و این در حالی است که در جهان بر سر ماسک و دستکش نزاع می‌کنند.
 
بلوچ نسب با اشاره به حضور هنرمندان در کنار سایر اقشار مردم برای انجام این کار خیرخواهانه، اظهار کرد: قشر فرهنگی و هنرمند جامعه همیشه در کنار مردم بوده و ثابت کرده است که در بحران های مختلف هم قدم با نیازمندان حرکت می کند.
 
وی ضمن تاکید بر اینکه من هم با جدیدت در رزمایش کمک مومنانه و پیروی از سخنان مقام معظم رهبری حضور داشته و از این حرکت جهادی حمایت می کنم، گفت: در ترویج این فرهنگ همدلی و کمک مومنانه اشخاص مطرح جامعه مانند هنرمندان، ورزشکاران و افراد موفق به عنوان الگوهای جامعه باید پای کار همبستگی بیایند و هم‌نوعان خود را به اجرای این طرح همدلی دعوت کنند.
 
به گفته وی؛ با توجه با تاکید بر حفظ آبروی مومن به عنوان یک امر ضروری و واجب در جامعه  باید اقلام به گونه ای در بین اقشار آسیب دیده توزیع شود که آبروی افراد حفظ شود.
 
آهنگساز، نوازنده و مدیر انجمن موسیقی چابهار با تأکید بر اینکه سپاه و بسیج همواره در تمام مشکلات و سختی ها آتش به اختیار و پیش قدم هستند، خاطر نشان کرد: در کنار حضور همیشگی نیروهای مسلح، سپاه و بسیج شاهد همراهی و حضور حداکثری آحاد مردم در رزمایش کمک مومنانه هستیم که همگان با تمامی سختی هایی که وجود دارد، پای کار انقلاب، نظام و مردم سرزمینم هستند.

, چهاربهاران,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,
خواننده یاسوجی:
,

کمک مومنانه نمونه ای خوب برای ترویج و آموزش ارزش های انسانی به همنوعان است

, کمک مومنانه نمونه ای خوب برای ترویج و آموزش ارزش های انسانی به همنوعان است , کمک مومنانه نمونه ای خوب برای ترویج و آموزش ارزش های انسانی به همنوعان است ,

جواد طالبی در گفتگو با پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس در خصوص کمک مومنانه و ارزش آن گفت: در آیات و روایات داریم که روزی تعداد کثیری از بندگان را در اختیار عده ای قلیلی قرار دادیم و این عده وظیفه دارند این ثروت ها را تقسیم کنند.

, صبح زاگرس,

وی در خصوص ارزش های انفاق ، گفت: اگر کسانی که از مال و دارایی بیشتری برخوردار هستند بتوانند امانت دارند و انفاق کننده باشند، می توان گفت محرومی وجود نخواهد داشت.

,

طالبی در ادامه افزود: نگاه به موضوع کمک و انفاق در اخلاق، مرام ایلیاتی استان ما و مهمتر در مکتب دینی ما موضوعیت داشته است، و این کمک باید با نگاه حمایتی باشد یعنی کسی که دارای کار و  تلاش است اما دچار ضرر شده است، مانند آسیب دیدگان ناشی از کرونا مورد حمایت قرار گرفته و امری پسندیده و مورد تایید دین و فرهنگ ایلیاتی استان ما است.

,

وی گفت: نباید اجازه داد فرهنگ نوعدوستی و کمک به یکدیگر در جامعه کم رنگ شود،  کمک مومنانه نمونه خوبی برای ترویج و آموزش ارزش های انسانی به همنوعان است.

,

 

,

بازیگر سینما و تئاتر:

,

هنرمندان در جهت تقویت اجرای طرح کمک مومنانه تلاش کنند

, هنرمندان در جهت تقویت اجرای طرح کمک مومنانه تلاش کنند, هنرمندان در جهت تقویت اجرای طرح کمک مومنانه تلاش کنند,

مجید قادری، بازیگر سینما و تئاتر شهرستان رشتخوار در رابطه با اجرای کمک مومنانه در گفت و گو با خبرنگار صبح توس؛ گفت: به نظر من نامگذاری طرح کمک مومنانه  خیلی زیبا و هوشمندانه انتخاب شده است، آدم مومن برای رضای خدا همیشه سعی میکند، گره از کار یک مومن دیگر باز کند و چقدر خوبه که در این طرح دل عده ای از مردم که از شرایط بد اقتصادی رنج میبرند و ممکن است ک چند وعده یا بعضاً چند روز غذای درست و حسابی نخورده باشند، به وسیله خیرین و مردم دلشان شاد شود، و این حرکت و اقدام بسیار ازشمند و بزرگ است.

وی در ادامه افزود: همه ما پیرو اهلبیت(ع) هستیم و اگر قرار هست که از زندگی معصومین (ع) الگو بگیریم، باید اینگونه طرح ها را بیشتر و بهتر به آن اهمیت داده و همچنان در این راه قدم های خوبی برداریم.

قادری در رابطبه با اجرای طرح ذبح دام به مناسبت عید قدیر و قوت گرفتن آن در امسال در جهت توزیع گوشت بین نیازمندان گفت: دیدن شادی یک محروم و رفع نیاز و مشکلات معیشتی یک خانواده بسیار خوشحال کننده و دلنشین و خداپسندانه است.

این بازیگر سینما و تئاتر در ادامه تصریح کرد: بنده به نوبه خودم از مردم خوب و نوع دوست شهرستان رشتخوار و روستاهای همجوار که همیشه در انجام کار خیر پیشگام هستند، تشکر و قدر دانی میکنم و از مسئولین محترم و معتمدین و درخواست می‌کنم که اهمیت بیشتری به اینگونه طرح ها و حرکت های ارزشی بدهند، تا جایی که انشاءالله به یاری خداوند و کمک مردم مومن و همیشه در صحنه همه نیازمندان از برکات این طرح های خداپسندانه بهرمند شوند.

, صبح توس,
,
,
,
,
,
,

وی با تقدیر از تلاشگران در این عرصه در رابطه با حمایت هنرمندان و بازیگران از این طرح نیز گفت:  بنده از همه هنرمندان ورزشکاران و مسئولین و چهره های سرشناس و مورد اعتماد مردم درخواست میکنم که تا جایی که ممکن هست ودر توان دارند در جهت تقویت اجرای طرح کمک مومنانه کمک کنند، تا این طرح طبق فرمایش و خواسته مقام معظم رهبریکه تاکید ایشان بر ادامه دار بودن این گونه طرح ها است، همچنان با قوت ادامه دار باشد.
 

,
,
کارگردان و مستندساز ایلامی مطرح کرد؛

رزمایش کمک مومنانه یادآور دوران دفاع مقدس/ مردم به پیوستن به این پویش به یاری آسیب دیدگان بشتابند

,
کارگردان و مستندساز ایلامی مطرح کرد؛
,
کارگردان و مستندساز ایلامی مطرح کرد؛
,
کارگردان و مستندساز ایلامی مطرح کرد؛
,

رزمایش کمک مومنانه یادآور دوران دفاع مقدس/ مردم به پیوستن به این پویش به یاری آسیب دیدگان بشتابند

, رزمایش کمک مومنانه یادآور دوران دفاع مقدس/ مردم به پیوستن به این پویش به یاری آسیب دیدگان بشتابند, رزمایش کمک مومنانه یادآور دوران دفاع مقدس/ مردم به پیوستن به این پویش به یاری آسیب دیدگان بشتابند,

"قدرت باقری"، کارگردان و مستندساز ایلامی در گفتگو با ایلام بیدار با اشاره به آغاز مرحله دوم کمک مومنانه گفت: مسجد برای مؤمنان و مجاهدان همیشه ایام ظرفیتی بالفعل بوده و هست، تصاویری که به همت سبزپوشان مهربان سپاه امیر المومنین(ع) استان ایلام از کمک های مؤمنانه پخش می شد، به نوعی دوران پرمخاطره دفاع مقدس را در ذهنم تداعی می کرد.

, ایلام بیدار ,

وی اظهار کرد: تصاویری که یادآور حضور مخلصانه مردم در مسجد جامع ایلام برای اهدای کمک های مردمی به جبهه‌ها بود و شرف و مردانگی را برای همیشه بر تارک گلدسته‌های رو به آسمانش به یادگار گذاشت تا نام ایلامیان بر طاق نیلی آسمان کران تا کران دیده ها را جلا بخشد.

,

باقری افزود: بسته هایی که با همتی مؤمنانه بسته شده بودند و در نگاهی، می شد نه کالای ملموس، که کالای غیرت و اخوت را به عیان در میانشان دید و تفسیر زیبای آدمیت را به تماشا نشست.

,

کارگردان و مستندساز ایلامی گفت: فرزندان مجاهد سپاه در این اوضاع و احوال کرونایی کشور حواسشان به نیازمندان هست و بی وقفه درچشمانشان چشم دوخته و خود را شریک نگاه هایی می دانند که عاجزانه به دنبال پناهی به در آویخته شده‌اند.

,

وی تصریح کرد: سبزپوشان سپاه و بسیجیان دریادل، ما را به دورانی سوق دادند که ایلامیان برای سربلندی ایران، یک مشت واحد بودند و اینک در پرتو عنایات حضرت حق، با الهام از تجربه گرانسنگ هشت سال دفاع مقدس به گونه ای دیگر پای در عرصه نوعدوستی گذاشته اند تا بار دیگر آزمونی سخت را با توفیق الهی پشت سر بگذارند.

,

 

,

رزمایش کمک مومنانه فرهنگ درست کمک به نیازمندان است

, رزمایش کمک مومنانه فرهنگ درست کمک به نیازمندان است, رزمایش کمک مومنانه فرهنگ درست کمک به نیازمندان است,

میثم نصیری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه فرهنگ درستی است که در کشور در راستای کمک به نیازمندان شکل گرفته است.

, موج رسا;,

وی با بیان اینکه باید از افرادی که دست نیازمندان را می‌گیرند تقدیر کرد، افزود: ورزشکاران در رزمایش کمک مومنانه حضور چشمگیری دارند و من نیز در زنجان بسته‌های معیشتی که از تهران ارسال می‌شود، توزیع می‌کنم.

,

این ورزشکار زنجانی از کمک رسانی خودش به نیازمندان خبرداد و گفت: ورزشکاران با آقای خادم برای کمک به نیازمندان به مناطق مختلف از جمله جنوب کشور سفر می‌کنند.

,

قهرمان آسیا ادامه داد: افرادی که از جان و مال خود برای کمک به نیازمندان تلاش می‌کنند باید تشکر و قدر دانی کرد.

,

نصیری از مردم خواست تا با پیوستن به رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه نیازمندان واقعی جامعه را کمک رسانی نمایند.

,

 

,

در گفتگو با ورزشکار هرمزگانی عنوان شد؛

,

کمک به هم نوعان، انسان را خالص می کند/ بار دیگر کشور را از طراوت کمک به قشرهای ضعیف سرشار می کنیم

, کمک به هم نوعان، انسان را خالص می کند/ بار دیگر کشور را از طراوت کمک به قشرهای ضعیف سرشار می کنیم, کمک به هم نوعان، انسان را خالص می کند/ بار دیگر کشور را از طراوت کمک به قشرهای ضعیف سرشار می کنیم,

مهران قاسم زاده ورزشکار و قهرمان وزنه بردار هرمزگانی اهل رودان در گفتگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: با کمک به هم نوع خود سه نوع حالت معنوی در خود ایجاد می کنیم اول اینکه حس علاقه و عمل دینی و وظیفه انسان دوستی رو در خود ایجاد کنیم، دوم اینکه خود را در شرایط اکنون جامعه ایی که به هر صورت نیازمند یک سری دسترسی ها، روابط و کمک های گوناگون هستند قرار بدهیم و سوم اینکه این عمل کمک به هم نوع رو به شدت برای خود مهم بدانیم و در ذهن خود پرورش داده تا  هیچگاه خود را از افراد نیازمند دور نکنیم و هر لحظه کنجکاو برای کمک خیر خواهانه به آنان ها باشیم.

, هرمز,

وزنه بردار رودانی افزود: توصیه من بعنوان یک فرد از جامعه ی ورزشکاران، پیوستن به رزمایش کمک های مومنانه در سراسر کشور، جهت کمک به مستمندان و افراد آسیب پذیر متاثر از شیوع ویروس کرونا در جامعه است تا که در این اوضاع بد کرونایی کسی از هموطنانمان احساس کمبود نکند.

,

قاسم زاده با بیان اینکه  کمک به نیازمندان ،اقدامی انقلابی در جهت لبیک گفتن به رهبرانقلاب است و ادامه داد: ثروت با هزینه و خرج کردن از بین می رود و تمام می شود اما انسان ها با کمک به هم نوع انفاق و آموختن این کار به دیگری، پاک و تصفیه می شود و ناخالصی ها و اشتباهاتش برطرف می شود و انسان خوشبخت نمی شود اگربرای خوشبختی دیگران نکوشد.

,

وی عنوان کرد: با توجه به نیاز امروز کشور در جهت گسترش ادامه نهضت کمک مومنانه که حضرت آقا در بیانات اخیر خود اعلام کرده اند باید با کار جهادی نهضت کمک به قشرهای ضعیف شکل بگیرد تا بار دیگر کشور را از طراوت کمک به قشرهای ضعیف سرشار کنیم.

,

قاسم زاده خاطر نشان کرد: در ایام کرونایی ما باید با کمک و همدلی مؤمنانه به یاری اقشار ضعیف و مستمند جامعه بشتابیم و در این جهت دیگران را نیز ترغیب و تشویق به مشارکت در این امور خیرخواهانه و خداپسندانه تشویق کنیم  و به امید روز هایی زیبا که همه در صحت و سلامت و بهترین حال برای زندگی باشند.

,

 

,

پیشکسوت باستانی کار میاندوآبی: مشق پهلوانی در رزمایش کمک مومنانه

, پیشکسوت باستانی کار میاندوآبی: مشق پهلوانی در رزمایش کمک مومنانه, پیشکسوت باستانی کار میاندوآبی: مشق پهلوانی در رزمایش کمک مومنانه,

کریم نوئی یکی از ورزشکاران پیشکسوت باستانی کار میاندوآبی به خبرنگار زرین خبر گفت: همه ما وظیفه داریم تا در این ایام که کرونا اقشار ضعیف را بیشتر تحت تاثیر قرار داده است، به یاری نیازمندان بشتابیم.

, زرین خبر,

این ورزشکار میاندوآبی با بیان اینکه دستگیری از نیازمندان یکی از ویژگی های امیرالمومنین(ع) است، افزود: ما نیز به عنوان یک ورزشکار باستانی کار که از مولای متقیان، امام علی(ع) الگو گرفته ایم؛ باید علی وار وارد میدان شویم و به یاری اقشار آسیب دیده از کرونا بشتابیم.

,

وی با تاکید بر اینکه به فرمان رهبر معظم انقلاب لبیک گفته و قطعا در راستای تحقق آن تلاش خواهیم کرد، اظهار کرد: از سوی دیگر دستگیری از نیازمندان از جمله نشانه های یک انسان مؤمن است و ما به عنوان یک مسلمان وظیفه داریم که بیش از پیش هوای محرومان و نیازمندان جامعه را داشته باشیم.

,

نوئی تصریح کرد: ما ورزشکاران باستانی کار قطعا مشق پهلوانی را در این رزمایش کمک مومنانه به نمایش خواهیم گذاشت و هر کس هر آنچه در توان دارد به یاری نیازمندان می شتابیم.

,

 

,

یشکسوتان ورزش میاندوآب:

,

همه وظیفه داریم با کمک مومنانه، همدلی خود را به نمایش بگذاریم

, همه وظیفه داریم با کمک مومنانه، همدلی خود را به نمایش بگذاریم, همه وظیفه داریم با کمک مومنانه، همدلی خود را به نمایش بگذاریم,

رمضان امیر تقوی از خیرین و پیشکسوتان ورزش میاندوآب نیز در گفت و گو با خبرنگار ما ضمن پیوستن به نهضت #کمک_مومنانه و دعوت از خیرین برای پیوستن به این پویش، گفت: همه وظیفه داریم با کمک مومنانه و دستگیری از نیازمندان؛ همدلی خود را به نمایش بگذاریم.

,

این باستانی کار میاندوآبی با بیان اینکه باید در این راستا با تمام قوا وارد میدان شویم، افزود: در این روزها قطعا برخی از اقشار جامعه، نیاز به کمک خیرین دارند که لازم است به آنها یاری برسانیم.

,

وی اظهار کرد: ان شالله در مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه نیز مانند مرحله اول؛ روحیه پهلوانی و اتحاد و کمک به همنوعان را نشان می دهیم.

,

 

,

پیشکسوت باستانی کار میاندوآبی:

,

به عنوان یک مسلمان وظیفه داریم تا به یاری نیازمندان بشتابیم

, به عنوان یک مسلمان وظیفه داریم تا به یاری نیازمندان بشتابیم, به عنوان یک مسلمان وظیفه داریم تا به یاری نیازمندان بشتابیم,

علی اکبر خادم حسینی دیگر پیشکسوت باستانی کار میاندوآبی هم که دستی در کارهای خیر دارد، در این رابطه به خبرنگار ما گفت: به عنوان یک مسلمان وظیفه داریم تا به یاری نیازمندان بشتابیم.

,

وی افزود: کرونا سبب شده تا برخی از اقشار جامعه با مشکلات دو چندانی مواجه شوند که لازم است کسانی که دستی در کارهای خیر دارند، از نیازمندان و اقشار آسیب پذیر از کرونا با تهیه بسته های معیشتی و سایر کمک ها دستگیری کنیم.

,

این ورزشکار پیشکسوت میاندوآبی با بیان اینکه از همه ورزشکاران برای پیوستن به این نهضت کمک مومنانه دعوت می کند، اظهار کرد: ان شالله این همدلی و اتحادرا تا شکست ویروس منحوس کرونا ادامه خواهیم داد.

,

همانطور که در مرحله اول رزمایش مواسات و کمک های مومنانه مردم میاندوآب سنگ تمام گذاشتند، لازم است در مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه نیز در راستای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری در شهرستان میاندوآب گام برداشته و ما نیز از همین تریبون از علاقمندان که می خواهند به این کمپین بپیوندند نیز دعوت می کنیم تا به صحنه بیایند تا بتوانیم دست نیازمندان را بگیریم.

,

 

,
مربی مازندرانی تیم ملی کشتی آزاد به پویش «کمک مومنانه» پیوست؛
,

حاج‌کناری: کمک مومنانه موج همدلی را در جامعه ایجاد کرد

,

حاج‌کناری: کمک مومنانه موج همدلی را در جامعه ایجاد کرد

, حاج‌کناری: کمک مومنانه موج همدلی را در جامعه ایجاد کرد, حاج‌کناری: کمک مومنانه موج همدلی را در جامعه ایجاد کرد,

عباس حاج‌کناری در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ اظهارکرد: رزمایش کمک مومنانه که مقام معظم رهبری توصیه به انجام آن داشتند و دارند و ورزشکاران هم همراه با اقشار مختلف در این کار خیر شریک بودند توانست کمک حال افرادی باشد که در ماجرای بیماری کرونا آسیب دیدند.

وی خاطرنشان کرد: کمک مومنانه اتفاق جالبی بود که موجب همدلی و همدردی در بین جوامع ورزشی و آحاد مختلف مردم شده و تسهیل برای معیشت خانواده‌ها آسیب‌پذیر بوده است.

مربی تیم ملی کشتی آزاد با اشاره به اینکه رزمایش کمک مومنانه سبب تقویت روحیه معنوی در جامعه شد تصریح کرد: در این رزمایش هم کسانی که کمک کننده بودند حس خوبی به آن‌ها دست می‌داد و همچنین باعث خوشحالی خانواده‌هایی که کمک دریافت می‌کردند شده بود.

قهرمان سابق کشتی جهان یادآور شد: یکی از برکات رزمایش کمک مومنانه این بود که ارتباط صمیمانه‌ای بین اعضای گروه‌های جهادی که شاید برخی از آن‌ها سال‌ها از یکدیگر دور بودند به‌وجود آمد و این اتفاق موجب شد که به هم نزدیک شوند.

حاج‌کناری با بیان اینکه بنابر توصیه‌های دینی ما ثواب کار نیک چند برابر است و ارزش هدایای که بخشیده شده دوباره به انسان نبکوکار بازگشت داده می‌شود، ادامه داد: از کسانی که دارای تمکن مالی هستند می‌خواهیم در مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه شرکت کنند تا به نیازمندان و آسیب دیدگان از بیماری کرونا کمکی شود.

مربی تیم ملی کشتی تاکید کرد: از مسئولان می‌خواهیم تا کمک‌های بیشتری برای آسیب‌دیدگان بیماری کرونا درنظر بگیرند و هم اینکه نسبت به حضور کارکنان دولت در ادارات تسهیل قائل شوند چراکه این امر می‌تواند در جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری نقش موثری داشته باشد.

وی ادامه داد: تصمیمات مسئولان می‌تواند در کاهش این بیماری بسیار موثر باشد چراکه جامعه از این تصمیم‌گیری ها تاثیر می‌گیرد.

قهرمان کشتی جهان با اشاره به اینکه به پویش "کمک مومنانه" می‌پیوندم گفت: از تمام افراد و به‌ویژه ورزشکاران دعوت می‌کنم تا در پویش کمک مومنانه شرکت کنند.

, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,
پهلوان سیستان و بلوچستانی:
,

گام‌های ورزشکاران ایران در مسیر کمک مومنانه استوار است/سبز پوشان انقلاب؛ پهلوانان واقعی عرصه مردم یاری

,

گام‌های ورزشکاران ایران در مسیر کمک مومنانه استوار است/سبز پوشان انقلاب؛ پهلوانان واقعی عرصه مردم یاری

, گام‌های ورزشکاران ایران در مسیر کمک مومنانه استوار است/سبز پوشان انقلاب؛ پهلوانان واقعی عرصه مردم یاری, گام‌های ورزشکاران ایران در مسیر کمک مومنانه استوار است/سبز پوشان انقلاب؛ پهلوانان واقعی عرصه مردم یاری,

عبدالخالق سپاهی، مسئول هئیت قوی ترین مردان در شهرستان ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون، بیان کرد: در واقع حضور ورزشکاران در رزمایش کمک مومنانه بسیار با ارزش، خدا پسندانه و حائز اهمیت است که دارای اجر معنوی بسیار والایی در نزد خداوند متعال می باشد.

وی افزود: کمک های مومنانه می توانند به گونه های مختلفی باشند که ممکن است شامل کمک مالی، توزیع بسته های معیشتی غذایی و بهداشتی، اهدای خون، توان فکری و بدنی باشد که هر یک از این موارد به سهم خود می توانند یک باری از دوش مردم در این شرایط سخت و کنونی امروز که با شیوع گسترده ویروس کرونا روبرو هستند، بردارد.

رئیس هئیت قوی ترین مردان در شهرستان ایرانشهر ادامه داد: برای افزایش کمک های مومنانه و مواسات همدلی ورزشکاران و همه مردم عزیز با مهربانی و یکدلی پای کار بیایند و انجام این کار خیر نیاز به فرهنگ سازی دارد تا در جامعه به کثرت انجام شود.

وی عنوان کرد: ورزشکار واقعی کسی است که در شرایط بحرانی و نیاز بتواند در همه عرصه ها حضور یابد و به مردم کشور خود کمک و یاری برساند و با خدمت کردن به آنان در این شرایط سخت و دشوار هم پهلوان است و هم قهرمان.

این ورزشکار و قهرمان ایرانشهری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و تاکید مجدد ایشان برای شرکت در رزمایش های کمک مومنانه، اضافه کرد: مجموعه ورزشکاران قوی ترین مردان استان سیستان و بلوچستان بر حسب وظیفه ذاتی و انسانی خود با اطلاع رسانی در حد توانشان، به جمع آوری و رساندن کمک های مردمی تلاش خواند کرد و در این کار بسیار معنوی و پر خیر و پربرکت سهیم می باشند.

, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,
شاعر بومی سیستان و بلوچستان مطرح کرد؛
,

کمک مومنانه؛ ثبت انسانیت در تاریخ/ نمایش جلوه های فرهنگ ایرانی و اسلامی

,

کمک مومنانه؛ ثبت انسانیت در تاریخ/ نمایش جلوه های فرهنگ ایرانی و اسلامی

, کمک مومنانه؛ ثبت انسانیت در تاریخ/ نمایش جلوه های فرهنگ ایرانی و اسلامی, کمک مومنانه؛ ثبت انسانیت در تاریخ/ نمایش جلوه های فرهنگ ایرانی و اسلامی,

عبدالرحمن حواشی، شاعر بومی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: کمک مومنانه واژه ای خاص است از سوی مقام معظم رهبری پس از شیوع بیماری کرونا برای دستگیری از همنوع مطرح شد.

وی ادامه داد: واژه کمک مومنانه از سوی مقام معظم رهبری در برهه ای از زمان مطرح شد که فضای جامعه ما به دلیل تحریم و شیوع بیماری کرونا نیازمند همدلی و مواسات زیادی بود و این ابتکار سبب جهت دهی به کمک های جهادی مردم شد.

این شاعر بومی ادامه داد: بر این اساس مردم هم دعوت رهبر خود را لبیک گفتند و پای کار آمدند و تا امروز که چندین ماه از شیوع کرونا می گذرد در چندین مرحله کمک های مومنانه خود را به دست نیازمندان رساندند.

حواشی تصریح کرد: کمک مومنانه بخش های مختلفی را شامل می شود که از جمله می توان عدم دریافت اجاره بها توسط صاحبخانه، بسته های معیشتی و کمک های مالی و ... اشاره کرد.

وی بیان کرد: بنابراین لازم است هرکس هر آنچه در توان دارد برای کمک به نیازمندان انجام دهد و در این اقدام خداپسندانه انسانی و دینی شریک شود.

شاعر بومی سیستان و بلوچستان گفت: کمک مومنانه واژه ای است که برای همیشه در تاریخ ثبت می شد و آیندگان خواهند دانست که با استفاده از این کلید واژه ایرانیان برای دستگیری از همنوعان خود در زمان شیوع بیماری کرونا و تحریم های ظالمانه چه اقدامات خوبی انجام دادند.

حواشی افزود: این واژه که به طور خاص برای کشور خودمان استفاده می شود می تواند در تبلیغ دین و آیین اسلام و فرهنگ ایرانی موثر باشد و انسانیت را رواج دهد و دلگرمی برای نیازمندان در پی دارد.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

گزارش از معصومه خداوردیان

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه