اخبار داغ

مرگ عروس های کره جنوبی به دلیل تبعیض حکومتی

مرگ عروس های کره جنوبی به دلیل تبعیض حکومتی
مقامات کره جنوبی، مردان را به ازدواج با زنان خارجی ترغیب می کند اما این عروس ها اغلب قربانی سوء استفاده می شوند. به سایت های همسریابی این کشور یارانه تعلق می گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ مقامات کره جنوبی، مردان را به ازدواج با زنان خارجی ترغیب می کند اما این عروس ها اغلب قربانی سوء استفاده می شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

"ترین" (Trinh) قاتل خود را در سایت همسریابی ملاقات کرد.

,

اسناد دادگاه نشان می دهد که او 29 سال داشت و همسر آینده وی 50 ساله بود. او تنها به زبان ویتنامی و خواستگار وی به زبان کره ای صحبت می کردند.

,

با وجود سر ارتباطی این پیوند انجام شد. آنها یک روز پس از ملاقات در 4 نوامبر سال 2018 در مقابل خانواده ترین در ویتنام ازدواج کردند.

,

7 ماه بعد، Trinh به کره جنوبی نقل مکان کرد تا کنار همسر خود به نام شین (Shin) باشد. به دلیل اینکه نام واقعی او از سوی قانون کره جنوبی توقیف شده بود، CNN از نام "ترین" برای وی استفاده کرده است. او (ترین) 3 ماه بعد درگذشت.

,

ترین یکی از هزاران زن ویتنامی است که از طریق سایت همسریابی با مردان کره جنوبی ازدواج می کنند. این سایت نه تنها در کره جنوبی تشویق می شود، بلکه حتی توسط مقامات محلی نیز یارانه می گیرد.

,

برخی از زوج ها ازدواج های موفقی داشته اند، اما بسیاری از عروس های خارجی که از این روش با مردان ملاقات می کنند با این ازدواج به طور رسمی در دسته مهاجران قرار می گیرند و قربانیان تبعیض، خشونت خانگی و حتی قتل به دستان شوهران خود شده اند.

,

 

,

, ,

آمار بالا تصویر ناخوشایند را نشان می دهد. بیش از 42 درصد از همسران خارجی از خشونت خانگی از جمله؛ سوء استفاده های فیزیکی، کلامی، جنسی و مالی رنج می برند.

,

کارشناسان می گویند که قوانین تبعیض آمیز به همراه تبعیض جنسیتی و نژادپرستی در جامعه مورد سرزنش بوده و برای حفظ امنیت عروس های خارجی در حال ایجاد تغییرات نهادی هستند.

,

مشکلات ارتباطی در میان مردان کره ای و عروس های خارجی که اغلب به خاطر تأمین مالی نشدن زن از سوی مرد به وجود می آید منجر به خشونت خانگی و بدرفتاری با زن می شود.

,

 

,

, ,

بر اساس نمودار بالا، اغلب عروس های خارجی در کره جنوبی اهل ویتنام هستند.

,

صنعت عروس خارجی می تواند باعث قاچاق انسان و سوء استفاده از زنان شود. زن بودن در کره جنوبی آسان نیست. زندگی در این کشور برای عروس های خارجی بسیار دشوار است.

,

این کشور در گزارش اخیر شاخص جهانی شکاف جنسی در سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) به دلیل نابرابری های سیاسی و فرصت های شغلی برای زنان در پایین ترین رتبه قرار دارد. طی چند سال گذشته، اتهامات مربوط به جنایات جنسی علیه ستاره های سینما، سیاستمداران و مربیان ورزشی یک فرهنگ عمیق مردسالاری را ترویج داده است.

,

کره جنوبی هیچ قانون تضمین کننده ای برای محافظت از تمام شهروندان از جمله اقلیت ها در برابر تبعیض ندارد.

,

"جنگ هی یانگ" قانونگذار حزب عدالت گفت: "اگر (نحوه برخورد با زنان مهاجر) که تبعیض تعریف می شود اصلاح شود، بسیاری از زنان مهاجر در جامعه ما می توانند در امنیت و عزت بیشتری زندگی کنند."

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه