اخبار داغ

رئیس جهاد کشاورزی رشتخوار خبر داد؛

کشت کنجد "ناشکوفا" برای اولین بار در رشتخوار

کشت کنجد "ناشکوفا" برای اولین بار در رشتخوار
اعظمی گفت: برای اولین بار در رشتخوار یک رقم از کنجد به نام «ناشکوفا» در سطح 2 هکتار از اراضی مزرعه آستان قدس رضوی این شهرستان کشت شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید محمود اعظمی مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار در گفت‌وگو با خبرنگار صبح توس، اظهار کرد: برای اولین بار در سطح شهرستان رشتخوار یک رقم از کنجد به نام «ناشکوفا» در سطح 2 هکتار از اراضی مزرعه  آستان قدس رضوی این شهرستان کشت شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی  در ادامه در رابطه با ویژگی‌های این گیاه، گفت:  گیاه کنجد ازجمله گیاهان بومی ایران است که از قرن‌ها پیش در مناطق گرمسیر و نیمه گرمسیر کشور کشت می‌شده و دارای نیاز آبی کم، گرمادوست و همچنین مقاومت زیادی به خشکی و گرما دارد.

,

اعظمی افزود: ازجمله مزایای کنجد می‌توان به اهمیت فراوان این محصول در توسعه کشاورزی مناطق خشک و نیمه‌خشک به‌عنوان یک کشت تابستانه، زراعت دوم در تناوب با غلات و نباتات جالیزی و اهمیت بسزایی که در توسعه کشاورزی پایدار دارد اشاره کرد.

,

اعظمی در ادامه تصریح کرد: کشت این محصول به دلیل برداشت سخت و غیرمکانیزه در چندین سال اخیر به‌شدت در استان و کشور کاهش‌یافته و ازآنجاکه دانه این گیاه دارای حدود 25 درصد پروتئین و بین 45 تا 60 درصد روغن است صنایع فرآوری را تحت تأثیر قرارداد.

,

مدیر جهاد کشاورزی رشنخوار گفت: با توجه به فواید بی‌شمار این محصول ازجمله کمک به خودکفایی رونق کشور، نیاز صنایع برای تولید انواع مشتقات این محصول ازجمله حلوا، شیرینی و شکلات و .... ازیک‌طرف و مشکلات برداشت غیرمکانیزه آن از سوی دیگر ، رقمی از کنجد با ویژگی‌های خاص به نام «ناشکوفا» در مزرعه آستان قدس رضوی به‌صورت آزمایشی کشت گردید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه